*Plussataan yhdessä ennen syksyä <3*

neitipippuri: minulla ainakin ovis tuntuu sellaisena vihlasuna keskellä alavatsaa ja sivussa, voi vihloa jopa muutaman tunnin. Hurjasti tärppionnea kaikille ;) kesähän on sitä hedelmällisintä aikaa :heart:...
me aiotaan viettää miehen kanssa oikeen todella
meillä kun koko seuraavan viikon nappulat hoidossa... eli edessä intohimoinen (toivottavasti) viikko.
 
Aamupäivää!
Neitipippuri: mulla pillerien jälkeen kierto sekasin, mut viime kierrossa sain vahvat ovisplussa kp 25 ja kp 26/40. Tossa ekassa 46 päivän kierrossa en ovista löytänyt, mut hyvin harvakseltaan tikutinkin. Tällä hetkellä menossa 23/33-46, eikä vieläkään ovisplussaa. Eli pitkää kiertoa tietää, tai sitten tässä kuussa ei tapahdu mitään:(
Oireita ei juurikaan ole. Hieman alavatsa tuntuu kummalliselta, mut viime kierroissa on näin ollut melki aina loppupuolen kierrosta...talletuksia tehty harvakseltaan, jos ovis ois jo kuitenkin ollutkin. Tikuttelin alotin kuitenkin jo kp 13 eikä viivat ole tummuneet (eikä digi hymyillyt)
Et saas nähdä!
 
Mamman muru paljon kiitoksia vastauksesta! :heart:

Eli voi siis näemmä hyvinkin olla mahdollista, että itsellänikin olisi se ovis ollut vasta nyt maanantaina (kp 26). Eli jos huomenna ei tule plussaa, niin pitkä odottelu on sitten vielä edessä päin (ehkä) ennen kuin tätikään tulee tai plussa olisi edes mahdollinen. :headwall:

Minulla on myös nyt menossa eka kierto pillereiden jälkeen. No, hittolainen, eipä tässä sitten auta muu kuin odotella (ja välillä testailla)! :rolleyes:
 
Toivotaan todella hedelmällistä kesää. Ja onnistuneempia ovisbongailuja kaikille muillekin, joilla siinä on ollut haasteita! :)

neitipippuri: minulla ainakin ovis tuntuu sellaisena vihlasuna keskellä alavatsaa ja sivussa, voi vihloa jopa muutaman tunnin. Hurjasti tärppionnea kaikille ;) kesähän on sitä hedelmällisintä aikaa :heart:...
me aiotaan viettää miehen kanssa oikeen todella meillä kun koko seuraavan viikon nappulat hoidossa... eli edessä intohimoinen (toivottavasti) viikko.
 
Neitipippuri, mulla myös pillereiden jälkeen kierrot venyneet. Itse oletin edellisessä kierrossa oviksen sinne kp 14 tienoille, mutta nyt harmittaa, kun emme jatkaneet petipuuhia, sillä kierto venähtikin viikolla normaalista, onneksi ei sentään sen enempää. Toivon tietty sulle pian plussaa, ja pidän peukkuja, että mahatuntemukset enteilisivät sitä, mutta mikäli kierto ottaa venyäkseen, niin kyseessä saattaa tosiaan olla ovis. Viime kierrossa ihmettelin itse, kun viikko oletetun oviksen jälkeen oli massu tosi kipeä (= todellinen ovis!!? :headwall:), mutta mie tyhmä luulin toiveikkaana kiinnittymiskivuiksi. Me ollaankin tällä kertaa päätetty miehen kanssa heilutella peittoja oikein urakalla parin viikon ajan. Heh, jostain syystä nämä "vauvantekotalkoot" tuntuvat olevan miehellekin mieleen.. :D
 
Hurjan pitkiä nuo teidän kierrot.. kun tuntuu tässä vaiheessa, että ihan peruskiertokin on vähän liian pitkä.. ;)

Täällä on nyt 28/26-28, huomisen vielä odottelen ja pe-aamuna ajattelin testata, jollei mitään kuulu. Tänään on ollut pientä huonoa oloa, etenkin bussissa, mutta muuten olo on jo vähän reippaampi kuin viime päivinä muuten (on ollut kauhea väsy ja vetämätön fiilis). Rintoja on alkanut aristaa pikkusen ja kohdun kohdalla on tuntunut sellasta "raskaus"maista kipua. Välillä olen ihan varma, että oon raskaana, välillä taas aivan päinvastoin. Saas nähdä!

