Plussalennon masunkasvattajat

Ihania masukuvia!! Mulla ei oo mitään vempelettä millä laittaa kuvia tänne, mutta kyllä tätä kumpua on jo kertyny enemmännäkösesti ku Tuiskulla. Painoa ei kyllä oo alkupainoon verratuna tullu kun 300g, kun alkuraskaudessa paino putos ensin kaks kiloa närästelyn ja ruokahaluttomuuden takia.

maaruska: Toi stressaamisen lopettaminen on hyvä juttu. Meillä ainaki tärppäs, kun lopetin turhan hötkyilyn. Ja joo, kai meille oli apuu myös sono-tutkimuksesta. Tsemppiä ja onnea työkuvioihin!

Pantis: Onnea ovuloinnista!! Ens kierrolla sit sihtaatte ajotuksen ihan nappiin.
:)

Turbulenssitonta lentoa kaikille!

-Äippä ja sambailijatonttu 22+4-
 
Oltiin pudottu niin kauas, etten ole ehtinyt ylemmäs onkea, vaikka eilen nettipimentoni loppuikin, kun päästiin takaisin omaan kotiin!

Remppa ei ole kyllä vielä läheskään valmis, mutta kämppä on sentään suunnilleen asumiskelpoisessa kunnossa, niin että täällä sitä taas ollaan!

Ihania nuo jouskarin uutiset, kyllä olen onnellinen! :heart:

Meillä on ollut kauhea jännitysnäytelmä, kun jouduin supistusten vuoksi ensiapuun. Kaikki oli kuitenkin hyvin, nyt syön supistuksia helpottavaa lääkettä ja yritän levätä. Mulla onkin tuossa vieressä meditaatiodvd, taidan laittaa sen pyörimään, pitää oppia rentoutumaan. Mulla todettiin myös jokin tulehdus (olin hädissäni suppareista, että unohdin kysyä, että mikä tulehdus), johon sain antibiottikuurin. Ollaan mietitty, että johtuuko nää supparit tulehduksesta vai onko ne rasitussupistuksia, niin kuin gyne sanoi.

Mulla on hiukan hankala olla täs koneella, kun makuuasento olisi toivottavinta näiden supistusten vuoksi, niin että jos taas katoan, johtuu se toivon mukaan ihan vaan pakkolevosta eikä mistään vakavammasta.

Mutta enpä olisi arvannut, että just mulle tulee tällainen "vaikea" raskaus. Johtuneeko sitten iästä vai mistä? ;)

No, kun nyt jaksaisi ottaa rauhallisesti helmikuuhun saakka...

:hug: kaikille!

:heart: lentoemo ja lentäjän poikanen 13+6 :heart:
 
Tervetuloa takaisin lentis, toivottavsti sulla nuo supistukset loppuisivat ja vauveli pysyisi masussa vielä monen monta viikkoa!

Mullakin on tässä raskaudessa jopa tullut pari harjoitussupparia, esikoisesta ei ollut mitään tuntemuksia ennen käynnistystä. Jospa tää tenava osais tulla ulos ihan itekseen sitten kun sen aika on :heart: . Eli noin 9 viikon kuluttua, kiitos :D

Hyviä vointeja kaikille ja jospa se maaruskakin tänne möhömahakerhoon saataisiin nyt kun elämänkuviot on pantu uusiksi. Ja tietysti muillekin odotuksen odottajille toivotaan pikaista plussaa!

