*Plussataan yhdessä ennen syksyä <3*

Aloin myös syömään tuota raskaus ja imetys vitamiinia. Edellisessä kierrossa tuo luteraalivaihe jäi 10 päiväiseksi joka ilmeisesti on aika rajoilla, että raskaaksi tulisi. No lueskelin asiasta ja jossain keskustelussa törmäsin B-vitamiinin mahd. pidentävästä vaikutuksesta. Ja myös tuon foolihapon takia sitä syön. Tosiaan mulla on aikaisemminkin ollut aika lyhyt tuo luteraalivaihte mutta todistetusti kuitenkin yksi raskaus onnistunut :)
 
Olen syönyt erikoisvahvaa foolihappoa(reseptillä) käytännössä nyt reilun kahden vuoden ajan. Aloitin varastojen täydennyksen 3 kk ennen nelosen yritystä. Pidin pienen tauon vauvan synnyttyä, muttakun päätimme antaa vitoselle luvan tulla, aloitin taas napsimisen.
Minulla on epilepsialääkitys ja siksi suurempi riski hermostoputken sulkeutumishäiriöön. Muutenkin suositushan on jo täydentää varastot ennen raskautta. Raskauden toteamisen jälkeen on jo tavallaan myöhäistä, koska selkäranka hermostoineen muodostuu niin alussa. Koskee myös ns.normaaliraskautta. Suomalaisethan kärsivät foolihapon puutteesta ihan yleisestikin, tarve korostuu raskausaikana. Syömäni foolihapon vahvuus on 5 mg.
Foolihappohan kuuluu b- vitamiineihin, vai onko kyseessä b- vitamiinit yleensä?
Kaikkensahan sitä tekisi..
Niin, lisäksi nappailen säännöllisen epäsäännöllisesti calsium+d-vitskuu ja periaattees maitohappoi. Päivittäiseen ruokavalioon kuuluu iso lasi asidofilusjugurttia.
Muut pyrin saamaan normiruokavaliosta
 
Hellurei naiset! Ootte puhunu vitamiineista täällä, mä syön d-vitamiinia ja siinä on kaikki.uskon et monipuolinen ja ravintorikas ruokavalio pitää kyllä huolen vitamiinin saannista. Oon muutenkin kaikkia lääkkeitä vastaan joten ei synteettisia vitamiinejakaan tähän kroppaan :D

Koti/uraäitiydestä: ehdottomasti kotiäitiys :) esikko on nyt siis 9 1/2kk enkä ole edes harkinnut töihin paluuta lähivuosina jos ei mitään maailmaa kaatavaa tule. uuden vauvan kanssa olen sitten myös ainakin siihen asti kunnes tämä täyttää kolme tai jos lisää tulee niin sitten kun nuorimmainen on kolme :)) haluun itte hoitaa lapseni enkä pystyis niitä hoitoon viemään kuin viimeisen pakon edessä. Aion ottaa kaiken irti tästä elämän ihanimmasta ajasta:heart:

plussatuulia!
meillä alkaa nyt tjot kuukausi-sillä lokakuun vauvalla olissit la-kesäkuussa eli just niinku mä haluisin!
 
Iltaa vaan ihanaiset naiset! sulla on ihania ajatuksi kotiäitiydestä hipsu86 =) kyllä täälläkin nautittas vielä kotona olosta lapsukaisten kanssa jos vaan vielä yksi ihana vauva meille suotaisiin... saapi nähdä kuinka sitten käy :confused: niin nuista vitamiineista täällä syödään B-Vitamiinia ja tässä kierrossa oon hörppinyt greippi mehua ja siemaillut vehnänalkio öljyä, satunnaisesti oon ottanut omega 3:sta, että sillee täällä mennään eteen päin:rolleyes: ens.viikolla pitäisi tätin tulla tännepäin jos on tullakseen. Mukavaa iltaa kaikille:heart:
 
Mä oon syönyt jo jonkin aikaa multitabs raskaus tabletteja.Niissä (kai)pitäis olla kaikki tarpeellinen.Ja sitten maitohappobakteereja on mennyt jo vuosia,sellaisia vahvempia.
Tietenkin yritän myös syödä monipuolisesti,varsinkin kun toi ikäkin hiukan jo painaa(36): /

Greippi mehu on aina ollut mulle sellainen mieluinen juoma:pMitä moni kyllä on ihmetellyt:xMut mä tykkään happamista mauista ja valion greippimehu,nam!!

tänään taitaa olla kp 24/30 ja olo on"plääh,tuskin mitään tulossa"
Muutama päivä taaksepäin,kuvittelin jo oireita ja olin "sata"varma raskaudesta,juu,tietenkin oireita pari päivää mahd hedelmöityksestä:rolleyes:
Mahdottoman levottomia unia olen nyt nähnyt ja aamulla järkky pissahätä heti.Mut mitäpä noista nyt vois päätellä?Nännit kyllä hippasen aristelee....

