Pömppömahaiset Plussaajat, vol 2

Iltaa pömppikset!
Pitkän rimpsun raapustelin, kunnes blop! kaikki haihtui taivaan tuuliin - nyt uusintta yritys tiivistetyssä muodossa.

Stella: Tekstisi sai silmäkulmani kastumaan - niin paljon se sisälsi samoja ajatuksia mitä itsekin päässäni pyörittelen. Eniten minua kosketti mietteesi uuden pömppisketjun alkuun laittamisesta. Niin minäkin sorruin ajattelemaan kun uuden ketjun ekaa listaa katselin. Miten pitkän aikaa sitä on tullutkaan täällä jo notkuttua ja se yhä jatkuu ja jatkuu . . .
Luonnollisesti olen silti onnellinen kaikkien teidän raskautuneiden pömppisten puolesta, eihän toisen onnistuminen vie muilta sitä mahdollisuutta.

Stella, kirjoitit myös luovuttamisesta, mutta kuitenkin samassa viestissä myös toivosta. Miten sitä voikaan ajatukset vaihdella kahden toisistaan niin kaukana olevan puolen välillä. Itse puhelin tästä asiasta jokunen aika sitten ystäväni kanssa. Jo aloittaessani sanoin, että nyt tulee sitten sellaista tekstiä, että itsekään en usko sitä ääneen sanovan, mutta kuitenkin oli tarve sanoa. Samaan aikaan tuntee luovuttaneensa, mutta samalla siis herää suuri toivo/taistelutahto. Välillä ihan pelottaa, onko tämä sitä valmistautumista tulevaan, että luovuttaminen tulee joskus ajankohtaiseksi ja siihen valmistautuu ennalta näin, vaikka vielä toistaiseksi jaksaakin pistää kampoihin. Toivottavasti oivalsitte mitä yritin selittää.
Ja vielä Stella, ihanaa että miehelläsikin on vielä uskoa ja toivoa tallella!

Ulpulle: Onnittelut ultranäystä! :heart:

Astarte: Lämmitähän huurunokkaa tulevina viikkoinan niin hyvin, että haluaa kelliä masukodissaan aina ensi kesään saakka.
 
Stella - :hug: Osaat jotenkin kirjoittaa niin kauniisti ajatuksesi. :heart:
Ulpu - ihan tuli tippa silmään... pumputipumputi... Mullakin paikalliset luget jatkuu pitkälle. Täällä enemmankin tapana jatkaa kaikilla.
(.) Lääkärille on ultra 9.10. Tarkistaa etta olenko raskaana ja sitten lähetetään omalle läakärille takaisin. Soitettiin ajoista tanään ja samalla sanottiin vuodosta (joka on ohi) ja pisti mut jatkamaan lepäämistä :kieh: . Olen jo hieman väsynyt tähän luxus elämään, mies tekee kaiken ja meikälainen vain makaa :D .
 
Stellalla on aivan mahtava tapa kirjoittaa, niin kauniisti ja liikuttavasti :heart:.

Ihana ultrakokemus Ulpulla :heart:.

).( Tänään käyty ultrassa. Siellähän ne maman neljä pömppömunista komeasti möllötteli, 16, 14, 13 ja 12 mm, limakalvo nyt vajaat 6 mm ja kasvussa. Pitikö niitä tulla noin paljon? :kieh: Kolme oli kasvanut parin päivän aikana kivasti, yksi hitaanlaisesti.. onneksi. Nyt on kaikki sormet ja varpaat pystyssä, että se yksi lopettaa kasvun ja "surkastuu", sillä muuten.... tattadaa..... punktioidaan maanantain inssin yhteydessä kaksi pois :eek:. Voipi hyvin kuvitella, että ei ole ihan ykkösvaihtoehto piikkikammoiselle ja kipuherkälle ihmiselle, mutta minkäs teet. Ei viitsisi keskeyttää hoitoa. Nyt oon sitten tämän päivän aikana yrittänyt järjestää maanantain ja tiistain työkuviot uusiksi. Pahimmassa tapauksessa tiistaikin menee saikulla. Kertokaatte te punktiokävijät, oliko se niin kamalaa ja jäikö "traumoja"?
 
