Poika pissasi petauspatjaan, what can I do?

Alkuperäinen kirjoittaja xxx:
Onko siellä vaahtomuovi sisällä? Meillä on, ratkoin päällisen irti, pesin ne erikseen ja ompelin takas kiinni (ei se helppoa kyl ollu...)

on ne erikseen jo, mutta tuo päällinen on niin paksua, ettei mene koneeseen.
Siis se vetskarilla irrotettava. en mä kyllä ala sitä hajottamaan.
kai mun sitten täytyy roudata se pesulaan. meidän kylällä ei tietenkään sellasta ole. :(

mä en ala edes pesemään vaahtomuovipatjoja,eivät kuivu ikinä. tytöllä tuli usein taannoin pissa kun harjottelee ilman vaippaa yöt. laitan pissan päälle pyyhkeen imemään ja illalla on kuiva. joskus ostamme uuden patjan jos menee pahaksi. hajuhaittoja ei ole patjoissa ollut.

Alkuperäinen kirjoittaja prinsessa-06:
mä en ala edes pesemään vaahtomuovipatjoja,eivät kuivu ikinä. tytöllä tuli usein taannoin pissa kun harjottelee ilman vaippaa yöt. laitan pissan päälle pyyhkeen imemään ja illalla on kuiva. joskus ostamme uuden patjan jos menee pahaksi. hajuhaittoja ei ole patjoissa ollut.

Näin mäkin oon tehnyt.

Mutta nyt onkin ostossa uusi patja kokonaan.

ja vielä kun pissa saattoi tulla monta kertaa viikossa niin eihän sitä patjaa olis ehtinyt pestäkään+kuivattaa välillä. nyt on muovitettu frotee tytöllä eikä mene patjaan asti pissi. päällyslakanan joka siinä on mukana niin pesin,on vaan pirullinen pujottaa takas. meidän patja taasen ikivanha joten ei väliä,vaihtoon menee kunhan löytyy uusi.

Alkuperäinen kirjoittaja prinsessa-06:

tää on joku mikrolatex -petari. en tiedä miten eroaa vaahtomuovista, mut se sisus tuntuu ihan meikkisieneltä ja sen oon saanu putsattuu ja kuivattuu. tuo päällinen on mun ongelma. en haluis heittää poiskaan, kun on vasta vajaa 4kk vanhat. :(

Mä oon irroittanut petauspatjasta päällisen (sen vetskarilla avattavan) ja kipannut sen pesutuvan koneeseen, joka on isompi kuin meidän oma kone. Petauspatjan vaahtomuoviosasta oon pessyt sen pissakohdan käsin pesunesteellä & käsisuihkulla, laittanut päälle ja alle pyyhkeitä ja pomppinut niiden päällä jotta vesi pusertuu pois :D, ja vienyt takapihalle aurinkoon tai pesutuvan kuivaushuoneeseen kuivumaan.

Millasessa paikassa te asutte? Ilmeisesti teillä ei ole taloyhtiössä pesukonetta käyttöön, mut olisko joillakin tuttavilla? Niillä on yleensä isot koneet, johon petarikin mahtuu tai sit jos tutuilla joillan itellään olisi?

Alkuperäinen kirjoittaja höh:
Millasessa paikassa te asutte? Ilmeisesti teillä ei ole taloyhtiössä pesukonetta käyttöön, mut olisko joillakin tuttavilla? Niillä on yleensä isot koneet, johon petarikin mahtuu tai sit jos tutuilla joillan itellään olisi?

joo ei oo taloyhtiöö, omakotitalossa asutaan. täytyy kysellä kavereilta, entisessä kämpässä olikin loistava jättipesukone, mutta ei siellä asu enää tuttuja.. :/

Alkuperäinen kirjoittaja åboriginaali:
Mä oon irroittanut petauspatjasta päällisen (sen vetskarilla avattavan) ja kipannut sen pesutuvan koneeseen, joka on isompi kuin meidän oma kone. Petauspatjan vaahtomuoviosasta oon pessyt sen pissakohdan käsin pesunesteellä & käsisuihkulla, laittanut päälle ja alle pyyhkeitä ja pomppinut niiden päällä jotta vesi pusertuu pois :D, ja vienyt takapihalle aurinkoon tai pesutuvan kuivaushuoneeseen kuivumaan.

mun entisessä vuokrakämpässä oli loistava pesukone pesutuvassa. tiedän, että se on auki arkisin 6-21, mut miten mä ikinä kehtaan mennä sinne, jos talkkari vaikka tulee sinne just sillon. :D ja kenen nimellä mä sen pesutunnin varaan. :D:D toi patjaosa on jo hoideltu.

Alkuperäinen kirjoittaja jaa:
Eikö nykynaiset enää osaa pestä käsin mitään?

ehkä kyse ei ole osaamisesta, vaan siitä, että miten saan sen ikinä kuivaksi ilman linkousta? ulkona sataa joka päivä jossain vaiheessa, varsinkin jos mulla on siellä jotakin kuivumassa ja poistun kotipihalta. :)

Uusimmat

Yhteistyössä