HC 29+3

 
lentikselle jaksuja lepäämiseen. :hug: Toivottavasti ne supistukset laantuvat ja tulehduskin saadaan kuriin. :)

Tuiskulla on mielettömän söpö pieni maha! :heart:

ON: Aukkarissa olin tänään ja röörit on perusteellisesti huuhdeltu. ;) Eniten sattui katetrin laitto, mutta muuten ei tuntunut juuri menkkakipuja pahemmalta. Kaikki oli ok, limakalvo näytti tosi hyvältä, kuin myös hormoniarvot. Jopa LH oli ihan normaali, mitä vähän gynen kanssa ihmeteltiin. No, ei mulla nyt muutenkaan ole mikään klassinen pco. Selvää johtofollia ei vielä löytynyt, mutta menen ensi viikolla ultraan ja katsotaan sitten tilanne. Kierto venyy joka tapauksessa, mutta mullahan pitkä kierto on ihan normaali. :D

Myös miehen tulokset olivat melkeinpä ihanteellisen normaalit, jos niin voi sanoa. :D Siimahäntiä oli hurjat määrät ja kaikki muukin (muoto, liikkuvuus) oli normaalia. Kaikki edellytykset kyllä on, mikä on tietenkin huojentava tieto. Nyt on taas paljon toiveikkaampi olo. :) Lähetekin lähti jo TYKSiin. Jatkamme kuitenkin odotteluajan vielä tuolla gynellä. Ensi kierrossa clomeilla, jos ei tässä kierrossa mitään tapahdu.

Niin, se viime viikolla havaittu harmaa massa ei ollutkaan vanha keltarauhanen. Se oli vas.munasarjassa edelleen. Ilmeisesti se on jokin harmiton sidekudosmöykky, hyvänlaatuinen kasvain tms. Ehdin kyllä jo pelästyä, että mitä hittoa siellä on! :eek: Onneksi gyne kuitenkin rauhoitteli, että munasarjakasvain tai -kysta se ei ole, koska siinä ei ole nestettä sisällä. Sitä ei ollut vielä keväällä, joten luultavasti se lähtee itsestään. Kuitenkin, nyt sitä seurataan tarkasti, joten ei kannata stressata siitä.
 
Panttis aika hyviä uutisia sinulla ja vielä miehenkin siimahännät kunnossa =) Se vaan on ajan kysymys kun..................... mahasi alkaa turpoomaan pikku matkustajasta. Lääkitys kohdilleen ja avot :heart: Mulla oli kerran ja "kysta" munasarjassa ja otettiin kaikki syöpä kokeet, mutta mulla oli nestettä tosiaan sisällä, mutta eipä ollut mitään pahaa, vaikka kaksi viikkoa sitä jännäilinkin :eek: Naisten värkki taitaa olla melko kummallinen väline, löytyy ja toimii miten vaan. :LOL:

Tuiskulla söpö pieni massu, kiva katsella teidän masukuvia =)

Lenttis muistan tuosta esikoisesta, että oli tosi kovia kipuja ihan suorana seistessä, oli liitoskipuja ja soitin kerran neuvolaankin, että mitä nyt tehdään sanoi:että täysin normaaleja, silloin vain hidastin hetkeksi tahtia. Ja loppuun asti tein työharjoitteluja silloin, joten uskon että sinunkin kivut helpottaa. :heart:

).( kaameaa flunssaa poden lämmötkin 37,6 ja aivan naatti. Räkä valuu ja aivastuttaa, ei kivaa :kieh: Kierron viime päivä elellään, mutta päälimmäisenä ajatuksena on huominen tuomio virkavapaasta. Joten peukut pystyyn :heart: Perhana jos eväävät sen, niin..... No huomenna asia selvinee. Keskiviikknoa pitäisi mennä töihin, mutta saa nähdä jos olo tällainen huomenna, pitää olla sairaslomalla....

-lämpöisin halein maaruska
 
Pantis: loistavia uutisia!

Maaruska: ikävä tietenkin sanoa näin, mutta kyllähän se oloa helpottaa, kun tietää, että muillakin on ollut kipuja :D Tai siis eihän se kivaa ole, että muillakin on kipuja ollut vaan se, että on ihan normaalia, että on näitä kipuja :D Kylläpäs mä nyt täällä selittelen :whistle:

