juu alkaa mullakin viikkoa ennen, mut helpottuu heti kun eka vuotopäivä, eli ei sitten muuta kurjaa kuin se vuotaminen, eli kipuja ei silloin ole.
mutta viikkoa ennen turpoan kuin pullataikina. nesteet kerääntyy ja vaikka kuinka jois niin pissalla kun käyn niin tuntuu ettei juotu määrä ulos tule. hartiat särkee, ja mieli maassa. itku herkässä kuten myös raivokohtaukset. hillitön hiki kuin vaihikset olis iskenyt ja sitten tulee hillitön vilu. mutta yleensä pahimmat kiukut puran siivoamiseen ja ajan perheen evakkoon ja koetan selitellä, et tää on taas näitä päiviä, ja ehkä miesten on vaikea ymmärtää mut luulen et se näke jo jalkaterän asennosta. ja mä sanon aina ettei tässä oo mitään henkkohtaista kun hormooneille ei voi mittää.
mutta silloin tulee tosi puhdasta, ja tiedän aina että mistä se hillitön siivousinto tulee. ja edes hetkeksi hyvä mieli kun on siisti kämppä. ja ruoka valmistuu keitiiössä kuin suurkeittiössä, silloin ei kukaan saa astua keittiöön, vaikka normaalisti kokataan miehen kans yhessä.
ja oireita vielä että uni on huonolaatuista ja koko ihminen näyttää peilistä väsyneeltä, turvonneelta ja katseenkestämättömältä. miestä en siedä yhtään lähellä, alan miltei huutamaan jos ees pikkusormellaankaan koskee. eli silloin ei halata. astioita tekis mieli heittää seinään. ja lähes kaikki mikä ei normaalisti ärsytä saa mut raivon partaalle.
hartiat särkee, pää särkee, jalat ja kädet jomottaa. suklaata söin yhteen aikaan, mut nykyään ei ala sitä hillitöntä syömispuuskaa jolloin saatoin ranskanleivälle sipaista tuhdin voikerroksen ja hilloa päälle. ja auttoi sen hetken mut syömisen jälkeen olo oli aivan kamala. nykyään yritän syödä kevyesti ja liikkua paljon, ja syödä tuplamäärän vitamiineja.
ja n. ensimmäisenä tuhrupäivänä sitten tuntuu että koko viikon panttauksessa ollut nestemäärä tulee yhen päivän aikana ulos. eli pissalla saa ravata ja tuntuu että niagara holahtaa kerralla pyttyyn

. no seuraavana päivänä kun menkat kunnolla alkaa niin olo on suht aurinkoinen, ja vielä pari päivää on tota nesterallia ja vanhat farkut mahtuupi taasen. sitten kun on yks vuodoton päivä välissä niin vois heittää vaikka kärrynpyörää. sitten ne pari vuotopäivää menee siinä sivussa.
sitten meneepi taasen hyvin siihen asti kun tulee pariksi päiväksi oviskivut, mut ne nyt kestää. ja sitten taas ollaan jo lähellä noita pms-oireita. kyllä naisen elämä on kurjaa. kierrossa on aivan liian vähän hyviä päiviä.
että kyllä raskaana olo on ihanaa aikaa, ja sitten se aika kun menkkoja ei vielä piiiiiiiiiiitkään aikaan kuulu jos kauan imettää(mulla pysynyt aina vuoden poissa)
oon kyllä noiden tavallisten vitamiinien lisäksi lukenut jostain oikein pims-oireille tarkoitetusta luontaistuotteesta. mutten nyt nimeä muista. ja niitä on niin monia. ja se yx valmiste oli sellainen et autto noiden vaivojen lisäksi moneen muuhunkin...