Mulla tuli vihdoin ovistestiin plussa tänään aamulla ja nyt on aika varattuna PAS:iin maanantaille. Toivottavasti niistä kahdesta pakkasukosta ainakin toinen selviäisi sulatuksesta.
Siirron jälkeen pidänkin sitten loppupäivän töistä vapaata :D
 
Perjantai 26.9 :wave:

Haave........................PAS..................................kp32/30/loka
Rouva Pikkumyy.........pupuilua..........................kp31/32/ktt
PeePee77.................2.PAS................................kp29/29-31/ktt10
Helinäkeiju75.............PAS..................................kp28/-/ktt
Lumikki73..................inssi?................................kp26/28-30/ktt
EllaElias.....................PAS..................................kp21/-/syys-loka
MinzuS......................3.PAS............................kp17/28-31/siirto 29.9
Astarte......................PAS..................................kp16/26-30/ktt0
Rouva Puh.................1.inssi..............................kp13/28-38/syys
Retuli82.................... 2.IVF................................kp11/-/marras
Kurreliini....................inssi.................................kp8/-/ktt
Adeliini.......................pupuilua..........................kp7/27-34/ktt
Merikeiju....................PAS.................................kp/29/ktt
Stella08...................luomuilua..........................kp/27/ktt


Testailijat :p

PeePee77 30.9
Astarte 10.10

Haamuillut :attn:


Plussanneet :heart: :flower:

Miruliini + Pappu & Nupu :D
Krisseli79 :D
Sahranami + Aatu & Beetu :D
Meikku :D
Soraya :D
Vappuviuhka :D
Auringokukka :D
Hanneli -78 :D
Ulpu78 :D
mmm :D
Hannele :D
Kamilla :D
Hobelix :D
 
Huoh...

kp 32/30 eikä edelleenkään tietoakaan menkoista... Vuodonhan saa alkamaan pukemalla valkoiset housut jalkaan tai hakemalla raskaustestin apteekista. Olen päätynyt vaihtoehtoon nro. 2 eli aijon sen negan testata... Mietin vain että jos niin kovasti odotan niitä menkkoja, jospa oma pää estää niitä tulemasta. Kun sen negan siinä nään niin ehkä se menee vihdoin päähän perille että raskaana ei voi olla! Edelleen rinnat kipeät ja tänään on nippaillut mahasta niin lahjakkaasti, että kerkesin jo innostua tädin tulleen, mutta ei...
 
Kävin aamulla verikokeissa hcg, ja raskaana en ole , vaikka mikä esittäisi muuta, joten menkkoja odotellessa..clearbluehen meni kyllä usko! :headwall:

HCG siis vain alle 1.


No OnniEmmistä edelleen haaveilemme, kunhan menkat ensin tulevat! :heart:

Jotenkin ihmettelin kyllä ,kun liuskatesteihin ei tullut kunnon plussaa,..siksi verikokeissa kävin.

Mukavaa vkloppua, meillä touhukas vkloppu joten varmaan ei paljon näy;=)) :heart:

Terv Rva Pikkumyy, edelleen OnniEmmistä haaveileva, kunhan menkat ensin tavoittaa, nyt saavat alkaa , vaikka heti, että päästään uuteen yritykseen! :heart:

:heart: :wave:
 
Tässä sulle listaa PeePee - 4-6 pvänä kohtukramppeja pari päivää myöhemmin hieman huippasi. Rinnat alkoivat olla pinkeet (kipujen päälle en perusta kun aina kipeet). Paino laski punktion jälkeen 2kg. Lampö asteen korkeammalla kuin muuten yleensä ja palelua. Toisella viikolla (punktion jalkeen) alkoi pahoinvointi, jota ei ole lugeista mulla. Rinnat kylla lopahtivat samalla. Nyt sitten on alkanut väsy ja silloin kun piti alkaa kk tuli tosi pikkusen verta (mita ei ikina kun on luget ollu päallä). Ja nyt sitten alavatsaa kiristäa, ihan erillaista kuin menkkakivut tai muut. Jokainen päivä on ollut oireiden suhteen erilainen, ja joskus ei mitään.
Koita kestäa, tiedän etta on niin piiiiiiiinaavaa odottaa. Ma olen edelleen vahän kuin kotivanki, pitäa leväta ja silleen. Boring!
 
