Pms ja vaihdevuodet

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja "mirmar"
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
M

"mirmar"

Vieras
Täällä on varmaan joitain joilla on vaihdevuodet tai tutulla on... Itse olen 43v ja olen alkanut epäillä, että vaihdevuodet alkavat jo käynnistellä itseään. Pms on vaivannut ennenkin, mutta nyt ovat pahentuneet ja vaivaavat ovulaation aikana että vähän ennen menkkoja. Välillä tuntuu, että pään sisällä asuu joku hysteerinen pikkulikka . Paniikkia, itkua ja epävarmuutta iskee pikkuasioistakin. Menkat ovat vielä aika säännölliset. Päivän pari myöhässä tai aikaisemmin, mutta niin on ollut aina. Onkohan tässä menossa nyt ne esivaihdevuodet :( ?

Heh, etsin tietoa netistä sanoilla pms ja vaihdevuodet. Tuli mielenkiintoinen hakutulos :D :

"Osta PMS & Vaihdevuodet osoitteessa Fitnesstukku.fi

www.fitnesstukku.fi/5/fi/artiklar/.../pms-vaihdevuodet/index.html?
Meiltä löydät PMS & Vaihdevuodet sekä muut tarvikkeet treeneihisi. Suurin tarjonta ja parhaat hinnat, älä missaa tarjouksiamme!2

En mä lähtisi mitään mömmöjö syömään. Mieluummin kokeilisin ruokavalion muutosta terveellisempään suuntaan.

Peittoa kuukautisia edeltävät oireet: PMS:n hoito ruokavaliolla | Kaisa Jaakkola

No niitä juuri haluan välttää... Muistelin, että joillekin auttaa ruokavalio, liikunta, jotkut vitamiinit/kivennäisaineet ja luontaistuotteet. Mietin vain voiko tuota todeta mitenkään, näkyykö se hormoonipitoisuuksissa, kannattaako lekurissa käydä? Helpottaisi oloa jos tietäisi, että mistä johtuu... Hormoonit ovat kyllä sitten se viimeinen oljenkorsi ja sitten vasta kun todella vaihdevuodet iskee päälle :(.

ankariin pms-oireisiin ei auttanut kohdallani kuin vain ja ainoastaan hormonikierukka. KAIKKI muu kokeiltu - mielialalääkkeitä myöten. Nyt elämä ihanan tasaista ja "normaalia".

Hormooneista tulee sellainen olo kuin ei mahtuisi enää sisään omaan nahkaansa. Ei kiitos enää. Uskon sen sijaan puhtaaseen ruokaan. Kun ostaa itse raaka-aineet ja luomuna jos mahdollista ja valmistaa ruoan, niin tietää mitä syö.
Vältän sokeria (vaikeeta, herkkuja tekee mieli välillä) sekä valkoista viljaa. Kalaa yritän syödä kerran viikossa ja enemmän pitäisi syödä. Vihanneksia ja juureksia syödään paljon.
Kevyesti ja liikuntaa. Itseltä vaan puuttuu se lenkittäjä eli ei tule lähdettyä enää kävelylenkille ja yksin kävely on tylsää.

Yhteistyössä