piuhat poikk1 21v?

  • Viestiketjun aloittaja **
  • Ensimmäinen viesti
**
oon 21 kun´mun 3/4 lapsi syntyy. ajattelin jos samalla tekisin sen etten enää saa lapsia.
olen miettinyt kaikkea mut nää raskaudet on helvetti.. raivoan,voin todella huonosti henkisesti.. eikä auta mikään.. olen tänäänkin meinannut lyödä miestäni monta kertaa.. en jaksa mitään..
jos joskus vielä haluan lapsen voin ottaa sijaislapsen. päätös on ehkä vähän mietitty mut järkevin, jos tää suhde kestää edes tätä raskautta niin olen tyytyväinen. mulla on pian 3 tai 4 ihanaa lasta. miltä kuulostaa? mitä lääkärit mieltä tästä? mulle ei suositella hormonaalista ehkäisyä..
 
ihmettelen
Alkuperäinen kirjoittaja Matami-Mutkula:
Alkuperäinen kirjoittaja Hmm:
Eiköhän tuo oo sun henkilökohtainen päätös, ei palstalaisten. Kannattaa tosiaan keskustella lekurin kans.
Sterilisaatiossa on tietyt ehdot joitten pitää täyttyä
Edelleenkin ihmettelen niitä ehtoja. Mitä ne ovat???
Joku kehoitti minun katkaisuttaa piuhat, ettei tyhmyys (?) leviä, miten saa steriloinnin jos on vain tyhmä, mutta alle 3-kymppinen???????
 
Hmm
Alkuperäinen kirjoittaja Matami-Mutkula:
Alkuperäinen kirjoittaja Hmm:
Eiköhän tuo oo sun henkilökohtainen päätös, ei palstalaisten. Kannattaa tosiaan keskustella lekurin kans.
Sterilisaatiossa on tietyt ehdot joitten pitää täyttyä
Tiedän sen tasan tarkkaan. Siksihän kehotin keskustelemaan lääkärin kanssa.
 
Hmm
Sterilisaatio
Sterilisaatio on ainoa ehkäisymenetelmä, jota säädellään lailla. Niin miehen kuin naisenkin sterilisaation saamiseksi hakijan tulee täyttää ainakin yksi seuraavista edellytyksistä:


Hakijalla on yksin tai puolisonsa kanssa yhteensä kolme alaikäistä lasta.
Hakija on täyttänyt 30 vuotta.
Raskaus vaarantaisi hakijan henkeä tai terveyttä.
Hakijan mahdollisuudet muulla tavoin ehkäistä raskaus ovat epätavallisen huonot.
On syytä otaksua, että hakijan jälkeläisillä olisi tai heille kehittyisi vaikea sairaus tai ruumiinvika.
Hakijan sairaus tai muu siihen verrattava syy rajoittaisi vakavasti hänen kykyään hoitaa lapsia.
Tässä näitä
 
Alkuperäinen kirjoittaja anu:
Alkuperäinen kirjoittaja Matami-Mutkula:
Nouuup.. sulla ei ihan toi ikä riitä.


Mie laitan nyt piuhat poikki tän jälkeen kun ikäkii riittää ( 23v) ja 3 lasta on sitten
ai 21v ei saa mut 23v ?
Niin oli muistaakseni jossain vaiheessa.. joku tuohon laittokii jo noita ehtoja ja näköjään toi ikä on noussu 30 vuoteen jos ei oo lapsia riittävästi. Miulle ainakii lupasivat nyt sitten lähetteen kirjottaa kunhan tää syntyy
 
minä täytän monen monta noist akriteereistä, tosin ikää ei oo ku melki 28 ja lapsia 2, silti joudun TEO:n kautta hakemaan sterilisaatiota ja on luojassaan antaavatko sittenkään. nykyisin kuulemma erittäin hankalaa edes 35 päästä operaatioon vaikka ois se kolme lasta.
-kun jos te sittenkin sen iltatähden haluatte...-
 
Minulla on ikää 26v. Lapsia on neljä, huhtikuussa on toimenpide. Helposti minä sen sain tosin odottamaan olen joutunut kun syyskuussa laitettiin lähete sterilisaatioon ja huhtikuun loppuun tuli leikkaus aika.
Minulla yksi syy oli myös ehkäisyn vaikeus, hormonaalinen ehkäisy ei sovi.

Luulen kyllä että joudut ap sen asian kanssa tappelemaan jos sterilisaation tahdot, ei ne lääkärit oikein mielellään nuorelle niitä tee.
 
vieras
En uskaltaisi kyllä tuossa iässä laittaa piuhoja poikki, vaikka olisin kuinka varma SILLOIN. Hedelmällistä ikää vielä luvattoman paljon jäljellä, ja ehtii jo lapset muuttaa pois, kun ois edelleen vielä mahdollisuus siihen iltatähteen (mitä kenenkään ei oo koskaan PITÄNY tehdä ) ;)
 
Alkuperäinen kirjoittaja Hmm:
Hakijan mahdollisuudet muulla tavoin ehkäistä raskaus ovat epätavallisen huonot.


Täyttyyköhän tuo kriteeri jos hormonaalista ehkäisyä ei suositella migreenin vuoksi käytettävän? Saisinkohan mä toisen lapsen jälkeen sterilisaation, kun ei tosiaan noita ehkäisyvaihtoehtoja hirmusti oo... Ikää tosinki nyt vasta 21 ja kun toinen lapsi on syntynyt niin 22. Mutta kun en missään nimessä halua kuparikierukkaa (joka ei ehkäise raskautta, vaan estää alkion kiinnittymisen) eikä kortsut oo ollenkaan hyvä juttu ja minipillereitä saisin syödä, mut en koskaan muistais ottaa niitä.. HMM...
 

Yhteistyössä