Tänään ei ole ollut mitän supistuksilta tuntuvaa, ainoastaan noita kipuja, jotka tulkitsen liitoskivuiksi, kun tuntuvat joko sivulla tai sitten jossain tuolla häpyluun tienoilla. Vaikka kyllä silloin on pakko hidastaa tahtia, kun oikein viiltelee, oikeasti tuntuu siltä kuin puukolla vedettäisiin. Onko muuten totta, että kivut olisivat pahemmat esikoista odottaessa, kun paikat venyvät ihan ensimmäistä kertaa? Vai eikö muita lapsia odottaessa kerta kaikkiaan vaan ehdi kiinnittää mihinkään kipuihin huomiota? ;)

Joopa joo, mä täällä mietin jo suunnilleen seuraavan lapsen yritystä :LOL: Tosin vähintään 3 vuotta ikäeroa pitäisi penskoilla olla, ei näin vanhana enää jaksa kahta vaippaikäistä yhtä aikaa :whistle:

:heart: lentoemo ja lentäjän poikanen 14+1 :heart:
 
Heipä hei! Voi kun kiva kun löysin tämä tutun ketjun =) Lentoemollakin on tärpännyt :hug:

Olen ollut poissa näistä kuvioista kun eksyin toiselle vauva-palstalle :D Mutta täällä sitä taas ollaan!

Pickane+Pikkarainen 35+2 (la 27.9)
 
picane onkin jo loppusuoralla, vautsi wau wau :heart: :heart: Tsempit, jaksut ja halit sinulle :hug: Kiva kun yksi toisensa jälkeen löytää tämän plussalennos...

Minä vielä kärvistelen oven ulkopuolella, mutta ehkä joskus joskus pääsen minäkin mukaan :wave:
 
DoB
Kiva kuulla Lentoemostakin pitkästä aikaa :) Ja se, että kaikilla on kaikki hyvin :heart:

Jouskari vähänkö sinne ekaan neuvolaan on kiva mennä, mä olin ainakin ihan fiiliksissä :D

Maaruska tottakai sä pääset vielä mukaan! Toivottavasti hyvin pian :heart:

Pickanella ei tosiaan ois enää paljon jäljellä, odotat varmaan että saispa jo nyytin syliin! Toivottavasti loppuaika menee nopeasti ja jakselet hyvin!

Täällä kaikki on mitä parhaiten, potkut tuntuu jo masun läpi ja masukki on äärimmäisen eläväinen tapaus ;) Viikonloppuna tein ensimmäiset vaatehankinnat vauvalle ja nyt hypistelen niitä pieniä ihanuuksia kotona koko ajan :D

Tasaista lentoa kaikille :heart:

Dob ja öttiäinen 25+6
 
mitäs täällä mammat jakselee? Hyvin tietysti :heart:

Eilen sain tuomion virkavapaata ja hei sain vuoden loppuun. Joten tää tyttö vaihtaa maisemaa /toiseen duuniin syyskuussa. Olen niin onnellinen :heart:
).( ei ole tuhrua enkä ole käyttänyt lugeja, ja kp25 olen aika happy. Joskos tämä vanha kone vielä lähtis joskus käyntiin :LOL:
 
Ai niin näin päivällä aika kummallista unta kuume höyryissäni. Meillä oli plussalennon tapaaminen/koulutus. Kerkisin unessani tapaamaan jouskarin (joka oli aivan kaamean laiha) ihmettelin missä vauvaa kasvattaa ja sitten Picainen tapasin jolla oli aivan valtava maha :LOL: Muita odoteltiin parkkihallissa ja tunnelma oli jännittynyt.
Liekö tämä ennustaa tapaamista DOB kartanossa ensi kesänä?

halein maaruska
 
DoB
Maaruska :LOL: Hyvät unet sulla!

Ja kovasti onnea uusista kuvioista :flower: :heart:

Hyvin täällä jaksellaan, tänään ajattelin jopa lähteä lenkille jos selkä ei oo ihan törkeän kipeä työpäivän jälkeen. Vauva potkii masussa ja lähetää terveisiä teille kaikille!