Lisää plussia kehiin ja juhannusvauvoja! :)
 
Loretta harmi, että sinullakin kierrot venyvät noin hurjasti. No, toivotaan, että niistä ei tarvitse kauaa kärsiä, vaan päästään siihen ihanaan "kierrottomuuden" tilaan... ;)
Castanja täällä peukut pystyssä huomiselle testaukselle!

Testasin sitten aamulla, ja negahan sieltä tuli... :( Ja ihan puhdas, ei edes jälkiäkään mistään haamuista.

Eli todennäköisesti ovis oli vasta tämän viikon ma/ti (kipujen ja liman perusteella). No, tuli sekin "hyödynnettyä", mutta taas on siis edessä vajaan parin viikon odotus! :headwall:

Ihme kierto on ollut kyllä tämä eka pillereiden jälkeen. Tuntuu, että koko ajan on ollut sellaisia outoja mahatuntemuksia, mitä ei kyllä pillerikierroissa ollut ikinä (paitsi tietty menkkojen aikaan). Kai se elimistö on sitten käynnistellyt omaa hormonitoimintaansa tai jotain...

Vähän nyt kyllä ottaa pattiin, kun tuntuu, että tämä odottelu vaan jatkuu ja jatkuu. Saapahan tietty juhannuksena napata kuohuvaa, mutta se nyt on melkoisen laiha lohtu. :| Toisaalta kai asia pitäisi ottaa niin, että vielä on tässä (megahypersuperpitkässä) kierrossa toivoa. Kp 29:ssä siis mennään.

Rentouttavaa juhannusta kaikille ja tuokaa nyt meidän iloksi jussiplussat! :heart:
 
Tämä Juhannuksen alku alko sitte kp ykkösellä :| ja vasta nytten, oottelin jo tiistaille.
Jännästi venähti kierto 28päivään, viimeksi ollu näin "pitkä" kierto viime lokakuussa :confused:
Tämän vuoden puolella kierrot ollu 26-27 kokoajan.
Jos sitä kokeilis nyt niitä ovistikkuja ni saa selville et tapahtuuko sitä ees koko kropassa yhtään mitään :whistle:

Mutta juu, Oikeen mukavaa Jussia kaikille ja plussailkaahan te muut :D
Voisinpa itekki jopa ottaa muutaman olusen, vaikka näin menkkojen kunniaksi pitkästä aikaa :LOL:
 
_tiny_: voi hitsin hitsit sentään :/, mutta kannattaa kokeilla niitä ovistikkuja, sitten ainakin näet että ovuloit ja tietää tarkalleen sen hedelmällisimmän ajan :).
neitipippuri: kyllähän se kirto voi olla vähän sekasin pillereiden jälkeen :), voi olla että ens kierto onkin jo paljon tasasempi.
castanja: voi hitsit sentään, mä täällä pitelen peukkuja niin maan piruust :D, otas nyt se jussiplussa!!! itselläni on kans ihan raskausolo ja tänään taas ei, blaaah... saan kyllä pitkittyneen oviksen takia odotella sen viikon vielä ennen testiä.
Kyyneltenhymy:: mikäs kiertopäivä sulla on? ja todella paljon peukutan plussaa sulle :D
Omaa napaa: piti sellasta kysyä , että jos se ovulaatio tosiaan oli edellispäivä ja harrastimme silloin petipuuhia, eilen ei ,kun oli paha selkärankareuma kohtaus, mutta tänään aamulla sit vielä touhuttiin ennen miehen töihinmenoa, niin ehtiikö ne nuijapäät sinne vielä odottelemaan?

Minulla alkaa seinät kaatua päälle, olen koko kesän lomalla kotona lasten kanssa ja ilman autoa,ei oikein pääse minnekään (pyöräretkille kyllä), todella puuduttavaa ...

sit jotain muuta aihetta ku yritys: mitäs te kaikki harrastatte?
minä itse harrastan noita meidän perulaisia (ratajuoksua sekä näyttelyitä, kävelyä ja maastojuoksua päivittäin (ovat mun henkireikä) sekä joskus uintia...
(kopsasin tänne toisesta ketjusta)
 
hapisikatakamura : täsä ois ainaki tämmönen vastaus sun kysymykseen -> "Tilastojen mukaan raskaus alkaa vuoden sisällä noi 90 %:lla pariskunnista, jotka yrittävät raskautta. Yhtä kuukautiskiertoa (munasolun irtoamista) kohden onnistumisen todennäköisyys on kuitenkin ihanteellisissakin olosuhteissa vain 20-25 %."
Aika masentava ajatus mutta tällä ajattelulla pysyy ainaki jalat maassa :D Mutta kaikkihan on mahollista ja mikään ei ole mahotonta, eiks se nii ole? :) piän sulle peukkuja, mahollisuuet ainaki mun mielestä on hyvät!
 
