Poika pääsi vihdoin yövaipoista!!!

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja jiihaa!
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
J

jiihaa!

Vieras
Syksyllä eskariin menevä poikamme on kärsiny yökastelusta tähän asti. Ollaan oltu 4kk kasteluhälytinjonossa ja käytetty vaippaa sitä oottaessa. Nyt oli viikon verran joka yö kuiva vaippa aamulla (tähän asti ollu aina märkä vaippa), koskaan ei elämässään oo ollu noin pitkään kuivia öitä. Jätettii yövaippa pois käytöstä ja kuivana on pysyny. JESSSSSS!

Sitä vaan ihmettelen, että vaiva voi korjaantua ihan tosta vaan, ex tempore?? Ilmeisesti?

Alkuperäinen kirjoittaja jiihaa!:
Syksyllä eskariin menevä poikamme on kärsiny yökastelusta tähän asti. Ollaan oltu 4kk kasteluhälytinjonossa ja käytetty vaippaa sitä oottaessa. Nyt oli viikon verran joka yö kuiva vaippa aamulla (tähän asti ollu aina märkä vaippa), koskaan ei elämässään oo ollu noin pitkään kuivia öitä. Jätettii yövaippa pois käytöstä ja kuivana on pysyny. JESSSSSS!

Sitä vaan ihmettelen, että vaiva voi korjaantua ihan tosta vaan, ex tempore?? Ilmeisesti?

NIin siis sitä hälytintä ei nyt sit ehditty saamaan ollenkaa, oppi ilman kuivaksi :D

Meillä lääkäri sanoi että ilmeisesti vaiva on hormoniperäistä. Pidettiin monta kuukautta kastelupäiväkirjaa ja vain 1 tai 2 yötä kuukaudesta oli kuivia, muulloin aamulla aina litimärkä vaippa. Aiemmin kokeiltiin sitä, että nukkuu ilman vaippaa, josko heräis ku sänky kastuu. Mutta nukkui vaan kuin tukki aamuun asti märissä lakanoissa. Eli nukkuu sikeästi eikä herää vessahätään.

Ollaan oltu ihan onnessamme, että pääsi vaipoista eroon :D ja poika itseki tykkää.

Ja minä tuskailen, kun minun kohta kolme vuotias on vielä yövaipoissa :/ Ja päiväunille laitan, koska harvoin on ollut kuivana. Nyt alkanut olemaan muutamina öinä kuiva vaippa, mutta annan kyllä vielä ajankulua, että on useammin kuivana. Mitäköhän ihmettä mä otan ressiä, kun 3- vuotiaalla on vaippa?? Hän on kuitenkin vielä kovin pieni, huoh minua. Mutta Onnea kovasti sinne teille :)

Alkuperäinen kirjoittaja hmm:
Ja minä tuskailen, kun minun kohta kolme vuotias on vielä yövaipoissa :/ Ja päiväunille laitan, koska harvoin on ollut kuivana. Nyt alkanut olemaan muutamina öinä kuiva vaippa, mutta annan kyllä vielä ajankulua, että on useammin kuivana. Mitäköhän ihmettä mä otan ressiä, kun 3- vuotiaalla on vaippa?? Hän on kuitenkin vielä kovin pieni, huoh minua. Mutta Onnea kovasti sinne teille :)

Meille lääkäri sanoi, että vasta jos 5v neuvolan aikaa vielä kastelee öisin, asiaan puututaan. Siihen asti varsinki pojilla, asiaa pidetään sellaisena ettei sille tarvi tehdä mitään.

Mutta on lapset erilaisia. TÄllä meidän pojalla on 2,5v pikkusisko joka on jo yökuiva (ja päiväkuiva kans tietenkin).