Millaisia pms oireita??

Millaisia pms oireita teilä on..entä miten hoidatte niitä?!!!

Itselläni alkaa viikko ennen kuukautisia syvä masennus ja ahdistuneisuus...Sydämmen tykytys ja paniikki tunteet.
Kamalaa kun on puolivuotias "vauva", ja silloin kun on pms, tuo lapsikaan ei tunnu miltään :'(
Onko kellään muulla näin, et masennus vie mielihyvän äitiydestäkin?? tuntuu kurjalta hoitaa lasta ilman tunteita.No, onneks tilanne korjaantuu kuukautisten jälkeen, mutta rankkaa on tuo pms!!

Masennuslääkettä syön jatkuvasti, siitä ei ole apua vaivaan...

Mulla kans aivan kamalat pms-oireet. Viikko ennen menkkoja alkaa pinna kiristyä ja itkettää. Päivää paria ennen menkkoja olen jo ihan seko. Todella äkänen ja voimaton. On pahoinvointia ja päänsärkyä.Lapsetkin tietää jo millon mulla on menkat tulossa, kun käytös muuttuu niin paljon. Mielialalääkkeitä minäkin syön, mutta ei ne mitään auta. Se vaan on hormonaalista, vaikka onkin kamalaa. Kukaan ei tunnu ottavan asiaa tosissaan ja ottaahan se päähän, kun kerran kuussa on ihan skitso. Mulla vielä kierto vain 23 päivää, et siitä voi laskeskella miten usein se kökkö olo tulee. Mun lapset 5 ja 3 ja heille olen selittänyt oloni lapsentajuisesti eikä ne ole mun kireydestä moksiskaan. Morkkis vaan on kamala, kun niihin turhaan hermostuu. Masennusta ilmenee myös mulla. Joskus tulee jopa itsemurha ajatuksia, mutta ne loppuu heti menkkojen loputtua. Mulla ei ole sulle neuvoja, kun en ole itsekkään kunnon apua pulmaani saanu. Mutta koita jaksaa, kyllä meitä muitakin on.. :hug:

mappi
\
Alkuperäinen kirjoittaja 20.11.2006 klo 09:39 Sintti kirjoitti:
Millaisia pms oireita teilä on..entä miten hoidatte niitä?!!!

Itselläni alkaa viikko ennen kuukautisia syvä masennus ja ahdistuneisuus...Sydämmen tykytys ja paniikki tunteet.
Kamalaa kun on puolivuotias "vauva", ja silloin kun on pms, tuo lapsikaan ei tunnu miltään :'(
Onko kellään muulla näin, et masennus vie mielihyvän äitiydestäkin?? tuntuu kurjalta hoitaa lasta ilman tunteita.No, onneks tilanne korjaantuu kuukautisten jälkeen, mutta rankkaa on tuo pms!!

Masennuslääkettä syön jatkuvasti, siitä ei ole apua vaivaan...
Isot annokset B-vitamiinia auttaa ja Tolosen Epa. Ja estrogeeni! Mun vauva on jo neljä vuotias ja estrogeeniä käytän edelleen...varmaan lopun ikääni... Suosittelen myös akupunktiota, vyöhyketerapiaa yms. ihanaa hoitoa. Stressi lisää mun huonoa oloa ihan tuplaksi asti. Ja kunnon liikunta YKSIN, esim. sauvakävely ilman lapsia on hyväksi... jossain metsätiellä...ihanaa! Ja sydämenetykytyksiin magnesiumia illalla. Luontaistuotekaupasta voi kokeilla myös mm. Frantsilan Pohjan akkaa tai Vogelin valmisteita.

Jaksamisia!! :hug:

Yhteistyössä