poika joka syö koko ajan...

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja ella
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
E

ella

Vieras
poika syö aamupuuron,päiväkodissa lounaan ja välipalan(syö kuulemma hyvin),kotona saa klo 16.30 päivällisen,jonka syö hyvällä ruokahalulla.Mutta..mutta sen jälkeen hän käy vähän väliä jääkaapilla hakemassa jotakin syötävää.Viime tortaina tein oikein listan mitä poika söi päivällisen jälkeen:1leipä,jugurtti,terttu viinirypäleitä,kulhollinen muroja ja pulla.Sen jälkeen vielä iltapalaksi jugurtti.Poika ei ole ylipainoinen ja ikää on 5v.

Alkuperäinen kirjoittaja Ä-2:
söis varmaan vielä kunnon iltapalan jos et antais ravata jääkaapilla! eiks ne ruokailutottumukset lähe kotoonta...jos ajattelee tulevaisuutta!

toi jääkaappi pitäis sitten sulkea munalukolla.Hän sanoo,että on nälkä.

Alkuperäinen kirjoittaja Ä-2:
söis varmaan vielä kunnon iltapalan jos et antais ravata jääkaapilla! eiks ne ruokailutottumukset lähe kotoonta...jos ajattelee tulevaisuutta!

Mitäs se kunnollinen iltapala on? Meidän neiti 2vee syö välillä jugurttia iltapalaksi ja välillä puuroo...Pitäisikö 5 vuotiaan vetää sit vielä puuroo kitusiinsa joka ehtoo...? Mun mielest ei tos oo mitää epänormaalii jos yks pulla on ainut herkku mitä poika nappas naamaansa, muuten iha terveellisilt kuulosti noi ruuat!!!!

Jogurtti ei ole kovin terveellistä, jos on maustettua, vaan sisältää paljon sokeria. Eikä murotkaan mitään järin terveellisiä ole. Jo hampaiden takia kannattaa pitää ruoka-ajoista kiinni.

Nyt lapsella voi olla kasvukausi eikä hän liho vaikka syökin koko ajan. Mutta entäs sitten kun pituuskasvu hidastuu ja lapsi on tottunut jatkuvasti mussuttamaan jotain? Paino kääntyy nopeasti nousuun. Napostelu on todella huono tapa.

Yleensä illalla pestään ainakin meillä hampaat ja luulen et mones muuski paikas ni eiköhä ne hammaspöpöt lähe sillä. Murotki voi olla niin monenlaisii...Ei niite tarvi olla esim. sokerihuurrettuja... Jos kaikkee alkaa miettii terveellisyyden kannalta niin ei voi syödä yhtään mitään, mut tämä on vaan mun mielipide...

Alkuperäinen kirjoittaja elohiiri0608:
Yleensä illalla pestään ainakin meillä hampaat ja luulen et mones muuski paikas ni eiköhä ne hammaspöpöt lähe sillä. Murotki voi olla niin monenlaisii...Ei niite tarvi olla esim. sokerihuurrettuja... Jos kaikkee alkaa miettii terveellisyyden kannalta niin ei voi syödä yhtään mitään, mut tämä on vaan mun mielipide...

Hampaihin tulee happohyökkäys aina kun jotain (muuta kuin vettä ) suuhun laittaa. Jos syö pitkin iltaa esim. 16.30-20, on 3,5 tunnin happohyökkäys hampaille aivan liikaa.

Joopa joo...Mä en silti ala ressaan tollasist asioist...Mulle pää asia on aina ollut että lapsi syö ja kasvaa... Mut mä en olekkaan super äiti ja ammatiltani hammaslekuri!!!!!

Juu ei tarvi ollakkaan, terve maalaisjärki riittää...

Multa vissi löytyy sitä enemmän ku sulta!!!Mähän sanoin et nää onkin mun mielipiteit sä voit kytätä kakaras syömisii ja juomisii ihna rauhas mä en siihe ryhdy et joka välipalan ja ruuan murusen(minkä muksu löytää lattialt) ni hyökkään sen kimppuu ja tahkoon puolentuntii sen hampait ja si viel parit purkat suuhu ettei vaan tuo paha happohyökkäys iske!!!!!!!

Multa vissi löytyy sitä enemmän ku sulta!!!Mähän sanoin et nää onkin mun mielipiteit sä voit kytätä kakaras syömisii ja juomisii ihna rauhas mä en siihe ryhdy et joka välipalan ja ruuan murusen(minkä muksu löytää lattialt) ni hyökkään sen kimppuu ja tahkoon puolentuntii sen hampait ja si viel parit purkat suuhu ettei vaan tuo paha happohyökkäys iske!!!!!!!

ei se ollut tarkoituskaan vaan aamuin illoin hampaan pesu ja säännölliset ruoka ajat!

toi meidän vajaa 6v on varsinainen syöppö. Aamupalaksi hän syö 4 weetabixia, leivän, jugurtin ja jonkun hedelmän. Sama tahti jatkuu pitkin päivää. Meillä syödään aamupala, lounas, välipala, päivällinen ja iltapala eikä niiden väleissä mitään, mutta poju ahmii noilla ruuilla itseensä puoli jääkaappia :D Poika on nyt 23kg ja 123cm. Toisille se ruoka vaan maistuu.

Alkuperäinen kirjoittaja KYRSÄ:
toi meidän vajaa 6v on varsinainen syöppö. Aamupalaksi hän syö 4 weetabixia, leivän, jugurtin ja jonkun hedelmän. Sama tahti jatkuu pitkin päivää. Meillä syödään aamupala, lounas, välipala, päivällinen ja iltapala eikä niiden väleissä mitään, mutta poju ahmii noilla ruuilla itseensä puoli jääkaappia :D Poika on nyt 23kg ja 123cm. Toisille se ruoka vaan maistuu.

saahan sitä ruoka-aikoina syödä :)
napostelustahan toi nuori äiti suutahti..

Uusimmat

Yhteistyössä