Pitsapohjan ohje

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja sunni
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
S

sunni

Vieras
Heipsis kotikokit ja muutkin

Oiskos heittää HYVÄ pitsapohjan ohje ?
Alkaa tympiä tuo oma joka ainamaistuu samalle, viimeset 10v sillä tehny, nyt kaipais sellasta josta sais ohuen ja rapsakan pohjan.

Kiitti jos joku vaivautuu :)

Itse teen yleensä näin: 2,5dl vettä, vähän hiivaa (jos tahtoo), 1tl suolaa, 3tl paprikajauhetta ja vähän oreganoa. Jauhoja niin kauan kun taikina on sopivaa (olisko joku 3dl luokkaa) ja loraus öljyä, ja mahdollisesti vähän jauhoja vielä. Tolla saa pellilliseen pohjan. Suosittelen 5min esipaistoa enne täytteiden laittoa.

Itse nykysten teen vallan ruisjauhoista pitsapohjan, ja laitan vehnäjauhoja vähän kaveriksi että pohja pysyy kasassa. :)

Mä olen jostain durumvehnäpakkauksesta katsonut hyvän.. mua ällöttää sellaiset pullavat pitsapohjat, ja halusin kanssa sellaista rapeaa, enemmän pizzapaikkojen makuista pohjaa. Olisko ollut Myllyn pussi :confused: Mä voin katsoa jos se ohje löytyy jostain.. sitten vaan tein sen kanssa niin, että kaulin oikein ohueksi, lämmitin uunin valmiiksi 300 asteeseen (alalämpö), sitten täytteet päälle, ja pelti uunista, vedin pizzan pellille leivinpaperin päälle ja nopeasti kuumaan uuniin. Pois sitten kun juusto on sulanut. Tulee hyvää ja rapeaa :p

Tack so mycket :)
Viimeks tein karheisiin vehnäjauhoihin ja mutustelin taikinsta "ksikki" ilmakuplat pois jne, mut toi durumvehnäjauho kiinnostas. Vielä jos sitä kunnon ohjetta löytyy,niin ois huipsii :)

Tack so mycket :)
Viimeks tein karheisiin vehnäjauhoihin ja mutustelin taikinsta "ksikki" ilmakuplat pois jne, mut toi durumvehnäjauho kiinnostas. Vielä jos sitä kunnon ohjetta löytyy,niin ois huipsii :)

Joo, mä teen aina durumvehnästä, se on parempi mun mielestä.. ei tuu niin venyvää. Myllyn Paras oli tosiaan se paketti, ootas nyt kun mä meen kattomaan onko meillä sitä. :D

Myllyn Paras Pizzapohja

1,5 dl vettä
15g hiivaa
½ tl suolaa
2rkl öljyä
n. 3 dl durumvehnäjauhoja

Mä sekoittelen nuo vaan sekaisin, ja kun ohjeessa käsketään antaa kohota kaksinkertaiseksi, mä laitan sen sijaan jääkaappiin, niin siellä ei se nouse niin paljon. :) Kunnon vaivaaminen on myös kuulemma tärkeää, vaivaan kunnolla ennen jääkaappiin laittoa ja uudelleen sen jälkeen, kun alan kaulimaan sitä leivinpaperin päälle.

Yhteistyössä