Paljon tsempityksiä kaikille,kukas se olikaan joka sais jo testata???!!!Testionnea:flower:
Mulla pysyy nimimerkit kamalan huonosti muistissa,anteeksi!
 
tänään kp 32 ja menkkojen olisi viimeistään tänään pitänyt alkaa..no ei kuulu vielä ainakaan..iltasin vatsaa turvottaa ja olenkin jo useamman kerran luullut että aamuyöstä vuoto alkaa..parina aamuna on myös jomotellu alavatsaa siihen malliin,mutta kun nousee sängystä ylös niin meneekin ohi..rinnat ovat vieläkin arat mutta mitään suurempia muita oireita ei raskauden suhteen taida olla..pelkkiä viivanpaikkoja olen pariinkin testiin saanut,nyt en oo testannu pariin päivään..ehkä tänään pitäs vielä jos meinais avata illalla viinipullon..

meinaakos muut testailla koska?? toivottavasti saatais paljon plussia=)
 
marica30: dipppaahan jo yks testi, jos siellä vaikka kurkkis jo joku haamulainen! :heart: mitkäs testit sulla olikaan käytössä? mä vaan muistelin että sulla oli niitä davidin liuskoja, ja nehän ei käy näytä viivanpaikkoja kovin herkästi?
PLUSSAONNEA!!!

Mä oon myös joskus miettinyt tota greippimehun litkimisen aloittamista,mutta sitten kun täällä muutama mainitsikin että se saattaa venyttää kiertoja? Ja mä en kaipais kyllä yhtäkään kierron venyttäjää enään.... :D

lily-rose: oireet kuulostaa lupaavilta. :heart: Pidetään peukkuja! =)


Auts kun on lihakset hellänä,tulipa eilen kerrankin vähän kuntoiltua ja harjoittamaan mun laiskoja lihaksia... Kävelykin jo "sattuu".... :LOL:
Täti... :confused: :attn: Missä olet??
Valkkaria tulee kyllä tädinkin edestä!
 
Marica30 Mua jännittääääääää! Tee jo testiiiiiiiii!:D

Mua jännittää myös oma tilanne. Oon ihan, ku perseeseen ammuttu karhu! Huomenna pitäis alkaa. Kaikkia oireita on kierron aikana ollut, mut nyt tuntuu, että tänään ei ookkaan sit mitään!!! Edes rinnat ei arista enää. Eli ihan varmaan ne tyhmät menkat alkaa!:|
Ja tämä on sit kyl hetkeen ainut yk, kun kirjottelen sinne piinailijoihin esim. niitä oireita. Siis eihän tätä varsinkaan sitten saa mielestä pois hetkekskään ja mähän mietin tätä koko ajan. On jo mietittynä sisarusrattaat ja toppatakki talveksi jne. ja mä en edes vielä tiedä olenko raskaana! Musta välil tuntuu, et vissiin mulla sit on liikaa aikaa, kun mietin kaikkea NIIN paljon! Huh! No huomenna se selviääääääääää!
 
chamon: vois kyllä ottaa sellasen,tai apteekin oman, niihin en oo koskaan saanut mitään ylimääräistä näkyviin.. tuntuu vain että jänistän koko testaamisesta, on aina niin kova paikka saada nega..huoh.. mutta toisaalta,en kyllä uskalla viinipulloa avata illalla jos en oo testiä tehnyt.. ilmoittelen kyllä tänne jos/kun testin teen=)
 
  • Tykkää
Reactions: Chamon
Marica30 ja chamon,testiä vaan kehiin:flower:
Miten ihminen(lue nainen) voi olla näin hölmö:headwall:Kauppa reissulla löysin itseni apteekista ja hyllystä nappasin sen herkän testin,tiedättekö:kasettimallinen,valkoliila,herkkä testi!
Ja kotiin tullessa tein:mad:
Ja eikös siinä mukamas näkynyt haamua hetimiten,kun oikein väänsi ja käänsi.Kännyllä otin testiaikaa ja 10 min sisään(mikä oli se max aika)väitän näkyneen hailakan haamun ja nyt kun testin teostatasan 25 min,testin kuivuessa tulee se haamulainen esiin:confused:
Oon näistä testeistä lukenut ja omakin kokemus,että antaa turhia haamuja just kuivuttuaan ja vaikutusajan jälkeen,mutta nyt väitän että joku viivan haamulainen näky jo ennen...
Eikä se voi mitenkään olla mahdollista,ei näin aikaisin!!!
Tyhmä minä:kieh:
 
