Pohdintaa syksyn kausi-influenssa rokotteesta (taas)

• Viestiketjun aloittaja Vaikeaa
  • Ensimmäinen viesti
Vaikeaa
Minäkin kannan korteni kekoon tähän aiheeseen. En kuitenkaan nyt mieti tuota jo jaettua sikainfluenssarokotetta (jota lapseni ei saanut), vaan nyt tätä tämän syksyn kausi-influenssa rokotetta. Siinähän on myös tuo "sikarokote" samassa.

Poika on nyt viime talven aikana sairastunut infektioastmaan ja jo pienessäkin flunssassa lyö keuhkot ihan tukkoon. Neljä kertaa ollaan nyt käyty ensiavussa avaavaa hengittämässä. Kerran oli lähellä jo joutua osastohoitoon.

Kun tein päätöksen jättää "sikarokote" ottamatta, lapsi oli vielä perusterve. Nyt kuitenkin nuo ahdistuskohtaukset ovat saaneet toisiin ajatuksiin. Hoitavaa kortisoni suihketta otetaan kaksi kertaa päivässä ja elokuussa on siitä huolimatta jo pari kertaa jouduttu avaavaakin ottamaan.

Pelko ja huoli on aika iso. Siis siitä, mitä tapahtuu jos lapsi sairastuu influenssaan, kun jo tavalliset pikkuflunssatkin saa hänet niin huonoon kuntoon...

Me emme ota kausi-influenssarokotetta. Molemmilla lapsilla infektioastmaa (tytöllä enemmän, pojalla vähemmän). Osastollakin ollaan oltu, päivystyksessä monesti.

Mullakin on astma, ja kun viimeeksi otin kausi-influenssapiikin niin sairastin kausi-influenssan todistetusti kaksi kertaa sen talven aikana! Kun poikani sai influenssapiikin pienenä, hän joutui kuitenkin sairaalaan influenssan takia...Eli ei sellaisia piikkejä meille enää, kiitos. Ilman niitä pysymme terveempinä.

vieras
Huonoja kokemuksia infl.rokotteesta. Yhden kerran olen ottanut ja sain siitä hvvin erikoisen ja välittömän reaktion, jonka vuoksi sitä ei lapsilleni anneta. Lisäksi jostain syystä minulle ja monelle muullekin on käynyt niin, että niinä talvina kun on otettu kausi-infl. rokote, on sairastettu kahta kauheanmmin kaikkea muuta,

fanni
Tosissaan vaikea asia :) Me ei olla saatu mitään oireita possurokotteesta ja nyt tuntuu lehtien otsikointien perusteella, että ihan jokainen muu olisi saanut oireita tai vakavan sairauden.. Mä en tunne edes omasta lähipiiristä ketään joka olisi saanut rokotteesta edes kuumetta tai käsikipua jälkioireista puhumattakaan.. Sama koskee tuttavan tuttavia jne.. Eikö sitä kausi-influenssa rokotetta voi saada ilman sitä possurokotetta??

Mulla vain hyviä kokemuksia rokotuksista. Mutta olen miettinyt että onko se kuitenkin juuri se pandemrixrokote (eli sama joka nyt on ollut tapetilla) johon se kausi.infl. rokote yhdistetään tulevan syksyn rokotteessa??
Itse olen raskaana ja ajattelin nyt syksyllä ottaa sen yhdistelmärokotteen jos se ekaa kertaa annetaan raskaana olevillekin.

iskäles
meillä on otettu sekä possurokote, että normaali kausi-infl. rokote. jälkimmäinen on otettu joka syksy, ja sairastelut meillä väheni lähes olemattomiin, mitä nyt jotain vilustumisesta aiheutunutta nuhaa... lisäksi molemmille lapsille olen ostanu vesirokkorokotteen ja todistetusti se piti rokon poissa meiltä, kun hoidossa kaikki muut sen sairasti paitsi meidän poika ja yks toinen joka oli jo sen ennemmin sairastanu...

S
Olen aiemmin ottanut lapselle kausi-influenssarokotteen ja hän sai myös sikainfluenssarokotteen. En ole toistaiseksi saanut mistään tietoa, mitä kaikkea tässä tämän syksyn kausi-influenssarokotteessa ei ole, mitä sikainfluenssarokotteessa oli. Ja jos on rokotettu viime syksynä sikainfluenssaa vastaan, mikä on kyseisen rokotteen teho tänä päivänä. Mistähän tästäkin saisi mahdollisimman luotettavaa tietoa?

Niin uskomattomia nämä rokotejutut olleet viime syksystä saakka, että 99% varmuudella ei oteta mitään rokotteita tänä syksynä.

Yhteistyössä