Poika oli heitetty/tönästy juuri koulussa ojaan,missä vettä metrin verran

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja punkinnipa
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
[QUOTE="vieras";22517369]250 metriä? Kyllä sen kävelee/juoksee nopeampaa kotiin kuin äiti pukee pienemmän ja itsensä valmiiksi, puhumattakaan siitä, että hakee auton. Kylmempi siinä tulee, jos jää paikoilleen seisomaan, kuin että tulee vauhdilla kotiin. Toista olisi, jos matkaa olisi kilometrinkin verran. Tai meillä joutuisi soittamaan miehen töistä tuomaan auton, se matka vaan kestää moninverroin kauemman kuin tuo kävely.[/QUOTE]

Tässä mun mielipiteeni ihan täsmälleen, järkevämpää oli kipaista kotiin kuin alkaa hortoilemaan mihinkään muualle etsiskelemään opettajia yms. märissä vaatteissaaan. Kun matkaa oli noin vähän.

Taas meni äidin syyttelyksi tämäkin ketju... Aivan varmasti poika pääsi nopeammin kotiin noin kuin jos äiti olisi ruvennut vauvaa siirtämään ja itseä pukemaan ja kävellen lähtenyt hakemaan.

Ehdottomasti asia rehtorin tietoon.

[QUOTE="vieras";22517369]250 metriä? Kyllä sen kävelee/juoksee nopeampaa kotiin kuin äiti pukee pienemmän ja itsensä valmiiksi, puhumattakaan siitä, että hakee auton. Kylmempi siinä tulee, jos jää paikoilleen seisomaan, kuin että tulee vauhdilla kotiin. Toista olisi, jos matkaa olisi kilometrinkin verran. Tai meillä joutuisi soittamaan miehen töistä tuomaan auton, se matka vaan kestää moninverroin kauemman kuin tuo kävely.[/QUOTE]

oon samaa mieltä. eri asia jos ois ollu pitempi matka.

Joo, tuosta tekisin itse varmasti jo poliisiasian, sen verran vakava tapaus. Koulu ei näköjään välitä, eikä vällttämättä kiusaajan vanhemmatkaan. Kyllä lapsi ansaitsee saada käydä koulua rauhassa. vaikuttaa siltä että nuo "vahingot" ovat johtuneet koulukiusatuksi joutumisesta..

olisiko sen nyt sitten väliä kun lapsi olisi jonkun aikuisen hoteissa lämpösen peiton alla vaatteet poistettuina. Samalla saisi selvittää asian akuutisti paikanpäällä, olisi ainakin näkijöitä että lapsi tosiaan on märkä ja kyseessä on tosiaan vakava asia.

Soitat rehtorille ja kysyt että mikä on heidän koulun toimintasuunnitelma kiusaustilanteissa ja sanot että olet siinä nyt valmiina toimimaan.
Ja soitat tai menet koululla käymään heti huomenna aamulla.

Meillä poikaa kiusattiin kans. Nyt on loppunut.
Mua niin pisti vihaks ku rehtori paineli villasella...Poika muka ylireagoi. On kuulemma niin ärtynyt ja vihaisen oloinen. Eikä oikeen innostu koulunkäynnistä... Ei varmaan kun selvis että kolmatta vuotta kiusataan.
Ja opettajan kanssa kun juttelin, oli ensimmäinen kysymys että miten meillä kotona menee :|

Voi ei, onpa kurja tilanne. Mun poikaa joka on ekalla, on yritetty syrjiä ihan siitä syystä että puolustaa yhtä kiusattua poikaa. Olin vanhempainillassa ja sanoin opettajalle että olen luvannut pojalle että se syrjiminen ja nimittely loppuu. Keinolla millä hyvänsä.
Opettaja tajusi. Olen täysin valmis etsimään jokaisen kiusaajalapsen omakätisesti jos ei tilanne muutu.
Pari viikkoa sitten tuli reppuvihkossa viesti missä opettaja kertoi erään samanikäisen pojan ottaneen mun poikaa kurkusta kiinni ja uhanneen taittaa niskat pojaltani. Poika kertoi koko tapauksen.
Soitin välittömästi opettajalle ja kysyin hoitaako hän asian, vaiko minä ja perheeni?
Pyysin saada tietooni kyseisen lapsen koko nimen ja vanhempien yhteystiedot, lain mukaan hän ei kuulemma voinut antaa niitä.
sanoin selvittäväni ne ihan itse. Hetken päästä sain puhelun, opettaja oli välittänyt kiusaajalapsen isälle yhteystietoni ja kehoittanut ottamaan minuun yhteyttä.
Pojan isä soittikin ja he tulivat molemmat meille pyytämään anteeksi.
Meillä sattui olemaan ystäviäni ja sukulaisiani joten oli kiusaajalle kova paikka.
No, nyt ei ole kuulunut hetkeen mitään ikävää koulusta.
Toivon totisesti että ei kuulukaan.