Heissan taasen ihanaiset =)

Ulpu , oikein ihania kuulumisia ultrasta :heart: Mahtavan hieno juttu!! *haaveilee näkymästä*

Rouva Puh , itsekkin olin ennen piikkikammoinen, mutta nyt hoitojen myötä on sekin helpottanut... Verikokeet ei tunnu enää missään (ennen saatto taju lähteä!) ja punktiokin oli ihan ok tapahtuma (pöllyssä oltiin :p ) Älä turhia huolehdi!

Sain eilen reseptejä postitse polilta... joudun aloittamaan e-pillerit seuraavasta vuodosta, jotta saataisiin hoito ajoitettua oikeelle viikolle. Eli käytännössä aloitan pïlsut kp 1, syön liuskan, ja vuodon pitäis sit varmaan alkaa...? Kertokaas muut viisaammat? Ja miten nuo piikittelyt sit alkaa lyhyessä?
 
Ulpu, minä pököpää en huomannu aiemmin onnitella sua ollenkaan hyvin menneestä ultrakäynnistä :headwall: Ihmettelin vaan tota Lugejen määräämistä :D
Varmasti oli ihanaa nähdä sydänäänet, wau..!! :heart:

Astarten siirtokuulumisia odottelen :wave:

PeePee:lle jaksamisia viimeisiin piinapäiviin! Voi rakas ystävä kuinka toivon sulle onnistumista, kokeilin jo r-laskurilla laskea sun laskettua aikaakin :whistle: Muista että monenlaisilla oireilla voi plussata ja niinkuin itsekin mulle textasit (miettiessäni omaa oireettomuuttani) niin oireet vaihtelee.

Mitäs Kurrelle ja Stellalle? :attn: :wave:
 
yötyöläinen täällä kurkkii... onneksi töissä nykyään netti, että näin öisin edes pääsee tiirailemaan kuulumisia. näin ensiksi;
KAIKILLE PLUSSANNEILLE YHDESSÄ JA ERIKSEEN ONNEA!
kattelin äsken, että tänään mulla kp28, taitaa täti tulla parin päivän sisällä kylään (pahus). nimittäin mulla vasta 7.10 se suunitteluaika, että kierto kerkee olla liian pitkällä jotta zumet voi aloittaa. joten vasta lokakuun loppuun tai marraskuun alkuun menee meidän passi. ei jaksaisi enää odottaa... luulin jo tyhmänä, että lokakuussa mennään.... :(
mutta, eikö sanonta kuulu, että hyvää kannattaa odottaa.
päässä vaan kovasti myllertää kysymyksiä... miksi ei ole ivf:t+ passit onnistunut, vaikka inssi kertaalleen on plussan antanut? onnistuneekohan nytkään, selviääkö sulatuksesta yms.
noista raskausoireista, itse olin 100varma ennen testin tekemistä, että nyt on napannut kiinni. minua vilutti iltaisin, vedenjuonti oli järjetöntä, siis ihmiselle joka ei oikein mielellään juo kraanavettä. rintaliivit oli piukat, ja rappuja alastullessa oli outoa tuntemusta rinnoissa. mitää pahaaoloa ei ollut. niin ja huimaus oli valtava kun laittoi suihkussa silmät kiinni, tukea oli seinästä otettava. ja anoppilasta lähdettyämme oli ajomatka tuskainen, kun vessatti niin kamaasti, matkaa 140km. pakko oli puolessa välissä topata huoltsikalle (tosin tuskaa se matka on nytkin, loppumatka varsinkin, kun kahvia pitää juoda ennen kotimatkaa...) ja yöllä heräsin myös vessaan, jo ennen testin tekoa.
nyt lopettelen ja keskityn varsinaiseen aiheeseen, työntekoon.
piinaajille onnea loppupäiviin!
 
Astarte
Hyviä siirtokuulumisia eiliseltä!

