Plussa myöhästyneen ovulaation jälkeen?

Hei kaikille jo raskaana oleville.
Ajattelin tulla tänne puolelle kysäisemään, onko teistä kukaan raskaana epätavallisen kierron jälkeen eli esim. niin että ovulaatio on normaalista kierrosta selvästi (vähintään) viikon myöhässä? Ja vielä luomuna?
Ja jos kierto meni näin, missä vaiheessa testailitte ja saitte plussaa?

Haeskelen vain hieman toivoa epäsäännöllisen kierron piinaamana..
 
Kalenterista piti ihan tsekata, mut oikein muistin. Eli mulla yleensä kierto siinä 30pv, luteaalivaihe (oviksesta menkkoihin) 14pv tasan.

Kierto jossa tulin raskaaks veny luultavasti siks, ku stressasin asiaa jo niin kovasti. Menkathan ei o koskaan myöhässä, vaan ovis (tiesitki varmaan). Normaali kierrossa ovis olis ollu n kp16, mut nyt oliki vasta kp22 (testasin, eli varma olen). Sen jälkeen alkoki melkein heti oireilu (rinnat kipeenä, mahaa vihlo ym) ja kp32 uskalsin testata. Vaik perjaattees noilla herkillä voi testata tosi aikasin, ei kyl mulla ainakaa tullu ku joku viivanpaikka toloin 10dpo. Haamun sain kp33 ja siitä sitte vahvistu.

Jos vaan millään maltat, odota se kaks viikkoa oviksesta (14dpo) ja testaa vasta silloin
. Ilkeetä se haamujen kyttäminen. Mulla muuten tainnu vauva kiriä viikkoja kiinni, koska sen verran mitä oli ovis myöhässä, on pikkunen ottanu kasvussa jo varhaisultran ja np:n välillä takas.

Plussaonnea sulle!

rypäle 14+3
 
Rypäle: Minkälaiset ne mahan vihlomiset ja rinnat kipeenä oireilu tuntui? Muistuttiko vähän menkka maisia oireita?
Kirjoittelen lapsettomuuspuolelta. Mulla tänään KP 23 ja rinnat kipeinä ja vihloo kummasti vatsassa, en silti pidä todennäköisenä että olisin raskaana koska en bongannut ovista vaikka tikutin KP 14-22. Lääkäri oli kuitenki niin varma asiasta että tulen ovuloimaan, mutta en tiedä sitten. Hyvän kokoisen foll. löysimme, ja Clomifenien avulla tämä saatu aikaseks. On niin sekavat fiilikset, kun sais tietää että ollaanko raskaana vai ei.... :(
 
J3N3, oireet oli kyl aika menkkamaisia. Mulla ei yleensä rinnat kipeydy, mut mahakipu oli just eikä melkein niinku menkkakivut.
Pistämpä tähän nyt vielä niin seikkaperäsen selvityksen, ku kykenen, jos yhtään auttais. Anteeks ällöjutut. :ashamed: (Päiväkirjasta suoraan.) Eli:

Testasin ovista kp8-21. Kp21 plussa, yleensä ovis n kp16.

kp22 - ovulaatio (n viikoa myöhässä.)
kp24/2dpo - häpyluuta särkee ja alamahassa ihan ku menkkakipuja. V-vuoto vahvan hajusta...
3dpo - todella runsas valkkari, rintoja särkee, varsinki oikeeta ja koko kylki kipee. Alamahaa jomottaa "tylpästi". (eli ei terävää kipua, vaan "pyöreetä" ). Kauhee jano.
4dpo - rinnat niin kipeet, ettei voi nukkua. Koko alapäätä särkee! Alamahassa vielä sama "tylppä" kipu. Levottomia unia.
6dpo - Valkkaria oikee lorisee. Hirvee migreeni (mulla harvinaista!). Suuta kuivaa ja hirvee jano. Välil kuuma, välil kylmä. Hengästyttää.
8dpo - Maha sekasin; ummettaa, ilmavaivoja ja happamia röyhtäsyjä. Nälkä koko ajan ja maha turvoksissa.
9dpo - Väsy. Vähän paha olo.
10dpo - haamu/viivanpaikka!?!
11dpo - HAAMU! (autossa tosi paha olo, väsy ja maha ihan ku menkat alkais)
13dpo - PLUSSA!

Mittasin myös lämpöja,mut ei tullu kovin hyvää tilastotiedettä, ku oli silloin tosi epätasanen rytmi. Nousi kyllä oviksen jälkeen.

Toivottavasti tästä oli sulle (ja ehkä jolekki muullekki) apua. Saat kopioida sinne omaan ketjuun ihan vapaasti, jos uskot, et siellä olis kiinnostusta. (Meillä ainaki kytättiin kaikki yhessä oireita ja kaikkia "kokemus-listoja" silloin kesävauvasta haaveilijoissa. ;) ) Alla vielä pari mun mielestä tsekkaamisen arvosta linkkiä (jos osaan ne tohon laittaa...):

http://www.schulzmedia.no/mei/Ovulaatiomenetelma.htm

http://kutri.net/iblog/C1537542522/E313981955/index.html

Paljon tsemppiä! :heart:

rypäle ja pallopää, huomenna 15 viikoa täynnä :)
 
Itselläni edelliset menkat alkoi 21. heinäkuuta, ja normaali kierto 29-30 päivää. Testasin negat kp 33 ja 37, haamut kp 44 ja 46 ja viimein plussan kp 50, eli melkein 3 viikkoa normikierron päättymisen jälkeen. Ensimmäinen ultra näytti sitten, että menkoista lasketut viikot olivat 11+5, mutta sikiö oli sen 3 viikkoa pienempi, eli vastasi viikkoja 8+6.

Tosin olin jättänyt pillerit pois muutama kuukausi ennen tuota, että ne tiedä täytänkö nyt ap:n kriteerin "luomuna", kun ilmeisesti kroppa vielä haki omaa rytmiään, vaikka edellinen kierto olikin ollut sen tasan 30.

Oireista sen verran, että ensimmäinen oire oli oireettomuus. Menkkakipuja ei ilmaantunut missään vaiheessa, ja jostain syystä itse olen aina tunnistanut lähestyvät menkat sellaisesta ihmeen.. pehmeän kosteasta olosta alamahan sisäpuolella. Todella vaikea selittää, mutta kuitenkin :) Tuo tunne siis puuttui kokonaan. Tissit tulivat kipeiksi juuri ennen haamuja (tätä ei käy minulla koskaan menkkojen aikaan). Myös ummetusta esiintyi tona aikana kun plussaa odottelin (ja kyllä sen jälkeenkin), mutta se voi olla yhteydessä myös siihen kovaan plussan toivomiseen, vaikka varsinaista stressaamista en myönnä. Joka tapauksessa olin arvannut hedelmöittyneeni ja ns tiesin raskaudesta itse jo varmasti ennen kuin testit sitä näyttivät. Lähinnä ärsytti, kun testit eivät voineet olla kanssani samaa mieltä :)
 

Yhteistyössä