Castantajalle ++++++++:whistle: huomiseen testaukseen.

_Tiny_: lle :hug: ja tsemppiä uuteen kiertoon.

Neitipippuri voimia ekan kierron kanssa. Toivottavasti saisit sen plussan sieltä kuitenkin.

Hapisikatakamura eikös ovisplussapäivä ja sitä seuraava ole ne hedelmällisimmät ja parhaat tärppipäivät. Munasolu siis irtoaa mun ymmärryksen mukaan 24-48h sisällä plussasta ja elää sen 24h?

Mulla tänään kp13 ja rinnat tulleet aroiksi. Vatsaa vähän nipistelee. Ovistikkuun tuli tänään jo haamu. Jos vanhat merkit pitävät paikkansa ovis plussa saattaisi olla lauantaina eli kp 15 tai viimeistään maanantaina kp17. Digillä en varmista varmaankaan, kun ei ollut tarkoitus tässä kierrossa/kuussa ihan tosissaan yrittää. Siis suomeksi sanottuna mies ei varmaankaan lämpene tikun mukaan puuhailuun kun ollaan sovittu sellainen touhu aloitettavaksi vasta tokasta kierrosta eli miehen ymmärryksen mukaan heinäkuussa. Jätän siis toiveeni juhannusyön taikojen varaan ;)

Harrastuksista: Mä harrastan tällä hetkellä viherkasveja ja valokuvausta. Säännöllisen epäsäännöllisesti käyn salilla tai jumpassa. Koira meillä on, mutta se on vaan lenkkiseurana ja perheenjäsenenä, en varsinaisesti harrasta sen kanssa mitään. Terraariot ovat lähellä sydäntä, mutta tässä elämäntilanteessa ei riitä aikaa niiden hoitoon. Mulla löytyy tällähetkellä kyllä yksi kasviterra.

Oikein ihanaa juhannusta :heart::heart: ja paljon ++++++++++:whistle:
 
Viimeksi muokattu:
hapisikatakamura minulle gyne sanoi, että parasta olisi puuhastella noin joka toinen päivä. Silloin kuulemma siittiöt ovat parhaassa iskussa. Yhden päivän välein hänen mukaansa uusia siittiöitä ei ehdi syntyä tarpeeksi. Jos taas menee väliä yli 5 päivää, ne ovat jo liian huonokuntoisia hedelmöitykseen. Netistä puolestaan jostain lueskelin, että parasta olisi, jos yhdyntä tapahtuisi päivää ennen ovulaatiota, sillä silloin simpat ovat jo "valmiuksissa" ottamaan munasolun vastaan. Mutta varmasti siinä tienoilla kannattaa touhuta joka tapauksessa. :confused: Yleisesti kehotus on kai puuhastella läpi kierron n. 2-3 päivän välein, niin koko ajan pitäisi olla simppoja oikeassa paikassa odottelemassa, tapahtui ovulaatio milloin vain.

Itse nyt rikoin alkuviikosta hieman tuota gynen ohjeistusta ja otin su-illan jälkeen uusinnat heti ma-iltana. Tämä siksi, että mies oli ollut viikon työmatkalla, ja tuli huoli juuri noista simppojen "kuntoasioista". Voi kamala, kaikkea sitä funtsaileekin! :rolleyes:

Kiitos kaikille tsemppauksesta! :hug:

Harrastuksista: käyn bodypumpissa viikoittain, lenkillä, salilla ja silloin, kun ehdin, joogassa. Lueskeltua tulee myös tosi paljon ja välillä pyöräiltyä.
 
