pms- oravanpyörä

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja rentunruusu
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti

rentunruusu

Aktiivinen jäsen
11.09.2005
1 001
0
36
tiedän että pms -oireista kärsii aika suuri osa naisista, kuka enemmän kuka vähemmän ja kaikki ei välttämättä tiedostakaan kärsivänsä, mutta nyt ois kiva tietää mistä sais helpotusta oireisiin!

Eli onko joku saanut helpotusta kotikonstein, vitamiineista, lääkkeistä... mistä?!
Nyt pitäis saada härkää sarvista kiinni :kieh: :D

Se miksi puhun oravanpyörästä, johtuu siitä että itselläni oireet kestävät noin pari viikkoa ... ensiksi alkaa ärtyneisyys, sen jälkeen v.itutus(esim. kotona oleva siivo, rojut lattialla jne. vaikka itseltä jää tavaroita ihan samalla tavalla "vääriin paikkoihin"), suusta tulee päästettyä puhumalla ja etenkin huutamalla mitä sattuu :ashamed:
sit tulee paha mieli että on tullut huudettua, osin turhasta. :o :( ja sit tulee menkat (vaikkei nekään kivat ole), olo helpottuu

näiden oireiden lisäksi esim. turvotus

ja yleensä nämä oireet on esillä vain kotona, normaalia?

Kiitos jos joltain löytyy vinkkejä, neuvoja ja viitsii jakaa niitä :) <br><br>

Kylläpä kuulostaa tutulta,kohtalontoveri täällä :hug:

Mulla on viikko ennen h-hetkeä aivan hirvittävä ärtyisyys asiasta kuin asiasta.Turvotusta myös.KOtona tulee kiljuttua lapsille ja kärtyttyä ukolle.Seinille hyppimistä suorastaan.Töissä ei mitään "käytösongelmia! tai vastaavaa kiehuntaa kuin kotona :kieh:

Olen syönyt e-epaa parin kuukauden ajan,mutta niistä ei ollut apua minun pms-oireisiin.Paras apu minulle on liikunta ja omissa oloissa olo.

Olisin myös kiinnostunut kuulemaan,jos jollakulla on jokin vinkki pms-oireiden helpottamiseksi. =)

Kuulostapa keljulta :hug: Tämä ei kyllä teitä lohduta, mutta minua helpotti muistutus menkoista. Mulla on menkat kadonneet ja se vähän ihmetyttää. Reilu vuosi sitten tein sterilisaation. Tiedän kyllä, että sen ei pitäisi asiaan vaikuttaa. Imetyksen lopetin vasta noin kuukausi sitten - ehkä tämä johtuu siitä.

Jotkut syövät b-vitamiimivalmisteita tai pelkkää b6-vitamiinia pms-oireisiin.

samat oireet mullakin, tosin ne kestää vain noin 3päivää. Apua olen saanut melbrosia nimisistä luontaistuote kaupan tableteista, enkä syö niitä kuin vain silloin kun tunnen että jahast alkaa mieli mataloitua ja kaikki ärsyttämään, ja itkua pukkaa...ja kas on ainakin minulla auttanut.
Liikunta ja mielekäs puuhastelu ulkona auttavat vähän.
Näitä oireita ei vielä ollut kun oli hormoniehkäisy, mutt silloin ne olikin ihan koko kuukauden kestäviä :laugh:

sepä se kun nuo meikäläisen oireet kestää niin pitkään :o perjantai se rupes tässä kierrossa pintaan nousemaan, nyt vasta kp 18. Se muuten vähän helpottaa et saa olla itsekseen(liian harvoin)

itse kävin tuota e-epaa reilu viikko sitten, jos en väärin nyt muista niin se myyjä sanoi että 2-3 kk et alkais vasta huomata vaikutuksia?!

Ulkoiluakin olen lisännyt eli säiden sallittua töihin pyöräilen ja viikko sitten päätin aloittaa myös kävelyn muodossa iltaisin( tähän kyllä oli syynä vyötärölle ilmaantuneet makkarat)

kiitos tähän astisista, lisääkin saa vinkitellä... :)

Täällä myös yksi pms-#&%?$!*ä kärsivä.
Yritän kalenterin avulla seurailla, milloin seuraava tuskaviikko edessä ja aloittelen hyvissä ajoin syömään Super-E:tä (E-vitamiini 1000mg) ja reilut satsit B6 vitamiinia. Lisäksi tilasin netistä Pro balancea ja Gelee Royalea. Nyt on ollut muutama kuukausi aika helppoja, ei oo äitynyt raivoamiset pahoiksi. On ollut sellasta lievää ärtymistä muutamana päivänä. Eikö kuulostakin ihanalta! =)
Lisäksi yritän välttää sokeria, rasvaa ja kahvia. Huomaan, että just pms-aikaan tekee mieli ihan sikana kahvii, karkkii ja roskaruokaa...

Tsemppiä meille! Ja tsemppiä meidän miehille ja lapsille, kyllä nekin kärsii... :ashamed:

Minulla auttaisi kasvisruoka,mutta kun en jaksaisi sitä vaan pelkästään syödä ja hankalaakin se on,kun muu perhe syö lihaa.
Katsokaa googlesta hakusanalla Paula Heinonen.

Täällä yks, joka on saanut apua b-vitamiinista ja helokkiöljykapseleista (Femiglandin). Itsellä oli kans jo aika pahat PMS-oireet:suoranaista #&%?$!* ja räyhäämistä lapsille, suolaisen ja makean himoa sekaisin, joka alkoi noin viikko ennen menkkoja, päänsärkyä, pahoinvointia ja turvotusta.
Aloi syömään helokkia ja noita b-vitamiineja ja meni suurinpiirtein kaksi kiertoa, kun huomasin yhtäkkiä, et PMs oireet olivat "laimentuneet". Enää ei ole sellaista räjähdysherkkyyttä, päänsäryt loppuivat, samoin suolaisen ja makean tuska on helpottanut huomattavasti. Ilokseni huomasin myös, että kuukautiskierto on tasaantunut. Ennen se heitteli 21-29 päivän välillä ja nyt se on ollut viimeiset 4 kiertoa kuin nakutettuna 25 päivää. Olen syönyt nyt noita helokkeja ja vitamiineja noin 5 kk.

Yhteistyössä