Pitkittynyt silmätulehdus

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja rähmäsilmä
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
R

rähmäsilmä

Vieras
Mulla oli kuukausi sitten silmätulehdus flunssan yhteydessä. Sidekalvotulehdus siis. Antibiottisalva tuli lääkkeeksi. Nyt sama oireilu on taas. Salvaa on yhä, jatkanko sillä vai pitäisikö käydä uudelleen lääkärillä? Pitäisikö vaihtaa lääkettä? Flunssaa ei ole nyt.

Lääkäriajat on täällä tiukassa enkä yksityiselle nyt haluaisi mennä. Kokemuksia?

Silmätulehdus voi johtua myös allergiasta, jolloin antibiootti ei auta vaan tarvitaan allergiatippoja. Minä sain omaan silmätulehdukseeni ensin antibioottitipat, jotka eivät auttaneet vaan silmä meni vain pahemmaksi. Menin uudestaan lääkäriin parin päivän päästä ja sain allergiatipat.

Onko antibioottisalvassa vielä käyttöaikaa jäljessä? Jos on, niin minä kokeilisin sillä ensin ja jos ei auta, niin sitten lääkäriin hakemaan uutta reseptiä.

Kokeilepa lukea siitä salvaputkilosta mitä sen säilymisestä sanotaan. Yleensä silmälääkkeet ja -tipat eivät säily yli kuukautta avattuina. Jos on toisin (mitä kyllä epäilen), käyttäisin samaa.

Mulla oli viime syksynä myös silmätulehdus, johon sain antibioottisalvan. Tulehdus ei sillä lähtenyt, vaan piti käydä hakemassa suun kautta otettavat antibiootit JA uusi resepti silmäsalvaa varten. En siis käyttänyt entistä, vaan piti ottaa uusi. Muistaakseni 2 viikkoa säilyi tipat avattuna.

Yhteistyössä