Voikaa hyvin :heart:
 
Mie sain eilen pestyä pinnasängyn suojan+pussilakanasetin, tänään ennen töitä laitoin pesuun pakkauksen lakanat yms. Töiden jälkeen haen matkahuollosta pinnasängyn+patjan ja postista pinnasängyn verhotangon :D. Pääsen kokoamaan jo sänkyä ja laittaa valmiiksi :D. Kun vain tulisi se verho sitten huomenna, ni ei olis tanko ihan orvon näköinen yksinään. Perjantaina kankaan ostoon, että teen kopan suojaverhon myös. :D
Edes jotain pienelle jo valmiina vaunujen lisäksi. Enää puuttuu suurimmista hankinnoista turvakaukalo.

Vointi on ihan kiva. Uusi masukuvakin on jo otettu sunnuntaina, mutta ukko ei oo saanut sitä viel minulle päin siirrettyy :headwall: :whistle: .

Täällä töissä yritän olla.. Ei mitää tekemistä, että pitäisi kai sitä sitten ruveta neuloo miehen mummon villahousuja.

Tein muuten eilen porkkanapiirakkaa. Slurps, että se on hyvää :p

Red Dragon & Nuppu 30+3 :heart:
 
Hyvänen aika täällähän on eloa :LOL: niin ne viikot vierii, kohta tässä huomaa olevansa kiikkustuolissa :LOL:

RD:llä mukavat puuhat menossa :heart: Muistan kun esikkoa odotettiin niin hiottiin ja maalattiin vanha pinnasänky ja taisi se olla valmiina jo vähän turhan aikaisinkin :LOL: Taisi olla pölyn peitossa ennenkuin vauva syntyi. :LOL:

Alahan DOB suunnittelemaan niitä kesäkarkeloita, tullaan meinaan bussilasteittain pirskeisiin :heart: Saas nähdä ketä tänään on päiväunissani? :LOL:
 
DoB
RD sama juttu, alussa tuntui että ite jumittaa vaan jossain rv 6+5 ja on ikuisuus joulukuuhun.... nyt tuntuu, että tulee kiire saada kaikki asiat valmiiksi ennen vauvaa. ja mitäs jos se vaikka syntyy etuajassa?! Meillä alkaa ihan hurja remppahässäkkä viikonloppuna, joka jatkuu varmaan yli joulukuun....toivottavasti saadaan silti tärkeimmät tehtyä. Vähän harmittaa kun ei musta oo kauheesti apua tän mahani kanssa, kun ei hirveesti viitsi/uskalla nostella tai kannella mitään painavaa....No, ehkä mä keskityn sitten pinnasängyn maalaamiseen ja lastenhuoneen sisustamiseen :)
 
Mulla oli kanssa niin kauhea jännitys tuosta alkuraskaudesta, että jotenkin en olisi ikinä uskonut, että pääsee tänne 4. kuulle saakka... Nyt en sit enää edes laske päiviä paitsi jos kirjoitan ne tähän alle, ja sunnuntainakin havahduin yhtäkkiä, että vau, nyt alkoikin viikko 14! Ainakin on ihanaa, että voin sanoa olevani jo 4.kuulla, kun ihmiset ihmettelee mun mahaa ja kysyy LA:sta. Silloin oli noloa, kun piti vastata, että oon vasta 3. kuulla :ashamed:

Siis eihän tää maha mitenkään julmettu muuten ole, mutta kun olin tottunut litteään mahaan, niin kyllä tää möykky oudolta tuntuu!

:heart: lentoemo ja lentäjän poikanen 14+3 :heart:
 
DoB
Lentoemo niin tosiaan iso masu tuntuu oudolta, mulla vähän haittaa jo normaalia elämää. Ei ihan niin näppärästi taivu enää ja sienimetsällä masu oli vähän tiellä :D Mutta silti oon ihan rakastunut tähän palloon, en vaihtais pois! Mun mielestä mä näytän tosi hyvältä raskaana :D

Maaruska me ei olla vielä otettu yhtään masukuvaa....on jotenkin unohtunut ja pitää kyllä skarpata! Pitäähän sitä jotain muistoja tästä jäädä.
 

Yhteistyössä