Liipolan alue

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja vierailija111111
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
En asu liipolassa, mutta tuttu alue. Onhan siellä palvelut (koulu, pk, lähikaupat) lähellä ja marketit myös ihan lähistöllä. Bussit kulkee arkena 10min välein ja bussilla keskustaan tulee n. vartissa.
Liipolassa asuu paljon maahanmuuttajia, eli jos he ovat ongelma, en muuttaisi sinne. Liipolasta olen kuullut mm. kuinka manneilla oli kerrostalossa hevonen, jollain mamuilla kana... Myös kantasuomalaisia juoppoja ja nistejä riittää, milloin lentelee telkkarit ikkunasta, milloin pistetään kämppä kirveellä remonttiin, lähibaarissa oli joskus panttivankitilanne jne. Toisaalta tiedän ihan normaaleja ihmisiä, jotka asuneet tai asuvat Liipolassa ja ovat olleet tyytyväisiä.
Itse en muuttaisi tuonne.

Älä sinne vaa muuta lasten kanssa. Jos olisit yksin tai olisitte pariskunta ja juoppo, nisti tai muuten hullu, niin sit se olisi sun paikka.
Miten sulle on tullut edes koko Liipola mielee?
Mistä olet muuttamassa?

Kovasti porukka kehuu liipolaa mutta totuus on kyllä muuta.. uusi koulu-monitoimitalohan siellä on, mutta sanomattakin selvää että kovin rauhallinen oppimisympäristö se ei ole. Maahamuuttajia siellä on kuten mustalaisia ja no he elää ihan omaa vuorokausi rytmiään.Samoin siellä on aika paljon muuhua lähiöidhin verraten näitä juppoja ja narkkeja, Lahtihan on narkkien kärkipäässä ;)
Toki monikulttuurisuus kunniaan ja lapsetkin nopeasti oppii mutta en paljon iltasella uskaltasi liikkua kuten antaa lastenkaan liikkua. Kovasti kehuvat liipolan metsikköjä ja laavua, sikäli sitä ei ole jo poltettu.. metsikkökin on kiva mutta kannattaa esim koiran kanssa kulkiessa katsoa ettei osu huumeneula tassuun. Myönnän, en ole asunut päivääkään tuolla lahden ylpeyden aiheessa mutta kirppis ostoja olen tehnyt ja joka ikinin talo jossa olen käynyt nämä hakemassa on noh sanotaan kyllä sen huomaa kun vuokraluukuista on kyse ja kaikenlaista porukkaa niihin laitetaan.. Omaa asunto kun etsittiin oli meillekin Lahti uusi paikka ja erehdyttiin käymään yhdessä asuntoesittelyssä myös liipolassa (osaketalo) ja noh voin sanoa että vaikka asunto oli kaunis ja olisi ollut sopiva meille mutta oikeasti se kaikki pihapiiri rauhattomuus sotkuisuus jne pelästytti meidät ja emme todellakaan sieltä asuntoa hankkineet. Mutta muutenhan oikein kiva paikka jos ei esim omista tv:tä niin ei muuta kuin verhot auki ja kyllä siinä viihdykettä näkee