poika 2v ja yö uni

  • Viestiketjun aloittaja väsynyt mamma
  • Ensimmäinen viesti
väsynyt mamma
no niin, varmaan joku otsikosta ajattelee että " taas näitä samoja juttuja", voi kun olisikin.
jos meidän poika olisi tämän 2v2kk iässä nukkunut edes 3 kokonaista yötä ilman heräämättä, niin jaksaisin ymmärtää kaikki mahdolliset univaiheet, joissa valvotaan pari tuntia yössä, mutta ei.

meillä tosiaan poika on nyt 2v 2kk, ja nukahtaa todella hyvin yö unille, mutta kun kello on yli puolen yön, niin ähinä ja heräily alkaa.
poika siis ähisee ja heräilee 1-1,5 tunnin välein. hän ei itke, eikä ole painajaista nähneen oloinen, siis pelokas jne. hän vain heräilee..

nyt kun toista lasta odotan rv 21, niin alkaa olemaan jo mieli maassa. kun saisi nukkua joskus edes läpi yön heräämättä. poika kun on yö hoidossa , niin en osaa nukkua enään, vaan vaistomaisesti aina heräilen pitkin yötä.

mitä ihmettä asialle voi tehdä. pullo ja yö syötöt ollaan jätetty jo vuoden iässä. tutti pojalla on unila käytössä. päiväkodissa poika nukkuu hyvin.
ollaan kokeiltu huonetta hämärämmälle ja pimiämmälle, mutta ei mitään vaikutusta. poika nukkuu myös omassa huoneessa, nukkui meidän huoneessa n. 1.5vuotiaaksi saakka, mutta parempi oli siirtää hänet omaan huoneeseen, koska hän ei nukkunut yhtään sen paremmin meidänkään vieressä, ja vieläpä kun poika hengittää syvään, niin itse ei saanut vähääkään nukuttua :\|

voi rakkaat vanhemmat, olisi ihana kuulla jos muilla on samoin. kuinka jaksatte ja kaikki niksit ja vinkit ovat todella, todella tervetulleita.

aletaan miehen kanssa jo olemaan ihan niittejä :\|
 
Onko tarkistettu ettei pojalla ole esim.mitään allergiaa?Tai yliherkkyyttä millekään?
Onko kaikki sairaudet pois suljettu?
Pitäisihän tuohon nyt jokin SYY löytyä?
Onhan hän jo 2v.
Tsemppiä!
 
Hei, minulta ei valitettavasti heru kuin myötätuntoa, mutta sitä sitäkin enemmän. Oma poika on 1 v 7 kk ja heräilee öisin keskimäärin 5 kertaa. Tosin tämäkin on edistystä, sillä noin vuoden ikään saakka heräili ja valvoi kymmeniä kertoja. Itse olen yh ja väsyttää todellakin. En tiedä mitä tehdä kaikenlaista olen kokeillut, kysellyt neuvolasta ja ystäviltä, lääkärissäkin on käyty pari kertaa asian takia...

Kai ikä tuo avun aikanaan. Rankkaa on. Voimia yövirkkujen vanhemmille!
 
Tirlittantei
\
Alkuperäinen kirjoittaja 11.04.2007 klo 20:58 väsynyt mamma kirjoitti:
no niin, varmaan joku otsikosta ajattelee että " taas näitä samoja juttuja", voi kun olisikin.
jos meidän poika olisi tämän 2v2kk iässä nukkunut edes 3 kokonaista yötä ilman heräämättä, niin jaksaisin ymmärtää kaikki mahdolliset univaiheet, joissa valvotaan pari tuntia yössä, mutta ei.

meillä tosiaan poika on nyt 2v 2kk, ja nukahtaa todella hyvin yö unille, mutta kun kello on yli puolen yön, niin ähinä ja heräily alkaa.
poika siis ähisee ja heräilee 1-1,5 tunnin välein. hän ei itke, eikä ole painajaista nähneen oloinen, siis pelokas jne. hän vain heräilee..

nyt kun toista lasta odotan rv 21, niin alkaa olemaan jo mieli maassa. kun saisi nukkua joskus edes läpi yön heräämättä. poika kun on yö hoidossa , niin en osaa nukkua enään, vaan vaistomaisesti aina heräilen pitkin yötä.

mitä ihmettä asialle voi tehdä. pullo ja yö syötöt ollaan jätetty jo vuoden iässä. tutti pojalla on unila käytössä. päiväkodissa poika nukkuu hyvin.
ollaan kokeiltu huonetta hämärämmälle ja pimiämmälle, mutta ei mitään vaikutusta. poika nukkuu myös omassa huoneessa, nukkui meidän huoneessa n. 1.5vuotiaaksi saakka, mutta parempi oli siirtää hänet omaan huoneeseen, koska hän ei nukkunut yhtään sen paremmin meidänkään vieressä, ja vieläpä kun poika hengittää syvään, niin itse ei saanut vähääkään nukuttua :\|

voi rakkaat vanhemmat, olisi ihana kuulla jos muilla on samoin. kuinka jaksatte ja kaikki niksit ja vinkit ovat todella, todella tervetulleita.

aletaan miehen kanssa jo olemaan ihan niittejä :\|
Mitä te teette kun lapsi herää? Ja jos lapsi ei herätessään rupea itkemään niin tuleeko hän herättämään teidät vai huuteleeko olevansa hereillä vaiko mistä tiedätte lapsen olevan hereillä?

Jos lapsi on tottunut siihen,että hänet aina hereille havahtuessaan nukutetaan uudestaan,niin hän taatusti jatkaa sitä tapaa tasan niin kauan kuin vanhemmat sitä jatkavat.Päiväkodissa nukkuu hyvin ehkä juuri siksi että siellä ei oo vanhemmat "palvelemassa".

Mun ainoa ajatus on että unikoulu pystyyn vaan ja yöpalvelut pois.
 
mulla samanikäinen tyttö ja vasta äskettäin on alkanut nukkumaan suurimman osan öistä heräämättä.
meillä tyttö herää/havahtuu nukahtamisesta 1.5-2 tunnin päästä mutta jos ei lähde kulekmaan sängystä tai kutsu meitä niin ei me mennä luokse ollenkaan ja nukahtaa sinne itsekseen.
me tehtiin pitkään väärin siinä että mentiin aina huoneeseen kun vähän siellä ähisi.tällä tavlla herätimme tytön takuuvarmasti.
nyt tyttö nukkuu välillä läpi yön omassa huoneessa mutta useimmiten kömpii viimeistään aamuyöstä viereemme nukkumaan.Ollaan annettu siinä nukkua koska ei se meitä häiritse.yleensä ei edes herätä siihen että tulee viereen.

se vaan on niin että jotkut ovat hyviä nukkumaan ja toiset eivät.mä olen jo lakannut toivomasta sitä että ei tarvitsis heräillä yöllä ollenkaan.sitä joko tulee niitä herätyksiä tai ei.mä en itse henk.koht.jaksa kantaa tyttöä takaisin omaan sänkyyn keskellä yötä koska tämä tilannekin on jo ihan hyvä verrattuna siihen mitä se oli kun tyttö herätteli 5 kertaakin yössä ja oli älyttömän levotonta. univelkaa on koko ajan vähemmän ja siitä nautitaan.jotkut ovat todella tarkkoja että pitää nukkua omassa huoneessa mutta mä olen ajatellut asian niin että saa 2 vee hakea turvaa vanhemmistaan ja nukkua lähellä jos haluaa.ei se montaa vuotta sinne viereen kulje.mä en jaksa pakottaa ja taistella tämän asian kanssa.
 

Yhteistyössä