PMS vai raskausoieet?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja ap
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
A

ap

Vieras
Ei vielä ole kuukautiset myöhässä, eli ei ainakaan toistaseksi testin aika.
Mietiskelin vaan, että eikö molemmissa melkolailla samat oireet?
Minkä ikäisenä PMS voi alkaa vai onko siihen mitään "ikärajoja"? :)
Liittyykö PMS:ään kipeä (siis todella KIPEÄ) ovulaatio?

Ei varsinaisesti olla yritetty raskautta, vaikka ei se haittaisi. :)
Tuossa yhtenä päivänä oli repäisykipua kun nousin ylös, ja siinä vaiheessa tuli sellanen tunne että voisko olla, vai oisko sit PMS:ää...
Maha ja rinnat ollut turvoksissa, rinnat aavistuksen arat ja kutisee (nännit lähinnä), lämpö koholla, repäisykipuja, kiukuttaa ja itkettää, väsy ja vilu, vähän huono-olo...
Ovulaatio oli tässä ja edellisessä kierrossa tosi kivulias.
Mutta eikös nää kaikki ole yhtälailla PMS-oireita? Vaiko eikö?

ap, voipi olla..tai sitten sitä "toista" ;)

Toivotaankos sitä "toista"?! :heart:

..oletkos ennen tuntenut n. 1vko ennen menkkoja noita oirehia mistä kirjoittelit?

PMS-oireet eivät tunne ikää, mutta SAATTAVAT paheta iän lisiessä!

ne voi olla ihan kumpaakin. suosittelen vain odottamaan kuukautisia ja jos ei tule ajallaan,sitten voit testata :-)
ittellä oli myös samanlaisia oireit mut kuitenki menkat tuli ihan ajallaan...

Joo ihan samat on mietteet täällä, 6 päivää vielä kierron loppumiseen.. Ja ei olla varsinaisesti yritetty, keskeytettyä yhdyntää ollaan harrastettu mutta oltiin kyllä oviksen aikaan pari kertaa yhdynnässä.

Nyt päänsärkyä, turvotusta, vatsakipuja, rinnat vähän arat, itkettää TV-ohjelmat ihan hulluna (esim. tänään kun äiti joutui antamaan lapsensa adoptoitavaksi), vatsaa turvottaa..

Mutta voihan nää tosiaan olla PMS oireitakin. Ei mua kyl yhtään haittais jos tulisinkin "yllättäen" raskaaksi.. =)

Huono olo, väsy, vilu,lämpö ja repäisykivut on kyllä uusia listalla. Ja itkettänyt ei ole, kiukuttanut sitäkin enemmän. :) Menkat pitäis alkaa huomenna-sunnuntaina. Pikkasen kyllä sellasta menkkajuilimista.
2 lasta jo entuudestaan, mutta taas niin uuden olonen asia alkaa miettiä minkäslaisia ne oireet sillon olikaan. :D

Ehkä mä viikonlopulla testailen jos ei ala. :) Varmaan vaan saan taas ihan ite myöhästymään ne kun hermoilen. :D
Ollu hirmusen epäsäännöllinen kierto nyt, niin ei viittis kauhian aikasin. Ovulaatio oli tosin 7.7, että kauankos se siitä pitäis mennäkkää kun pitäis alkaa? :) Pari viikkoo?

Alkuperäinen kirjoittaja ap:
Meillä sama kun sulla Mammammaa. :)
Ovulaation aikoihin ajoittui nuo touhut, ja samaa menetelmää käyttäen. :)
On kyllä kolmosesta ollut puhetta...:)

Hauskaa olla samassa tilanteessa =) Tosin tuskin meillä nyt tärppää kun ensimmäistäkin lasta sai tekemällä tehdä vuoden.. Tai mistäs sitä tietää.. =) '

Meillä mies vähän hangoitellut vastaan kun olen toivonut sisarusta esikoisellemme noin parin vuoden ikäerolla, mutta itse ehdotti kuitenkin että luovutaan hormonaalisesta ehkäisystä ja käytetään vähemmän varmempaa ikiaikaista "ekäisymenetelmää". Tulkitsen tämän niin ettei osaa vielä varmaksi sanoa että haluaa toisen lapsen mutta kuitenkin jos luonto niin päättäisi niin olisi tervetullut. Ota noista miehistä nyt selvää :D Helpompaa olisi vaan olla keskeyttämättä niitä yhdyntöjä, hehe.

Oooteko muuten miten kauan menneet keskeytetyllä yhdynnällä? Meillä tämä on vasta toinen kierto..

Plussatuulia sulle! =)

Mammammaa Tässä ollaan nyt varmaan muutama kuukausi menty vuoroin niin, ja vuoroin kumiukon kanssa. :) Molemmat kyllä halutaan vielä kolmaskin lapsi, ei vaan osata päättää missä välissä olis paras aika, vai onko sellasta olemassakaan. :) Ehkä se on näin alitajuista, että tulee jos on tullakseen. :D

mur-mur Mä tossa mietin kanssa ja oli ihan haettava äsken pari testiä, ja aattelin hupina testata jo. :)
T
uli kyllä tuossa kauppareissun aikana niin hillittömän huono-olo että ei tosikaan, päähän meinaa juilia ja oksettaa. Ehkä se on vaan tää painostava ilma ja oon ollut tänään vähän huonolla syömisellä. Who knows. :)

Tein testin. Nyt en oo ihan varma. Joko siinä on ihan himmee haamujen haamu, tai sitten vaan viivanpaikka. Otin kuvan, en tiiä välittykö se siihen, mutta laitan kohta kuhan latautuu. :)

Ei mulla kyllä ikinä oo mitään viivanpaikkoja näkyny, onko sellasia ees olemassa. Tuntuu jakautuvan nuo mielipiteet aika hyvin asiasta. :) Ääääääkkk, nyt alko jännittää. :D

Paljaalla silmällä näkee tommosen himmeen himmeen viivan ilman että kääntelee ja vääntelee. Ei meinaa kamera nähä. Ehkä mä nään vaa väärin. Noh, aamulla uusiks. :)

no, testaa parin päivän päästä uudelleen. Ei kannata hermoilla. viivanpaikalta vielä näyttää.. noi testit on huonoja ja melkein aina näyttää viivanpaikkaa. Kunnon testillä tee ja luulen että plussa tulee.

Yhteistyössä