Pitkästä liitosta...

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Madde
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
M

Madde

Vieras
Tuolla jo kysyttiinkin, että jatkuukos se intohimo pitkässä liitossa. Itse kysyisin aiheeseen liittyen neuvoa teiltä, arvoisat lukijat.

Yhteiselomme on kestänyt nyt 12 vuotta ja tähän mennessä seksielämä on ollut kiitettävän vilkasta. Tai vilkasta se olisi edelleenkin, mutta minä olen jotenkin tässä kuukauden sisällä kadottanut mielenkiintoni koko touhua kohtaan. Nautin seksistä kyllä, siitä ei ole kyse, mutta mieheni ei vaan tällä hetkellä aiheuta niitä värinöitä, joita tarvitsisin innostuakseni.

Koska seksielämämme on ollut vilkasta ja monipuolista, alan pelätä, ettei tämä olotila vaan jää pysyväksi. Rakastan miestäni kovasti ja suhteemme voi hyvin, joten en oikein edes osaa ymmärtää, mistä tämä voi johtua. Tasapaksusta arjesta kai.

Muiden perään en haikaile, eikä ole ketään muuta, jota tahtoisin, tätä omaa rakastani vaan, mutta miksi fiilikset sitten ovat näin latteat?

Olisiko kellään vinkkejä tilanteeseen?

Pitkissä suhteissa omaa mieltä täytyy ohjata(mielikuvitus) . Jos alat ajatella miehestäsi huonoja , halusi tyrehtyy varmasti. Seksin täyttämällä mielikuvituksella voisi mennä paremmin...

Pitkässä suhteessa valitettavasti intohimon tilalle tulee muita tunteita ja perhoset vatsasta kaikkoaa. Silloin pitää pystyä itse kuvittelemaan ja molempien hyväksyä uusi tilanne. Seksi muuttuu pidemmän päälle.

13 vuotta avista takana, välillä ½ v. ilman seksiä.
Meinasin hyppiä jo seinille...mies lupasi että saan käydä vieraissa, mutta kun kävin, niin se ei sopinutkaan.
Parempi olla vaan hissukseen ja ostaa joku vimpain ja kohdistaa ne intohimot siihen.

Minusta tilanne ei kuulosta suinkaan huonolta. Sanot, ettei miehesi aiheuta niitä värinöitä, mitä tarvitset innostuaksesi. Voisiko kyse olla enemminkin Sinusta itsestäsi, että juuri nyt mikään ei aiheuta sinulle värinöitä?

En oikein usko, että kyse on miehestä, jota olet 12 vuotta halunnut ja nyt et enää haluakaan! Ehkäpä kyse on vaan sinusta itsestäsi ja omasta arjen väsyttämästä elämästäsi tai ehkä jostakin hormonaalisesta seikasta. Kuvittelisin, että se menee ohi aikanaan. Itse en usko siihen, että pitkässä suhteessa himo toista kohtaan katoaisi!

Se kiihkeä tilanne saattaa tulla ihan yllättäenkin!! Ehkä nyt vaan vietät muuten kivaa aikaa miehesi kanssa ja unohdat koko seksin. Onhan elämässä muutakin mukavaa kuin seksi. Sitä paitsi et varmaan mitään kerkeä haluamaankaan, jos aika menee vaan märehtimiseen ja murehtimiseen. Niin ainakin itselläni.

Toki mielikuvitus on tärkeää seksissä (= eikö se juuri ole seksuaalisuutta), mutta mun mielestä jos täytyy rakastellessa haaveilla muista, seurustelee väärän ihmisen kanssa. Yhteiset seksi- ja fantasialeikit ovat ihan toinen juttu, varmasti piristäviä. Tyyliin, ""kuvittele että olisit liftaamassa ja mä pysähtyisin ottamaan sut kyytiin jne.."" tai uudet asennot tai seksi pelit...

No, mitäpä minä tässä neuvomaan. Varmasti monenlaista seksiä teilläkin, jos olette 12-vuotta sitä ahkerasti harrastaneet. Sietää siis uskoa, että meidänkin viriilille kolmelle vuodelle on vielä monta vuotta jatkoa. :)

Sanoisinko vielä lopetukseksi:
""Tosi rakkaus ei kuole ikinä!""

Onneksi olkoon, että liittonne on kestänyt jo noin pitkään! Itse olen ollut naimisissa 31 vuotta, yhdessä 33. Monenlaista on vuosiin mahtunut, intohimoisempaa ja vaisumpaa, mutta kun tietää, ettei vaihtaminen (tai vaihtelu)elämää ja oloa paranna, yhdessä on pysytty. Olen tullut siihen tulokseen, että tyytymättömyys parisuhteessa, oli aihe mikä vaan (seksi, yllätyksettömyys, ärsyttävät piirteet toisessa) hyvin usein johtuu itsestä. Itse on henkisen kasvun tiellä, työ ei tyydytä, elämäntilanteessa on jotain muuttunut tai toivoisi muuttuvan. Kukapa lähempänä olisi kuin puoliso, johon helposti asian kääntää. Puoliso-parka saattaa olla ihan ymmällään. Kun omat lukot on aukaistu, mieluusti sen lähimmän kanssa jutellen, alkaa taas roihuta. Se, että rakkaus on tallella, on kuitenkin tärkeintä. Tärkeää tietty on yhdessäoleminen, harrastukset ja vaikka kynttiläillalliset ilman mitään syytä. Ja se, että nukahtaa onnellisena käsikkäin. Et kertonut, onko teillä lapsia, mitä muuta ihmissuhderintamalla on menossa. Kaikki vaikuttaa tunnelmaan, jota toisesta nauttiminen vaatii. Tsemppiä sinulle, kyllä kaikki järjestyy aikanaan. Voin vakuuttaa, että yhteenkuuluvuus lisääntyy ja toisen läheisyys tuntuu entistä ihanammalta.

No enpä olisi huolissani kuukauden mittaisesta haaleudesta.Nehän kuuluvat elämään,etenkin naisella pitkän parisuhteen aikana.Anna tilaa itsellesi ja tunteillesi.Voit sitten taas löytää suhteestanne jiotain uutta ihanaa.

Kiitos ihanista vastauksista!

Kuten moni jo arvelikin, minusta itsestäni tämä matalasuhdanne seksinkin suhteen nyt johtuu. Minun elämässäni on tällä hetkellä isoja, stressaavia juttuja menossa, teen parhaillani lopputyötäni opintoihini ja haen uutta työpaikkaa.

Ja sitten on vielä pikkuinen vähän yli 1v lapsosemme, joka on löytänyt oman tahdon ja jonka takia kaadun sänkyyn illalla kuin lahna...

Mutta hellyyttä onneksi riittää ja seksikin sujuu, sitten kun siihen vaivautuu. Arvostan miestäni sekä aviomiehenä, että isänä ja uskon, että hän on minun ainoa oikeani, vaikkei minulla kauheasti muista ole kokemustakaan;-)

Kyllä kai tämä tilanne tästä paranee, kunhan saan oman tilanteeni paremmin balanssiin.

Yhteistyössä