PMS - mikä tähän auttaa?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja "vieras"
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
V

"vieras"

Vieras
Pää leviää tähän. Mitään ei kestä eikä jaksa. Tekis mieli mennä vaan nukkumaan tai vaan itkeä ja itkeä. Perusasioita ei saa tehtyä kun kaikki on niin vaikeaa.
Asiaa ei auta nuo kiukuttelevat lapset. Kait tää tarttuu niihinkin.

Aamulla pitäs mennä lasten päättäjäis kirkkoon ja mulla vaatteet jossain pyykkikorin pohjalla. Lasten vaatteet kattomatta jne. En vaan selviä tästä.

Kokemuksesta voin sanoa, että pitää vaan pakottaa itsensä tekemään ne asiat, niin kyllä ne sitten menee. Siis ne jotka on ihan pakollisia.

Itselläkin välillä juuri noita päiviä, että ei vaan saa aikaiseksi mitään, vaikka kuinka olisi aikomus. Siinä sitä vaan huomaa lorvineensa koko päivän ja seuraavankin.

Ja kyllä ottaa taas kupoliin :(

Syväjäädytys.

Mut tosissaan, on kyllä kamalaa. Joten sympatiat. Mene gynelle ja kerro asiasta, on olemassa hormonihoitoja (alkaen e-pillerit) pahoja oloja varten. Myös luontaistuotteita voi kokeilla.

Mut mä olen edelleen vaarallinen, epäsosiaalinen ja hyödytön tietyssä vaiheessa kuukautta. Itseänikin risoo.

Mulla ei valitettavasti auttanut mikään muu kuin hormonaalinen ehkäisy. Ennen lapsia e-pillerit ja nyt hormonikierukka. Se olotila pms-oireissa on ihan kauhea. Kun itseänsäkään ei kestä; saati sitten, että pitäisi jaksaa itkevää vauvaa ja kiukuttelevaa uhmaikäistä. Yritä siinä sitten olla kärsivällinen ja esimerkillinen vanhempi, kun tekee mieli vaan sulkeutua kylppärin oven taakse lattialle makaamaan ja itkemään.

Olen lukenut, että jotkut käyttävät mielialalääkitystä pahoihin pms-oireisiin. Mutta ensialkuun kokeilisin hormoneja kuten PaulKohelokin jo mainitsi. Vai mahtaako sinulla joku sellainen jo olla käytössä?

Täällä myös yksi PMS oireista kärsivä. Kestäisin kaikki turvotukset ja ilmavaivat ja muut fyysiset oireet leikiten, mutta tämä pään hajoaminen on kamalaa! Onneksi itsellä juuri alkoi menkat, joten kuukausi taas rauhallisempaa.

Kamalampina päivinä makaan sohvalla silmät kiinni ja karjun sieltä lapsille ja miehelle :(

"Ihana" kuulla että en oo ainoa hirviö. Tänään oon meinannu ajaa mummoja kumoon rattailla ja kiukutellu oon kaikille. Yritin mennä salille purkaan kiukkua mutta sekö vasta vituttikin.

Mitä vanhemmaksi tulen niin sitä hirveemmät PMS oireet. Jälkeenpäin aina hävettää ja kaduttaa kun raivostuu pienistäkin asioista. Auton rattiin ei pitäisi enää mennä ollenkaan ennen kuukautisia, se on varma tapa menettää hermot.. ja taas hävettää :(

Ja ei yhtään helpompi olo edelleenkään. Alkas kunnolla nuo menkat niin helpottas.
En halua ehkäisyä, teroluteja syöny muutaman vuoden paitsi nyt sitte viimeiset puoli vuotta tullu menkat itekseenkin. Tuntuu vaan et en tässä vaiheessa haluais mitään lääkkeitä alkaa syömään.

Täälä on 4 kiukuttelevaa koululaista. että kiva kesäloman alku kaikilla. Viides tulee viel kun yläasteen ohjelma loppuu. En tiedä miten tän tilanteen nollais ja alottas alusta. Mies on puolikuntoisena töissä että ei paljon iloa kun jossain vaiheessa kotiin selviää.

Mulla kans tuli kamalat pms-oireet esikoisen syntymän jälkeen. Nyt toisen lapsen jälkeen on ollu yhtä helvettiä koko imetysaika kun on ollu jatkuva pms.Nyt lopetin imetyksen muutama viikko sitten, kun lapsi 1 vee, mutta silti menkkoja ei kuulu.

Mä hankin kovia menkkakipuja varten sellasen magneettisydämen ja ihme kyllä se helppas myös pms -oireita. Mulla tosin nyt myös korut (rannekoru + kaulakoru) käytössä, että ehkä ne sitten yhdessä auttaa paremmin, kun ei ole enää tarvinnut raivota.... Noita koruja käytän koko ajan, mutta sydämen laitan menkkojen ajaksi. Eli kun huoman, että ne on tuloillaan, laitan sydämen paikoilleen ja annan olla menkkojen loppuun. Eli ei tarvi kauheesti enää särkypillereitä popsia, joita ennen meni laattakaupalla...