Labrasta tuli henkilö toimenpidehuoneeseen kertomaan, että tämä teidän 7-soluinen alkio olisi nyt valmis siirrettäväksi. Olin ihan äimänä, kun 4-soluisia pakastettiin (3 päivän viljely, laiskoja olivat). Olikin kuulemma jakautunut juuri ennen pakastusta; laiskan isän sijaan olikin tullut hitaan hämäläiseen äitiinsä. Ja minä kun olen aina kadehtinut lukiessani tällaisia "viime hetken jakaantumis -tarinoita", nyt sainkin sen itse kokea. Oi sitä riemua, kun lääkäri kehui alkion elinvoimaisuutta. Oli ensimmäinen sulatettu alkio, eikä menettänyt sulatuksessa ainuttakaan solua. Kaksi huurulaista jäi pakkaseen.

Siirto meni loistavasti ja sain liikuttavan hyvää palvelua. Hoitaja laittoi viltin päälle, vaikka toimenpide kesti sen kolmisen minuuttia. Turvallinen ja pehmeä olo. Kovasti toivottelivat vielä onnea matkaan.

PASin kävijöitä ehkä kiinnostaa seuraavat knoppitiedot: 80% alkioista selviää sulatuksesta. Jos alkio menettää solun/soluja sulatuksessa, laskee raskaaksi tulemisen todennäköisyys noin 5%.

Nyt on jälleen todella toiveikas mieli. Olisipa mukavaa aloittaa marraskuussa uudessa työssä raskaana (eh..). No olisi! Ei tarttis muutossakaan kanniskella mitään. Hihii.

Haave, joko testasit? Peukkuja!

Rouva Pikkumyy, hitsiläinen! Uutta yritystä kohden!

PeePee, tottakai testaat tiistaina. Me ei kestetä odottaa!

Kamilla, sun ultra on tosi pian, ja eiköhän siellä ole huisin hyvät näkymät!

retuli, piikittely alkaa yleensä lyhyessä kaavassa kp2 tai kp3 joka päivä, ja kestää yleensä kai yli viikon. Muniksia kasvatellaan, ja sitten jossain vaiheessa otetaan rinnalle jarrupiikki, joka estää ennenaikaisen munisten kypsymisen. Ultrilla (1-3 kpl) seurataan munisten kehittymistä ja säädetään annoksia. Sulla on siis yksi ivf pitkällä kaavalla takana?
 
Huomenta!

Olin aivan äärettömän väsynyt eilen ja olenkin lahjakkaasti nukkunut kellon ympäri! :eek: Mies lähti aamulla hirvenpyyntiin, joku hämärä muistikuva on kun sen kello herätti...
Eli testasin eilen sen negan ja olin ihan varma että yöllä alkaa menkat, kun illalla alkoi oleen mahassa jo sen verran kipua. Laitoin jopa siteen pöksyihin nukkumaan mennessä, mutta kas vain aamulla ei ollut verta eikä kipujakaan lähimaillakaan!
Mies eilen väitti, että ovis on ainakin minun puheiden mukaan ollut... Olin kuulemma tuntenut oviskivut (jotka tunnenkin joka kierto) ja olin kuulemma romanttisesti kysynyt josko sais vähä annnyyyy... :ashamed: Ite en muista tuollaista, tuo on kuulemma tapahtunut kaksi päivää ennen oletettua ovispäivää eli kp 14...

Tuleeko ovuloimattomassa kierrossa tissien kipeytymiset ynnä muut nippailut ihan kuin "normaalissa" kierrossa? Itsellä ei ole kokemusta... Mistä tässä nyt kärsivällisyyttä revit, kun olen kaksonen ja luonteeltani jokseenkin äkkipikainen! :LOL:
Astarte Onnea huippu pallurasta joka on nyt äidin lämmössä, ktt1 jo menossa!
 
Lauantai 27.9 :wave:

Haave........................PAS..................................kp33/30/loka
PeePee77.................2.PAS................................kp30/29-31/ktt11
Helinäkeiju75.............PAS..................................kp29/-/ktt
Lumikki73..................inssi?................................kp27/28-30/ktt
EllaElias.....................PAS..................................kp22/-/syys-loka
MinzuS......................3.PAS............................kp18/28-31/siirto 29.9
Astarte......................PAS..................................kp17/26-30/ktt1
Rouva Puh.................1.inssi..............................kp14/28-38/syys
Retuli82.................... 2.IVF................................kp12/-/marras
Kurreliini....................inssi.................................kp9/-/ktt
Adeliini.......................pupuilua..........................kp8/27-34/ktt
Rouva Pikkumyy.........pupuilua..........................kp1/32/ktt
Merikeiju....................PAS.................................kp/29/ktt
Stella08...................luomuilua..........................kp/27/ktt