lily-rose Höh! No odottelet nyt maltilla ja teet sitten myöhemmin uudelleen! Ja siis mä aion testata vasta aikaisintaan ma tai ti aamuna jos menkat ei ala huomenna! Mä EN enää ikinä aio tehdä testejä liian aikaisin, kun viimeks niin tuli paha mieli kemiallisesta...ja sit se piinaava epävarmuus, että onko siinä nyt viiva vai ei jne. ja sit pitää tehdä uusi testi ja uusi ja uusi ja uusi. Meni viimeks 100 e testeihin!!!
Nyt mä olen fiksuna tyttönä antanut mun testin kaverille säilöön ja alunperin oli puhetta, että ti aamuna saan testata, mutta mä yritän puhua sen ympäri, että saisinkin jo ma aamuna. JOS SIIS menkat ei ala huomenna. MUA JÄNNITTÄÄ NIIN ETTÄ TUUN OIKEESTI HULLUKS!!!
 
Jäi sitten eilen kirjottamatta että tätihän se parahti paikalle kp 31, eli ilmeisesti tää imetys sekottaa pakkaa huolella...pupuilu lopetetiin sit 3 päivää aikasemmin eikä loppukierros pupuiltu lainkaan et näköjää ovis oli sit just silloin ku ei ollu seksiä...noh nyt tää kierto siis tjot meiningillä ja vältän varmoja päiviä sillä ens kuussa on kosteet juhlat ja mä aion todella ryystää niissä sidukkaa vielä/ehkä viineisen kerran :D

testatkaas nyt naiseet!! plussia kehiin!
:saint:
 
LepikonHeta
Vitamiini-galluppiin... Olen syönyt kierukan poistosta lähtien tuota raskaus-ja imetysajan multivitamiinia. Alkuun söin myös D-vitamiinia, keskellä kesää jätin sen pois ja nyt silloin tällöin muistaessani otan vielä ylimääräisen D-vitamiinin...

ON: Täällä ovishetket meneillään. Pari päivää sitten vähän vihlontaa, eilen iltayöstä kunnon kivut ja liman määrästä päätellen nyt/huomenna H-hetket. Joka toinen päivä taktiikalla tämä kierto, joten ei olla tuota tihennetty. Ensi yöksi poikkeuksellisesti yötöihin ja tiistai-keskiviikko lennellään työmatkalle joten kivasti tuota tekemistä ettei liikaa mieti ja seuraa oireitaan. Yhä edelleen sitä mieltä, että meillä ei kyllä tärpää ihankaan heti. Tosin kirpputorilta ostin kun halvalla sai äitiysfarkkuhaalarin 5 euroa. Ihan uudet, ei mitään kulumaa edes lahkeissa. Ja saahan ne myytyä sitten

By the way, mies kävi eilen thorax-röntgenissä ja kertoi ettei lantion aluetta tai kilpirauhasta suojattu mitenkään.... Vaikuttaakohan se mitenkään "olemassa olevaan lastiin"... Ajattelin vaan, että tuleeko meille sitten hohtava vauva jos tärppäis? Sitä pelkoa tuskin taitaa olla
 
Tänään taas testattu viivanpaikka... Ei siinä väriä erota, että sepä se on TAAS.. Turhauttavaa... Olisko kellään mitään positiivisia kokemuksia noista viivanpaikoista, että sais itseenkin vielä hieman uskoa valettua tän kuukauden osalta :D vaikka tiedän, että tätihän sieltä kohta kurvaa paikalle..
 
tuuska : kyllähän monesti ne viivanpaikat siitä alkaa saamaan väriä,toivotaan niin sunkin kohdalla!!
itse sain tässä kierossa montakin viivan paikkaa kun liuskatesteillä testasin..muut testit antoi selvää puhdasta negaa.. nyt tuntuu että täti kurvaa paikalle 24h sisällä..hyvä niin,pääsee uuteen kiertoon taas.. tänään kp33.
 
marica30: millaisia sinun viivanpaikat oli? erottuiko vain jossain tietyssä valossa vai olivatko ihan selviä? Toivottavasti sinun viivanpaikatkin muuttuisi plussaksi, jos ei tässä kierrossa niin ens kuu on hyvä kuu saada plussa :)
 
Mun viivanpaikka on melko selkeä, erottaa joka valossa ihan selvästi.. Oon muka kuvittelevinani jotain väriäkin siinä.. Vahvistunut vaan testiajan umpeuduttua. tiedän ettei ole luotettava mutta näkyi viivanpaikka jo testiajalla mutta nyt vahvempi.. Mielipiteitä??
 

Yhteistyössä