pitkittyneet kuukautiset km:n jälkeen

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja hermo menee
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
H

hermo menee

Vieras
Onko kellään kokemusta vastaavasta: mulla keskenmeno pari kuukautta sitten ja "viimeisteltiin" lääkkeillä. Vuotoa oli pari viikkoa ja sitten kolme viikkoa menkkojen odottelua. Sit alko menkat ja vuoto tosi minimaalista eikä mitään kipuja. Gynepolilla sanottiin ett on ihan normaalia. Nyt tota tiputteluvuotoa on kuitenkin ollu jo yli kaks viikkoa. Mahtaako olla enää normaalia? Onko kellään ollu vastaavaa? Voiko olla tosiaan menkat vai oisko sisälle jääny vieloä jotain? Mut kun oli kolme viikkoa ihan vuotamatonta aikaa...
Hermo menee kun ei tiedä mikä tässä taas nyt on vialla. Pliis, auttakaa!

Tiedätkö mulla ihan sama juttu.
Keskenmeno oli noin 1 kk sitten, lääkkeellinen. Vuotoa kesti noin pari viikkoa ja sitten odotin menkkoja 3 viikkoa ja alkoikin mutta niukkoina 4 vrk ja yksi päivä ei ollut vuoto ja taas alkoi.
Ensi viikolla mulla on jälitarkastus gynellä täytynee kysyä onko tää normaalia. Voiko esim. uutta raskautta yrittää jo heti?

Onko sulta seurattu hcg:n laskemista?Ite sain lähetteen raskaustestiin noin 4-6 viikkoa lääkkeellisestä,että tarkistetaan onko laskenut.Koska jos se ei laske,on kohtuun saattanut jäädä tavaraa.3½ viikkoa tyhjennyksestä kotitesti näytti vielä hailakkaa plussaa,mutta viikko siitä terveyskeskuksen veritesti oli puhdas nega =)

Itse kävin tänään jälitarkastuksessa ja kohtu ok ei näkynyt mitään istukan jämiä enää mutta joku sekatulehdus oli emättimessä ja lääkekuuri alkaa. Eli menkat tuli noin muutaman päivän ja luulin että ne jatkui edelleen kymmenettä päivää mutta olikin siis bakteeritulehdus jonka johdosta tuli rusehtavaa marjapuuromaista vuotoa. Olethan käynyt jälkitarkastuksessa jo?
Ja HCG-verikoe tehty? Minulle tehtiin tuo verikoe myös tänään ja lääkäri lupaili soitella jos se on koholla.
Sanoi myös että uutta raskautta saa alkaa heti kokeilemaan kun yhdet menkat on ollut välissä.

Tsemppiä:) :flower:

Joopa. Selvisi syy niihinkin pitkittyneisiin "kuukautisiin". Alkoi viikko sitten vatsa kramppaamaan ja ei kun sairaalaan. KAtsoivat ultralla, että lääkkeellisestä poistosta oli jäänyt vielä jämiä sisälle eli sitten kaavintaan.
Että piti tääkin kestää. En käsitä: Km (tai sikiö oli kuollu ja laitettiin tulemaan lääkeillä ulos) oli syyskuun lopussa ja nyt joulukuun alussa sitten tämä kaavinta. Koko syksy on mennyt tätä potiessa. Ei pääse takasin "normaalielämään" kun koko ajan on pitänyt "toipua" fyysisesti keskenmenosta ja nyt sitten sama alkaa taas uudestaan.
Aivan järkyttävänä koen sen, että ton lääkkeellisen poiston jälkeen mulle ei määrätty mitään jälkitarkastusta. Verikoe otettiin (vain!) kaksi vkoa km:n jälkeen ja lääkäri sanoi sillon, että "arvot on mukavasti laskussa". Mukavasti joo! Mistäpä mää olisin voinut tietää, ettei kaikki olekaan ihan kohallaan. Eikä siis mitään jälkitarkastusta! Käsittämätöntä. No nyt tän kaavinnan jälkeen kun valitin asiasta, niin mulle todettiin, ettei se ole sairaalan asia että varaa aika omasta terveyskeskuksesta. No joopa. Meillä kun ei edes neuvolassa ole sisäultraa saati sitten terveyskeskuslääkäreillä. Sanottiin, että mene sitten yksityiselle!
Itkettää vaan kun ei enää jaksais tätä "toipumista" enää uudestaan. Vaikka mitäs minä valitan, on kai muilla paljon rankempaa. Mulla on toistaiseksi vaan tää yksi keskenmeno... hohhoijaa

Mulla kans sama homma, että lääkkeellisen tyhjennyksen jälkeen ei kontrolloitu yhtään mitään. Ei ultraa, ei verikokeita, ei siis mitään..
Mulla tuli kuitenkin maha uudestaan kipeeksi viikko tyhjennyksestä ja ihan pokkana marssin päivystykseen. Siellä sit tarkistivat ultralla et tyhjä on. Mutta sanoivat sillon, että vaikka siellä jotain olisikin, niin eivät siinä vaiheessa tee asialle vielä mitään. Että viiskin viikkoa on ihan normaali aika tiputella! Mä kyllä todella kummastelen, että lääkkellisen jälkeen ei tehdä kontrolliultraa, koska kuitenkin tulehduksen riski on olemassa.
Ittelläni oli onneks onni matkassa.

Hei taas,

Eikö teille sanottu lääkkeellisen keskenmenon aikana että 5-6 viikkoa sen jälkeen pitää käydä jälkitarkastuksessa joko omassa terveyskeskuksessa tai yksityisellä. Mulle sanottiin mutta sanoin heti etten varmasti mene terveyskeskukseen ja niinkuin sanoit eihän niillä ultraa siellä ole yleislääkärin vastaanotolla. Kävin yksityisellä sitten jossa gyne tutki ja ultrasi ja passitti vielä verkokeeseen (hcg).
Mielestäni tuo jälkitarkastus pitäisi kuulua gynepolin palveluihin.
Tsemppiä kaikille! :flower:

Yhteistyössä