Pohdiskelua; Kaupat pursuaa naisten korkokenkiä,katukuvassa niitä ei näy..missä ne kengät on?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja kenkäfriikki
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
K

kenkäfriikki

Vieras
Kertokaa mulle. Ei ne kaupat niitä joka vuosi tilaisi jos kauppa ei käy,mutta minne ne kengät häviää..katukuvassa näkyy lähinnä gore-texejä ja crocseja.

Itse kirjoitit "kaupat pursuaa", Siellä ne on. Sitten ne myydään Venäjän aleissa aikanaan.
Korkkarit ovat juhlia varten ja meidän ilmastossa on tällä hetkellä järkevämpää kulkea vaikkapa niissä goreissa.

Mun kaapissa on likeemmäs 100 paria :( Ostan joka juhliin uudet ja sit ne pyörii tuolla kaapeissa kerran käytettynä. Ostan myös ilman tarvettakin, jos on jotkut "ihkut". Eli käyttämättömiäkin on jonkun verran :)

Kenkäfriikki, joka ei kuitenkaan koskaan käytä niitä kenkiä :D

Alkuperäinen kirjoittaja Manta Makoisa harmaana:
Ei mun jalat ainakaan kestä kävellä pitkiä matkoja korkkareilla. Käytän juhlissa ja baarissa korkkareita joita kyllä riittää. :D

Mä käytän korkokenkiä lähes päivittäin,tosin en mitään stilettoja vaan sellaisia tolppakorkoja ja kiilakorkoja. Tätä mä oon aina ihmetellyt että kun rupee miettimään niin siellä baarissahan kävellään,seisotaan,tanssitaan ja ehkä viel kävellään kotiin et miten ne jalat sit kestää? :D

Alkuperäinen kirjoittaja KVG-:
Ei mun jalat ainakaan kestä kävellä pitkiä matkoja korkkareilla. Käytän juhlissa ja baarissa korkkareita joita kyllä riittää. :D

Mä käytän korkokenkiä lähes päivittäin,tosin en mitään stilettoja vaan sellaisia tolppakorkoja ja kiilakorkoja. Tätä mä oon aina ihmetellyt että kun rupee miettimään niin siellä baarissahan kävellään,seisotaan,tanssitaan ja ehkä viel kävellään kotiin et miten ne jalat sit kestää? :D

Mä istun siellä baarissa ja menen kotiin taksilla. En tanssi ja kävelen hyvin vähän.

Mä en omista yksiäkään matalakantaisia talvikenkiä enkä juhlakenkiä. En ny tiedä kumpia tässä tarkoitettiin (mulle korkokenkä ei oo sama kun esim. korollinen saapikas), mutta itse kyllä kävelen päivittäin koroilla, ja niin kyllä useimmat meillä työpaikalla.

Toki riippuu vähän missä sitä tilastotutkimustaan tekee, en minäkään lenkkipolulle tai muuten ulkoilemaan korkkareissa lähde.

Alkuperäinen kirjoittaja Minä:
Mä en omista yksiäkään matalakantaisia talvikenkiä enkä juhlakenkiä. En ny tiedä kumpia tässä tarkoitettiin (mulle korkokenkä ei oo sama kun esim. korollinen saapikas), mutta itse kyllä kävelen päivittäin koroilla, ja niin kyllä useimmat meillä työpaikalla.

Toki riippuu vähän missä sitä tilastotutkimustaan tekee, en minäkään lenkkipolulle tai muuten ulkoilemaan korkkareissa lähde.

Lisään vielä sen että harmittaa kun tänä vuonna esim. saappaat ovat melkein kaikki korottomia, itse kun etsiskelen hyvännäköisiä korollisia versioita.

Alkuperäinen kirjoittaja KVG-:

Ei ne oikein kestäkään, vaan jossain vaiheessa kengät alkaa puristaa ja kiristää ja kun istutaan pöydän ääressä, niin kengät aina hetkeksi osittain pois jalasta. Mulla on yleensä baari-illan jälkeen varpaat muussina kenkien vuoksi :)

Alkuperäinen kirjoittaja Silmukka-:
Kyllä Helsingin keskustassa kävellessä lähes jokaisella työikäisellä naisella on korkokengät.
Crocseja näkee vain vaununtyöntäjillä ja sairaaloissa.

Peesi. Kaupungilla varmaan useammilla naisilla korot kun matalat. Lenkkipolut erikseen.

Alkuperäinen kirjoittaja kenkäfriikki:
Kertokaa mulle. Ei ne kaupat niitä joka vuosi tilaisi jos kauppa ei käy,mutta minne ne kengät häviää..katukuvassa näkyy lähinnä gore-texejä ja crocseja.

Sanos muuta. Minäkin olen miettinyt samaa. Mun mielestä koroilla on vaikea kävellä. Tykkään kävellä paljon ja nopeasti. Koroilla en voi kävellä nopeasti. Talvella käytän kenkiä, joissa on max 4 cm korot. Mielestäni kengillä kuin kengillä pitää pystyä kävelemään vähintään 4 km ja tarvittaessa juoksemaankin jonkin verran.

Kävelin pari viikkoa sitten ns. hienommilla kengillä yhteenä 3-4 km matkan (ravintolaan ja takaisin) Mallorcalla. Maisemat olivat ihanat ja lämpimässä illassa oli ihana kävellä. Jalat olivat ihan muussina tuon jälkeen. Heitin kengät tuonne kaapin perälle pölyttymään...niihin en enää koske.

Korkokengät ovat kyllä tosi kauniita!

Päkiät ei kestä ja sitten kun tuolla on tota hiekkaa niin menee pohjat piloille, siis silleen että ihan pohjan sivusta lohkee pala irti, ruman näköistä. Eikä mua aina huvita liukastella sitten kaupassa, tai vaihtaa pohjia kenkiin :) Ja yleensä niissä kaupassa myytävissä on liian pieni korkokin.

mä en voi käyttää arkena korkoja ellen pääse jonnekin autokyydillä. Kun liikun kaikki matkat jotka on alle 7km, kävellen ja pidemmätkin hyvin usein ja matkalla on paljon epämääräistä metsäpoluntapaista tietä ja hiekkateitä. jos köpöttelisin koroilla, mulla menisi 9 kilometrin matkaan tunnin ja vartin sijaan pari tuntia ainakin.

Alkuperäinen kirjoittaja --:
Alkuperäinen kirjoittaja kenkäfriikki:

Sanos muuta. Minäkin olen miettinyt samaa. Mun mielestä koroilla on vaikea kävellä. Tykkään kävellä paljon ja nopeasti. Koroilla en voi kävellä nopeasti. Talvella käytän kenkiä, joissa on max 4 cm korot. Mielestäni kengillä kuin kengillä pitää pystyä kävelemään vähintään 4 km ja tarvittaessa juoksemaankin jonkin verran.

Kävelin pari viikkoa sitten ns. hienommilla kengillä yhteenä 3-4 km matkan (ravintolaan ja takaisin) Mallorcalla. Maisemat olivat ihanat ja lämpimässä illassa oli ihana kävellä. Jalat olivat ihan muussina tuon jälkeen. Heitin kengät tuonne kaapin perälle pölyttymään...niihin en enää koske.

Korkokengät ovat kyllä tosi kauniita!

Mä kävelen joka päivä n. 4,5 km työmatkan edestakaisin. Just mittasin korot ja ne on 7 cm. :D

Yhteistyössä