Viimeksi muokattu:
Hei, tuohon hedelmöittymisajankohtaan nopsaan, että eikös siittiötkin uusiudu jotenkin..? Siis JOS mä olisin raskaana niin ainut mahis oli VIISI päivää ennen ovista, ja sitä edellinen kerta oli kauan ennen, koska menkat oli siinä välissä. Eli ei pitäisi ainakaan tuon teorian mukaan olla mahdollista. Jostain mä taas luin, että siittiöt olis parhaassa iskussa tauon jälkeen. Ja hedelmälliset päivät olis mun käsityksen ja lukemieni tietojen mukaan n. 5 päivää ennen ovispäivää & 1 vrk sen jälkeen. Eli siittiöt elää max. sen 5 päivää ja munasolu vaan 1 vrk irtoamisen jälkeen. Mutta sen kun sitten varmaksi tietäis että millon se munasolu irtoaa kun kipukin voi olla munasolun kasvukipua, irtoamiskipua tai jälkijomotusta. :D Limoista tietty voi enempi päätellä ja niistä testeistä kai, vaikka oonkin niitä kohtaan vähän skeptinen. Tänään oon juossut joka välissä vessassa tutkimassa että näkyykö edes häivähdys punaista. Toivon niin että ei alkais, mutta toisaalta että tosiaankin alkaa tänään mieluummin kuin että testaa negan. Kauheeta tämmönen, jo ekassa yrityskierrossa, jonka ei edes pitänyt olla mikään yritys. Miten mun psyyke kestää, jos tätä jatkuu pidempään?! :D

Mä harrastan perheen kanssa kaikkea kivaa ulkoilua ja retkeilyä ja valokuvausta omaksi iloksi.
 
castanja juuri näin itsekin olen ymmärtänyt, eli siittiöt elävät ulos tultuaan sen 1-5 päivää. Mutta ei ole hyväksi (kai) jos yksi "satsi" on siellä "kasseissa" pidempään kuin 5 päivää. Eli se olisi puuhasteluiden suositeltu "maksimiväli", jos haluaa raskautua. Hih, on meillä kyllä jutut! :p

Lisäys: eli näin ollen sinulla on ihan hyvät mahikset! =) Uskoisin, että nuo miehet käyvät itsekseen siinä välillä "puuhastelemassa" kuitenkin, jos taukoa tulee...
 
Viimeksi muokattu:
JA vaikkeivät puuhastelisikaan, niin kassithan tyhjenee itsestäänkin, jollei ulospääsyä aviteta. ;) On jutut juu. :D Täällä ei vieläkään mitään, vaikka olo on ihan tosi hyvä taas eikä mitään huonoa oloa tms.. rinnat vähän arat ja masussa vihlaisuja yms..
 
Castanjalle peukut ja varpaat pystyssä! Tinylle pahoittelut kuukautisten alkamisesta! Neitipippuri, Kurjaa, että testasit taas negan. Toivotaan todella, että kierrottomuuden tila koittaisi piakkoin. Tsemppiä piinailuun ja mahdollisesti venyvään kiertoon! Ihan saman voin allekirjoittaa, että pillereiden lopettamisen jälkeen ties mitkä tuntemukset etenkin alavatsassa lisääntyneet ja tietenkin niitä tulee tarkkailtuakin ihan eri tavalla.. ;) On tää vaan tämmöstä laskeskelua ja oireilua ja toivomista ja pettymistä.. huokaus. Ja Pikkuviikinki (mietinkin just, että saankohan sen "hapsikais"..-nikin oikein kirjoitettuna tähän, mutta nyt luulen onnistuvni paremmin), saitkin jo useita vastauksia, eli hyvät mahkut raskautumiselle on, jos pari päivää ennen ovista puuhailitte! Voimia sulle, lasten kanssa yksin olo ei tosiaan aina ole sitä herkuinta. Toivotaan, että seinät ei kaadu liian pahasti päälle. :hug: Omaan napaan ei sen kummempia, maha kipuilee, oiskohan ovis? Tiedä häntä. Harrastuksista vielä. Harrastan ulkoilua, jumppaa, zumbaa, satunnaista kuntosalila tai juoksulenkillä käymistä, lukemista, matkustelua (jäänyt vähän vähemmälle esikoisen syntymän jälkeen, mutta kyllä me edelleen reissataan). Toivottelinkin jo eilen hyvät juhannukset.. Huomenna suuntaamme ystäväperheen mökille pariksi päiväksi ja yöksi. :)
 
No säästyipä testi, kun täti kurvasi paikalle. Vähän harmittaa, mutta toisaalta paremmat mahikset varmasti on, jos jättäis ton ehkäisyn kokonaan pois. ;) Ja positiivista ajattelua: parempi saada vauva vähän kevemmällä, ettei tarvi niin paljon pukea vaatetta talvella.. Noo, uutta kiertoa kohti. Ikinä en ainakaan enää luota mihinkään tuntemuksiin!

Hyvää juhannusta kaikille!!
 
