Pohjanmaalle

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Muutto mielessä
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
M

Muutto mielessä

Vieras
Onko paikalla ketään Seinäjoelta? Olemme paluumuuttamassa pohjanmaalle, tarkemmin Seinäjoelle. Kerrothan plussia ja miinuksia. Palvelut (päivähoito, koulut, julkiset...), hyvät asuinalueet lapsiperheelle ym. tietämisen arvoista. KIITOS!

No täällä yks seinäjokinen!
Mutta en osaa kehua tai haukkua seinäjokea vaikka olen 15v. asunut täällä! :D
Kaikki pelittää, täällä on kaikki mitä lapsiperhe tarvitsee.. Kasvava kaupunki.

Asuinalueista en osaa sanoa minne ei, minne kyllä: se riippuu monesta tekijästä.
Esim. itse en muuttaisi katajalaaksoon koska minulle se on syrjässä, vaikka taas tanelinlampi ja hyllykallio on kauempana sinne voisin muuttaakkin.
Kasperia moni haukkuu mutta itse sielä kasvaneena voin sanoa että parempaa paikkaa saa hakea! :)
Kultavuori on alueena rikkaille.
Lapsiperheitä löytyy melkein kaikista asuinalueista kumminkin.

Päiväkoteja & kouluja on melkein joka asuin alueelle omat.
Julkinen liikenne on kohtalainen, linkat kulkee tunnin välein. kovassa pakkasessa voi jättää tulematta tai sitten 20min myöhässä.

Vuokrat on kohtuullisia, omistusasunnot kalliita suuren kysynnän vuoksi.

Kiitos "darling"! No Kultavuodeen emme sitten ainakaan "hakeudu" =)
Näinhän se on, että joka alueesta on hyvää ja huonoa sanottavaa. Ihan yleistasolla haluan mielipiteitä - kertokaa millainen on oma asuialueenne. Kaikki info otetaan ilolla vastaan...

"Kantakaupungin" palveluja on täältä periferiasta käsin vähän hankala arvioida, mutta käsittääkseni päivähoitopaikkojen saaminen voi joskus olla ongelmallista, päivähoitopaikka ei aina ole se lähin tai perheen kannalta sopivin. Alueista en osaa sanoa missä päivähoitopaikan saa parhaiten/nopeiten. Terveyspalvelut ei ole palvelujen kärkipäätä, tosin itselläni ei mitään suurempaa valittamistakaan siitä, kun vähemmän ole joutunut onneksi käyttämään. Julkinen liikenne kai asuinalueelta keskustaa sujuu kohtuullisesti.

Tervetuloa :)

Itse muutimme viime vuoden puolelta, mieheni on täältä alunperin kotoisin, itse olen ihan muualta ja tässä välissä asuimme 10 vuotta kaukana kaikesta :)

Mä tykkään Seinäjoesta kovasti, olen itse ainakin kotiutunut tosi hyvin. Päiväkoti- ja koulupaikat on tietyillä alueilla aika täynnä, mutta ei mulla silti moitittavaa ole. Joukkoliikennehän täällä on ihan pyllystä, mutta muuta moitittavaa en toistaiseksi ole löytänyt :) Eikä sekään meitä haittaa, kun meiltä on vajaat pari kilometriä keskustaan. Pyörällä polkasee näppärästi.

Olen tässä nyt muutaman vuoden asunut Seinäjoella. ensin kivistössä ja nyt vuoden verran Pajuluomalla. Ja tykkään kovasti. Pajuluoma ainakin aika hiljaista aluetta, paljon perheitä ja muutenkin suht rauhallista. Keskustaan se 5km, mutta eipä tuo ainakaan vielä ole liian pitkäksi osoittautunut, varsinkin kun Törnävältä löytyy heti ihan toimiva s-market jossa hoitaa nuo perus ostokset kivasti. Päiväkoteja löytyy useampi (osa nyt on vähän tuossa rajalla mutta kivin heiton päässä kuitenkin) ja leikkikenttiäkin on. Mukavaa aluetta, hyvin on viihdytty koko sakki.