Poika on aika kipeä :/

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Tumpula
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
T

Tumpula

Vieras
Eilen poika oli vielä ihan terve, tänään aamulla alkoi lämpöily. Ensin kuumetta oli vain vähän ja poika hieman kiukkuinen mutta pirteä. Tunnissa kuume nousi melkein 40 asteeseen ja alkoi oksentelu, mikään ei meinaa pysyä sisällä. Pieni on tosi kipeän näköinen, olo taitaa olla aika tuskainen. :/ Nyt se nukkuu, onneksi. Saa vähän lepoa huonosta olosta.

Kuuluuko korkea kuume normaaliin oksennustautiin vai onko tuo nyt jotain rotaa? Mä en tiedä oksennustaudeista mitään, tämä on vasta toinen sellainen meidän lapsilla.

Oksennustaudissa voi nousta kovakin kuume. Toisaalta myös kovaan kuumeeseen voi liittyä oksentelu.
Yhditelmä äkkiä noussut kova kuume ja raju oksentelu on kyllä sellainen, että herkästi lähtisin lääkäriin, siis päivä enempää en sitä katselisi. Ja jos lapsi ei jaksa juoda/mikään ei pysy sisällä, niin äkkiä pieni lapsi kuivuu, minkäikäinen?

ON kuulemma todella rajua oksennustautia liikkeellä joka nostaa todella korkeaksi kuumeen ja saattaa venähtää aikasta pitkäksi. Toivottavasti pian poika paranee..

Kyllä poika onneksi jaksaa juoda, pyytää jopa itse vettä ja mehua välillä. Mä olen antanut sille pieniä määriä kerrallaan, nyt se ei ole niitä oksentanutkaan. Tosi väsynyt se on... Ikää pojalla on 3,5 v. Täytyy vaan toivoa ettei tarttuisi tuohon pikkusiskoon, sille on vaikeampi puhua järkeä tuon juomisen suhteen. :/

Täytyy seurata tuota kuivumistilannetta tarkasti. Säälittää pieni, on niin surkean näköinen jopa nukkuessaan...

Mittasin lämmön, mittari näytti jo 40.
Sain annettua lääkkeen eikä poika ole sitä oksentanut. Täytyy nyt katsoa miten lääke vaikuttaa. Jos pojan vointi ei parane niin viimeistään huomenna on lääkärikeikka edessä.

Meilläkin nousee lapsilla aina 40 ja ylikin kuume, kun ovat kipeinä. Lääkkeellä laskee vähän. Virustaudeissahan monesti on korkeampi kuume kuin bakteeritaudeissa. Onhan ne ressukat ihan veto pois kun nuin korkee kuume :/

Alkuperäinen kirjoittaja sarbba:
Meillä just aletaan parantua tuosta mahataudista ja esikoisella oli just tuollainen 39-40 kuume pahimmillaan....

Kiva kuulla. Tai siis ei kiva että teillä oli tauti mutta hyvä tietää että tuo kuuluu taudinkuvaan. *seliseli* :whistle:
Kauanko tauti teillä kesti?