Testailijat :p

PeePee77 30.9
Astarte 10.10

Haamuillut :attn:


Plussanneet :heart: :flower:

Miruliini + Pappu & Nupu :D
Krisseli79 :D
Sahranami + Aatu & Beetu :D
Meikku :D
Soraya :D
Vappuviuhka :D
Auringokukka :D
Hanneli -78 :D
Ulpu78 :D
mmm :D
Hannele :D
Kamilla :D
Hobelix :D
 
Kamillalle kukkasia! :flower:

PeePeelle tsemppiä. Mullakin hävis melkein kaikki oireet sillon ennen testipäivää. Nännit ei ollu läheskään niin arat, kuin aluksi oli ollut. Menkkaolo kolkutteli ovella vielä muutaman päivän plussan testaamisen jälkeenkin. Mutta lämmöt mulla oli silloinkin vielä yli 37 astetta. Oletko mitannut lämpöäsi? Mä pidän sulle täällä peukkuja pystyssä.
 
PeePee - mulla tuli just ennen testipäivää tuhruja, joten heitin käytännössä jo pyyhettä kehään ja tein seuraavana aamuna testin vaan siksi, että se oli klinikalta annettu. Haamu tuli ja se oli enemmän kuin yllätys. Oireina oli ollut vilutusta, muistaakseni myös janotusta ja menkkaolo, joka mulla jatkui ja jatkui. Yhä vieläkin mulla on jossain emättimessä sellaista jonkinlaista menkkaoloa (viime yönä näin vaihteeksi unta jossa verta vuosi...äh), enkä tiedä mitä ihmettä se on. Mutta siis, voimia lähestyvään testipäivään ja haleja!

Astartelle onnea ihan mielettömän upeasta siirrosta.

Rouva Puh - onko sulla inssi kyseessä ja se tehdään vaikka olis kolmekin munasolua kypsymässä? Mulla sillo Naikkarilla meinasivat pistää stoppia jo siinä vaiheessa kun kaksi näytti kypsyvän - ehdottivat hoidon keskeyttämistä, johon en kyllä suostunut. Punktiosta kyselit myös - omalla kohdalla ei ollut mitenkään kaamein kokemus, meni ihan ok. Sitä tipan laittoa siinä kai eniten jännäsi ja sekin onnistui hyvin.

(.) täällä käyn tasaisesti taustailemassa - ihana tuo edellisen pinon raskautuminen ja nyt siis vol 2:lla mennään. Plussalista näyttää upealta - voikun saisi sinne kaikki mukaan. Onnea ja voimia - ja paljon Toivoa kaikille pömppiksille!

t. meikku ja kaveri, puolivälin yli päästy (huokaus)
 
Huomenta! :wave:

Astartella hieno siirto! Peukut pystyssä :heart:.
PeePeelle tsemppiä, oireettomuus ei kerro vielä mitään, kaikki on mahdollista :heart:.

Kiitos retulu82 ja Meikku kommenteista. Nyt kun on muutaman päivän asioita sulatellut, niin ei se punktio enää tunnu niin ylitsepääsemättömältä. Jos siihen joudun, niin toivottavasti lääkkeet vie niin tokkuraan, että tuntemukset on minimissään :).

Pregnyl pistetty nyt aamulla, kun niin lääkärin kanssa sovittiin. Huomenna aamulla ultraan, jossa katsotaan, montako oikean kokoista follikkelia löytyy. Jos niitä on kolme, niin inssi tehdään iltapäivällä. Jos niitä on neljä, punktioidaan kaksi pois, ja inssi tehdään siihen perään. Eipähän tarvi inssiä jännittää, kun on helppo juttu siihen perään :LOL:. Kieltämättä tuossa kolmessa on isot riskit, ja osa musta toivoo, että otettais kaksi munasolua pois, mutta toinen osa ottais sen kolmen riskin, ettei tarvisi punktioida :/ . Onneksi tämä asia ei ole mun käsissä.. huomenna tiedetään :).

Mukavaa sunnuntaita :flower:.
 
Huomenia!