Pysy kovana ja tsemppiä sinulle ja lapsellesi.
Muista että jos opettajat pystyisivät kiusaamisen kitkemään, koko ongelmaa ei olisikaan.

Soitto koululle.
opettajalle ilmoitus että jos ei ala kiinnostaa selvittää kiusaamista niin sitten mennään korkeammalle, alkaa jutella koulutoimenjohtajasta, poliisista ja sossuntantoista niin koululla alkaa yleensä kummasti löytyä kiinnostusta, saattaa alkaa olemaan opettajan virka löyhässä.
Sitten yhteyttä lassin vanhempiin että pistäät pojan ruotuun (Tai sitten ne on samanlaisia kuin meidän tytön kiusaajan eikä kiinnosta)

Kovin yllättävää että täällä taas keskityttiin ihan epäolennaiseen,Tottakai olisin pojan käynyt hakemassa jos olisi sanonut että Ei lähde kävelemään,mutta kun sanoin että vauva nukkuu ja että hän on nopeempaa kotona kuin minä siellä niin sanoi kävelevänsä kotiin ja tosiaan en minä tiennyt kuinka märkä se oli,luulin että oli mennyt vaan lunta takin sisään tms,kun edelleen kaiuttimesta kuului huonosti enkä oikein saanut selvää mitä oli tapahtunut.

Rehtoria ei saa nyt kiinni,mutta laitoin nyt Wilman kautta rehtorille sekä opettajalle viestin ja soitan heti aamulla kouluun.

Kiitokset kaikille myötätunnosta,Tuntuu tosiaan ikävälle kuinka lapset osaavat olla ilkeitä.
Pojalla ihan hyvä olo kuulema nyt,Oli kuulema hyvä juttu että 4 kaveria oli siinä näkemässä ja auttoi ylös sieltä ojasta,kun ei olisi itse päässyt ylös...itse en tarkalleen tiedä kuinka syvä tämä oja on

Voi ei, onpa kurja tilanne. Mun poikaa joka on ekalla, on yritetty syrjiä ihan siitä syystä että puolustaa yhtä kiusattua poikaa. Olin vanhempainillassa ja sanoin opettajalle että olen luvannut pojalle että se syrjiminen ja nimittely loppuu. Keinolla millä hyvänsä.
Opettaja tajusi. Olen täysin valmis etsimään jokaisen kiusaajalapsen omakätisesti jos ei tilanne muutu.
Pari viikkoa sitten tuli reppuvihkossa viesti missä opettaja kertoi erään samanikäisen pojan ottaneen mun poikaa kurkusta kiinni ja uhanneen taittaa niskat pojaltani. Poika kertoi koko tapauksen.
Soitin välittömästi opettajalle ja kysyin hoitaako hän asian, vaiko minä ja perheeni?
Pyysin saada tietooni kyseisen lapsen koko nimen ja vanhempien yhteystiedot, lain mukaan hän ei kuulemma voinut antaa niitä.
sanoin selvittäväni ne ihan itse. Hetken päästä sain puhelun, opettaja oli välittänyt kiusaajalapsen isälle yhteystietoni ja kehoittanut ottamaan minuun yhteyttä.
Pojan isä soittikin ja he tulivat molemmat meille pyytämään anteeksi.
Meillä sattui olemaan ystäviäni ja sukulaisiani joten oli kiusaajalle kova paikka.
No, nyt ei ole kuulunut hetkeen mitään ikävää koulusta.
Toivon totisesti että ei kuulukaan.

Pysy kovana ja tsemppiä sinulle ja lapsellesi.
Muista että jos opettajat pystyisivät kiusaamisen kitkemään, koko ongelmaa ei olisikaan.

Hieman asian sivusta: Musta on aivan täysin käsittämätöntä, ettei koulut saa antaa yhteystietoja. Annoitko opettajalle luvan antaa omat yhteytietosi, sillä antoihan hän ne edelleen...

Hienoa että teillä asia ratkesi näin, toivottavasti ap:lla myös.

On menny ihmeelliseksi tämä nyky touhu kun kiusaajaa noin puollustetaan, muistan itse kun luokan sekopää poika löi minua ala-asteella nyrkillä niin että hammas rupes heilumaan, tyyppi erotettiin koulusta. Nykyään etsitään siis syytä kiusatusta. Hirvittää ajatella että oma poika menee muutaman vuoden kuluttua noiden hullujen keskelle. Pitänee sitten varmaan opettaa lyömään takaisin kun muukaan ei näytä auttavan. Surullista kun lapsi oppii ettei aikuisiin voi luottaa sen vertaa että auttaisivat. Kotikoulu alkaa kuulostaa paljon paremmalta ajatukselta.

Hieman asian sivusta: Musta on aivan täysin käsittämätöntä, ettei koulut saa antaa yhteystietoja. Annoitko opettajalle luvan antaa omat yhteytietosi, sillä antoihan hän ne edelleen...