Hyvää jussia täältäkin kaikille!
Harmittavasti ovistesti vieläkin negaa, kun aattelin että näin juhannuksen kunniaksi voisi pupuilla oikein urakalla:D Ja hyvään alkuun ollaan jo päästykin asiassa. Nyt si vaan harjotellaan:LOL:
Nyt siis kp 25/33-46. Viime kierrossa ovistesti näytti plussaa just kp 25 ja 26. Eikä oikein tuntemuksia suuntaan tai toiseen.
 
Ninnan Täälläpä kierto jatkuu edelleen, kp38ssa mennään, ei plussaa, ei tätiä! Mahdollisesti dpo15 tänään. Onpahan nuo dpo:t aiemminki viskonu välillä 13-18 et voipa se tätyli vielä kurvailla sieltä paikalle! Ja varmaan kurvaileekin! Nyt on taas ollu jotenkin niin hirveen vaikeeta edes puhua raskaana olemisesta ja lapsista! En oo vaan yksin kertasesti kunnolla pariin viikkoon pystyny puhumaan raskaana olevan kaverin kanssa! Puhelut kun aina alkaa ja loppuu siihen hänen raskauteensa. Ahistaa vaan niin kovin paljon koko asia ja sit taas sitä itkua, surua ja murhetta, miehelle kiukuttelusta puhumattakaan riittää! Heti kun puhe siirtyy siihen kaverin raskauteen, mumisen vaan jotain epämääräistä ja sanon et sori, nyt on lopetettava! Pakko ruveta tekee sitä ja tätä! Ei vaan pysty! Mut sun plussasta oon niiiiiiiiiiiiin onnellinen!!! :D :heart:
 
Aurinkoista viikon alkua juhannuksen jälkeen!

Täällä sitä huristellaan sitten kiertopäivässä 33... : / Piakkoin tulee siis viikon verran oviksesta (jos se nyt se oli, toivotaan). Heh, nyt ainakin kaikki oireet ovat kadonneet, joita olin tuntevinani ennen tuota ovista, eli todennäköisesti liittyivät siis hormonitoiminnan starttailuun pillereiden jälkeen. Kaipa sitä perjantaina voisi taas testata, kun alkaa olla dpo 10 paikka. Siitä lähtien se sitten vissiin alkaa olla mahis odotella joko plussaa tai tätiä. Ensimmäistä tietenkin toivoen. =)

Miten muuten palstalaiset, oletteko luopuneet kokonaan kahvista, tai minkälaisia muita elämänmuutoksia olette tehneet? Itse olen vähentänyt kahvin juonnin yhteen kuppiin ja olen koko kuukauden ajan minimoinut alkoholinkäyttöäkin (ei se nyt mitään hirveän runsasta ole ollut aiemminkaan). Mutta kokonaan en ole lopettanut, vaan silloin tällöin ottanut jonkun siiderin tai punkkulasillisen. Vitamiineja söinkin jo muutenkin, mutta vehnänalkioöljyn olen lisännyt päivittäiseen "satsiin", kun sitä on paljon hehkutettu. :D
 
itse olen lopettanut tupakoinnin ja syön vitamiineja mm.omega ja jättihelokkia, liikuntaa olen hiukan vähentänyt (olen liikuntahullu), meni hiukan yli tossa kesän alussa ja tää pieni lepo tekee oikein hyvää :). itse testailen 7.7 mikäli täti pysyy vaan poissa.
 
Moikka!

Pahoittelut tädin kohdanneille ja tsemppiä uuteen kiertoon!

Ansku83: pidän sulle vielä kauheasti kauheasti peukkuja pystyssä! Toivottavasti se plussa tulisikin sinne testiin.

ON: En ole testannut vielä koska olin varma tuossa juhannusta ennen, että tärppi ei ole käynyt... Sitten juhannuksena mökkireissulla ei ollut mahdollista ostaa testiä, joten tänään töiden jälkeen käyn apteekissa, jos täti ei tule päivän aikana. Nyt on kp33 ja dpo14... Mahdollisia oireita juhannuksena: dpo 12 menkkakipuja illalla, dpo 13 aamulla ihan selviä menkkakipuja(meni ohi kun nousi sängystä ylös), dpo 14 taas aamulla ihan kunnon menkkakipuja, mutta ei muuta kuin valkovuotoa toistaiseksi. noiden kummallisten menkkakipujen takia, mun tekisi mieli testata sittenkin. Yleensä nimittäin täti saapuu tunnin sisään siitä, kun krampit alkavat. Vitsit että jännittää!
 

Yhteistyössä