Poika amikseen vaiko lukioon?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja "Mama78"
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
Amiksesta ei kyllä helpolla yliopistoon mennä ja ammattikorkeakoulunkin kanssa riippuu ihan linjasta. Jos matikka on se mikä kiinnostaa niin lukion pitkä matikka ja fysiikka olisi varmaan se pojan juttu. Kaverien valinnoille ei kannata painoa pistää, eivät välttämättä sitä paitsi hae tai pääse samalle linjalle kuitenkaan.

Jos poika ei ole täysin varma, että haluaa sähköasentajaksi, niin ehdottomasti lukioon. Sieltä saatava oppi sivistää laajasti, ja antaa hyvää pohjaa KAIKENLAISILLE jatko-opinnoille. Jos oivallus parin vuoden aikana tulee, ja se on jotain ihan muuta kuin sähköala, on paremmat mahdollisuudet päästä sisään korkeakouluun. Pojallasi on selvästi lahjoja, ja lukiossa ei ole pakko kirjoittaa ruotsia.

Faktoja kaksoistutkinnosta:
Useampi keskeyttää kaksoistutkinnon tekemisen kuin saattaa se loppuun. Ylioppilastutkinnon arvosanat ovat kaksoistutkinnon loppuun saattaneilla keskiarvoista heikompia. Myöskään ammatillisen puolen opinnot eivät suju kaksoistutkintolaisilla yhtä hyvin kuin pelkkää ammattitutkintoa suorittavilla.

Kannattaako tehdä huonosti sekä lukio että amis? Olisiko järkevämpää suorittaa ensi lukio ja sitten se amis, kumpikin hyvin, jos haluttaa?

Fakta on, että lukiopohjalla ovet ovat avoimempia tulevaisuudessa.

Ai väitäksä että ne joil ei oo päätä menee amikseen. Todella typerä väite. Mul on moni kaveri käyny lukion ja sitten tekee paskahommia. Mun mies on sähkäri ja tienaa yli kolme tonnia kuussa. Enempi kuin kukaan lukion käyny jonka tiedän.

Aika kummallinen kaveripiiri sulla jos kaikki lukion käyneet ovat jämähtäneet joihinkin paskaduuneihin eivätkä kouluttaneet itseään sen enempää. :P Mä tunnen monta lukion käynyttä jotka tienaa kymppitonnin kuussa. Mutta he tosin kävivät myös yliopiston siihen päälle. ;)

Kuvailemasi palkka on juu ihan normaali amikselle, mutta ei noin yleisellä tasolla mikään lesoilun arvoinen. Jos nyt pitää lähteä palkkoja vertailemaan....

No ei lukiossa mitää vaikeeta ruotsia ole, ja yliopistossa ei varsinkaan.

Poikahan sinne kouluun kuitenkin menee, ei isä eikä äiti. Ja mun mielestäni 16-vuotiaat pojat ovat pääsääntöisesti vielä niin hukassa, että kolme "turhaa" vuotta ei tee heille todellakaan pahaa. Lukio, armeija ja sitten jatkokoulutuspaikka -ihan mistä haluaa. Mun suositus.

Yhteistyössä