Ei todellakaan ole. Kun oikeasti miettii, miten idiootteihin ihmisiin sitä törmää esim. vanhempainillassa, niin todellakin on hyvä, että laki suojaa ihmisiä, eikä kenelle tahansa saa antaa yhteystietoja.

[QUOTE="vieras";22517675]Noita nössöjä on, jotka eivät vaan tule koskaan pärjäämään. Deal with it.[/QUOTE]

Säkin kiusaajapennun mutsi? Ei se oo IKINÄ mikää peruste kiusaa ketään.

On kyllä kurja tilanne, että myötätunnot täysin sinulle! Ja kannattaa tosiaan soitella huomenna, viestiin on helppo vastata ympäripyöreästi ja unohtaa asia siihen. Teet nyt kaikkes, että tuommoinen loppuu. Voimia!

[QUOTE="vieras";22517675]Noita nössöjä on, jotka eivät vaan tule koskaan pärjäämään. Deal with it.[/QUOTE]

Yleensä ne kiusaajat ovat niitä jotka eivät tule pärjäämään.

Minä aion kyllä opettaa lapsilleni, että tinttaavat takaisin ja kaksi kertaa kovemmin jos kiusataan. Ja olen ihan tosissani. Olen aina ollut sitä mieltä, että järki voittaa voiman, mutta kun olen nyt liikaa kuullut näitä KAUHEITA kiusaamisjuttuja ja kun niihin ei puututa niin täytyy alkaa valmistelemaan omia lapsia kouluun sitten näin!!!

Yleensä ne kiusaajat ovat niitä jotka eivät tule pärjäämään.

Kyl. Kun muistelen omia kouluaikojani, niin ne kiusaajat on niitä jotka nykyään tulee vastaan haisten ainaisesti kaljalta, yleensä työpaikkojen välissä mitä eivät pitkään pysty pitämään. Ja ne hiljaiset "nössöt" on niitä parhaiten pärjänneitä. Näin asian sivusta.

Mutta olen ihan samaa mieltä että tätä asiaa on syytä viedä eteenpäin niin pitkälle kun joku tosiaan tekee asialle jotain, tuossa olisi voinut huonomminkin käydä ja on joka tapauksessa jo ihan törkeää kiusaamista.

Kovin yllättävää että täällä taas keskityttiin ihan epäolennaiseen,Tottakai olisin pojan käynyt hakemassa jos olisi sanonut että Ei lähde kävelemään,mutta kun sanoin että vauva nukkuu ja että hän on nopeempaa kotona kuin minä siellä niin sanoi kävelevänsä kotiin ja tosiaan en minä tiennyt kuinka märkä se oli,luulin että oli mennyt vaan lunta takin sisään tms,kun edelleen kaiuttimesta kuului huonosti enkä oikein saanut selvää mitä oli tapahtunut.

Rehtoria ei saa nyt kiinni,mutta laitoin nyt Wilman kautta rehtorille sekä opettajalle viestin ja soitan heti aamulla kouluun.

Kiitokset kaikille myötätunnosta,Tuntuu tosiaan ikävälle kuinka lapset osaavat olla ilkeitä.
Pojalla ihan hyvä olo kuulema nyt,Oli kuulema hyvä juttu että 4 kaveria oli siinä näkemässä ja auttoi ylös sieltä ojasta,kun ei olisi itse päässyt ylös...itse en tarkalleen tiedä kuinka syvä tämä oja on

Ihan paras tuossa tilanteessa oli pojan kävellä kotiin. Täällä on vaan näitä oman elämänsä kanssa painiskelevia apua tarvitsevia yksilöitä, jotka keksii kaikesta jotain pahaa sanottavaa :) Toivottavasti tajuavat käsittellä omat ongelmansa.

Mut suosittelen tosiaan, että pyydät opettajalta tai rehtorilta tämän Lassin vanhempien numeron ja käyt siellä selvittämässä asian. Tai sitten vaadit olla koulussa läsnä, kun asiaa selvitetään. Tarvittaessa otat poliisiin yhteyttä, varsinkin jos oja oli hieman isompi ja oli oikeesti vaarallinen tilanne. Netissä voi tehdä rikosilmoituksen. Tärkeintä on se, että tälle Lassille tulee asiasta pelko perseen alle, eikä sellainen tunne, että hän saa tehdä mitä tahansa ilman seuraamuksia..

Minä suorastaan vaadin keskustelua sen pojan vanhempien kanssa, tahdoin siis yhteystiedot ja annoin luvan antaa omani. Oma periaate on, lapset on meidän vanhempien kasvatuksen muovaamia. Siksipä juuri jokainen vanhempi kantakoon vastuuta lapsensa tekemisistä siinä missä lapsi itsekin.

Olen antanut pojalle neuvon että jos koskaan kukaan käy kiinni niin saa tinttaista takaisin.

Yhteistyössä