Pitkien vanhempien lapset!?

sundaymorning
Meillä on kaksi poikaa, 3, 5-vuotias ja 2-vuotias, jotka kumpikin kasvavat miinuskäyrillä. Minä olen 174cm ja mies 188cm, joten tuskin nuo ipanat noin pieniksi jäävät. Omasta neuvolakortistani olen luntannut, että olen itsekin kasvanut hitaasti lapsena. Mies ilmeisesti myös. POjat olivat vuoden ikäisinä 74cm/8,7kg ja 73cm/8,9kg. Esikoinen on nyt 3,5-vuotiaana 94cm/12,5kg ja kuopus 2-vuotiaana 84cm/10,8kg. Meillä on ihana terkkari, joka ei missään vaiheessa ole määrännyt kontrolleja tai valittanut kasvusta. Kumpiki pojista on kuitenkin kasvanut tasaisesti vaikkakin hitaasti ja terveitä ovat.

SUNDAYMORNING no juu, onhan poitsut olleet myös siroja :) Tyttö on sellanen "pätäkkä", -1 kasvu mut + paino ;) Nii, loppupituuteen vaikuttaa muukin ku vauvaiän kasvu. Lapsuus ja murkkuiän pyrähdys. Kiva kuulla että muitakin samanmoisesti kasvavia :) Ite olen ollu plussakäyrillä vauvana, siks ehkä pohdin tätä.. miehen neuvolakorttia ei oo.. :p

No ei varsinaisesti pitkiä, esikoisen isä 186 cm, ja minä 168 cm. Esikoinen kasvoi käyrien mukaan plussalla koko ajan, tosin nyt mun "pienet" kaksospojat on olleet paljon pidempiä. Poikia nuo kolme. 3veenä esikoinen oli vain 97 cm kun tuplat ovat 102 cm ja 104 cm. Sitten hurahti vuodessa 10 cm, kouluun mennessä oli noin 130 cm, ja nyt 22-vuotiaana 196 cm.

Yhteistyössä