Pohdintaa kamaluuksista..

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Miä
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
M

Miä

Vieras
Nykyään tuntuu että joka päivä on otsikoissa kun vanhemmat tappaa lapsiaan. Pilkkoo, pakastaa, tukehduttaa, hautaa kukkaruukkuihin ja vaikka mitä. Niin miten väsynyt ihmisen pitää olla että se tekee noin? Oliko ennenkin näin? Sanotaan vaikka 30 vuotta sitten, oliko lehdissä samanlaisia otsikoita? Vai onko tämä vaan nykyajan ilmiö ja miksi? Minä olen väsynyt, erittäin väsynyt. Ja teen asioita joista en ole kamalan ylpeä. Mutta en minä lastani halua tappaa. Kamala aihe tämä on mutta se tuntuu olevan kovin yleistä.

Maailman sivu on tapahtunut hirveyksiä... "ylimääräiset" lapset on maattu kuoliaiksi muka vahingossa, äpärät nuijittu suohon, onnekkaimmat annettu huutolaislapsiksi tai hylätty kirkonportaille tai metsään...

Nykyään on liikaa aikaa etsiä kaikkia kauheuksia, että saisimme tuntea olevamme itse hyviä yli-ihmisiä. Ihmisten sensaationnälkä ja tarve kokea jotain järisyttävää pitää jotenkin ruokkia. Enää ei ole koko kylän ratoksi hilpeitä hirttäjäisiä tai mukavia mestajaisia, ei edes tavallisia teilajaisia...

Nimenomaan mietin sitäkin kun en muista ennen lukeneeni noin paljon noista kamaluuksista. Vai kiinnittääkö niihin enemmän huomiota kun on äiti. Sä hämmennät mua Jonsered =) Noilla loistavilla kommenteilla joihin en tunnu osaavan vastata järkevästi.

Niinpä!
Ihan järkyttäviä juttuja!!! |O

Itsekin olen ollut todella väsynyt tänään, mutta odotan vaan että nukutaan hyvin ja huominen on IHANA päivä ilman väsymystä! :D

Ja siis nuo, jotka tuollaisia kauheuksia tekevät omille lapsilleen, ovat henkisesti sairaita...

mulla on tapana syyttää kaikesta globalisaatiota. ei ennen tiedetty mitä tapahtui toisella puolella maailmaa. nykyään kaikki maailman murheet kaadetaan meidän kaikkien niskaan. sietokykyä omiin murheisiin joutuu nostamaan kun aina jossain on jotain kamalampaa. ei ihme että meitä väsyttää.

Alkuperäinen kirjoittaja Miä:
Nimenomaan mietin sitäkin kun en muista ennen lukeneeni noin paljon noista kamaluuksista. Vai kiinnittääkö niihin enemmän huomiota kun on äiti. Sä hämmennät mua Jonsered =) Noilla loistavilla kommenteilla joihin en tunnu osaavan vastata järkevästi.

:D
Hämmennys is my middle name! ;)

aina niitä kamaluuksia on ollut mutta nykysin niistä vain kirjoitellaan enempi. ihmisiä kun ei kiinnosta uutisotsikoissa esim se että huomenna sataa vaan lehdet menevät paremmin kaupaksi jonkun järkkyotsikon saattelemana :|

Uskoisin kyllä, että AINA on noita hirvitysjuttuja tapahtunut. Nyt ne vaan pääsevät oikein kunnolla kansan tietoisuuteen, kun on vaikka minkälaisia tiedotusvälineitä (voidaan lukea juttuja netistä, lehdistä...kuulla telkkarista ja radiosta jne.).

Alkuperäinen kirjoittaja Miä:
Pelastettinkohan siinä muutama henki kun joku ennen torilla hirtettiin? Kun kansa sai kansan huvit niin ei kotona tarvinnut laittaa kirvestä emännän kalloon.

Ei sitä jaksanut hillua kirveen kanssa vapaa-aikanaan. Hengissä pysymiseen meni lähes kaikki aika ja jos jotain jäi, se käytettiin taivaspaikan varmistamiseen.

Ihmisluonto on raaka ja julma. Kumma, että emme ole tämän enempää jalostuneet vaikka nykyään aikaa olisi itsensä kehittämiseen. Mieluummin sitä kuitenkin urkitaan kamaluuksia...

Kamaluudet myy, sitähän se tietenkin on. Luetaan ja surkutellaan kun tämä ja tuo oli niin väsynyt että meni ja teki noin. Tämäkin pohdinta lähti siitä kun eilen huomasin miten poika toistaa suuttuessaan minun typerää raivoamistani. Menin itseeni ja kuuntelin ja se kuulostaa kamalalta. Pyörittelin sitä päässäni ja aloin miettiä miksi joku lahtaa lapsensa..

Yhteistyössä