Peepee , älä kuitenkaan vielä heitä pyyhettä kehään :hug: Ymmärrän kyllä, että väkisinkin peilaa oireitaan edelliseen onnistumiseen vaikka voihan ne oireilut vaihdella raskaudesta toiseen. Jaksamisia ja rohkeutta loppupiinispäiville =) Olemme hengessä mukana.
 
PeePee, me ei vielä luovuta toivosta - ehei alkuunkaan! En ihan tarkkaan muista kuinka mun tissikipuilujen kävi juuri ennen plussausta, mutta joka tapauksessa koko ajan tissit olivat omasta mielestä ihan liian normaalit. Ja kn teki mulle sen viimeisen epätoivon silauksen valahtamalla alas ihan pehmeänä muutama päivä ennen testausta. (Ilman lugeja tuota saamarin kn:aa ei tulisi edes tunnusteltua!). Varsinaiset menkkakivut palasivat ihan testausta edeltävänä päivänä ja testiyönä olivat pahimmillaan - muuten kivuissakin tapahtui jokin taantuma siinä juuri ennen.
Eli älä luovuta tässä vaiheessa (tiedän sen olevan hyvin vaikeaa), sillä Toivo&Helmi tarvitsevat nyt sitä äidin uskoa ja vahvuutta enemmän kuin koskaan :heart: :heart:
 
Kiitos Finttu ja kati231, tuntuu hyvältä ku vanhat piinasiskot tulee onnittelemaan! :heart: :flower: Ehkä uskaltaudun odotus-puolelle sit jos ultras nähdään syke :)

PeePee, älä luovuta! Niinkuin näissä hommissa on niin monta kertaa aiemminkin huomattu niin ei kannata uskoa ku vasta testiä!! Mun rinnat on koko ajan ollut täysin normaalit, ei kipeet eivätkä oo kasvaneet. Toi nänni-oireilu on ainut, mutta mulla sitä on ollut negakierroissakin välillä ja sulla ei taas oo ollut plussakierrossakaan. Nää on niin yksilökohtaisia juttuja. Edelleen uskon vahvasti sun plussaan ja odotan sun soittoa sit tiistai-aamuna, pääsen töistä vähä ennen kuutta aamulla.
Jaksuja!! :hug:

Rouva Puh:lla jännä päivä huomenna, toivottavasti kaikki menee nappiin!!

(.) Ihmeen oireetonta, eilen nännitkin oli normaalit, tänään ehkä vähä kipeet. Kuvotus on loppunut kuin seinään?! Alkaa epäilyttämään että onko tuolla masus mitään elämää. Nyt on sellainen ihme menkkatunnekin päälle, onneks ei oo tullu vuotoa koko aikana. Ikuisuudelta tuntuu odottaa ekaan ultraan :(
 
Sunnuntai 28.9 :wave:

Haave........................PAS..................................kp34/30/loka
PeePee77.................2.PAS................................kp31/29-31/ktt12
Lumikki73..................inssi?................................kp28/28-30/ktt
EllaElias.....................PAS..................................kp23/-/syys-loka
MinzuS......................3.PAS............................kp19/28-31/siirto 29.9
Astarte......................PAS..................................kp18/26-30/ktt2
Rouva Puh.................1.inssi..............................kp15/28-38/syys
Retuli82.................... 2.IVF................................kp13/-/marras
Kurreliini.....................inssi.................................kp10/-/ktt
Adeliini.......................pupuilua..........................kp9/27-34/ktt
Rouva Pikkumyy.........pupuilua..........................kp2/32/ktt
Helinäkeiju75.............PAS.................................kp1/-/marras
Merikeiju....................PAS.................................kp/29/ktt
Stella08.....................luomuilua.........................kp/27/ktt
Väre...........................PAS.................................kp?/-/loka


Testailijat :p

PeePee77 30.9
Astarte 10.10

Haamuillut :attn:


Plussanneet :heart: :flower:

Miruliini + Pappu & Nupu :D
Krisseli79 :D
Sahranami + Aatu & Beetu :D
Meikku :D
Soraya :D
Vappuviuhka :D
Auringokukka :D
Hanneli -78 :D
Ulpu78 :D
mmm :D
Hannele :D
Kamilla :D
Hobelix :D
 

Yhteistyössä