Pitkähiuksisten 1-vuotiaiden tyttöjen valokuvauksesta...

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Pätsmaruu
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti

Pätsmaruu

Jäsen
29.01.2010
611
0
16
...miten olette laittaneet hiukset? Onko liehunut valtoimenaan vai oletteko laittaneet kiinni? Jos kiinni, niin miten ihmeessä olette saaneet kampauksen pysymään ruodussaan :o ?!

Meidän tirpulle on tulossa muutaman viikon kuluttua 1-v. kuvaus ja mä en ymmärrä, mitä kummaa teen noille hiuksille...Sitä on ja runsaasti, mutta vaikka on pimpulaa ja pampulaa ja pinniä ja klipsiä - niin ei vaan pysy!! Silmillä sitten liepottaa semmonen määrä pehkoa, että se siitä..."tunnistettavasta" kuvasta...Enkä vielä ajatellut kyllä leikata hiuksia :ashamed: ...

Olisko ollut saparot käytössä siihen aikaan. Kolmen kuukauden iässä piti alkaa kampaamaan tytön hiuksia kiinni ja useimmiten saparoille.
Eihän ne kauaa kiinni pysyneet menossa mutta sitten kammattiin uudelleen.

Juu, siis olen totuutellut kyllä tirppusta ponnareihin ja antaa laitellakin hiuksiansa mutta kun sitä pehkoa on sen verta runsaasti ja paksusti, niin nuo pampulat eivät kertakaikkiaan pysy kuosissaan just niinku ollenkaan...ja lopulta se pompula keikkuu vain hiustupsun latvassa ja vastaan liehuttelee varsinainen takkutukka...

Liimaa?! :D

Ja tuo panta ois muuten todella hyvä vaihtoehto mutta sen suhteen on nyt viime päivinä tullut ongelmia, kun riipii sukkelasti päästänsä kaikki hatut, myssyt, hiuspannat...joten se ei pysy senkään vertaa...

Ongelma se tämäkin...

Paksut ja pitkät hiuksethan on juurikin helppo laittaa kiinni pompulalla, miksei pysy pompula tukassa. teet ponnarin/saparot ja kiettät pompulan ympäri. tottakai pompuloita täytyy lapsilla korjailla jos leikkivät, mutta laitat ennen kuvausta uudestaan. Ei kai tuo nyt ole ongelma, kai ne sen kuvauksen ajan pysyvät??

Alkuperäinen kirjoittaja Pätsmaruu:
Ja tuo panta ois muuten todella hyvä vaihtoehto mutta sen suhteen on nyt viime päivinä tullut ongelmia, kun riipii sukkelasti päästänsä kaikki hatut, myssyt, hiuspannat...joten se ei pysy senkään vertaa...

Ongelma se tämäkin...

RTottakai useimmmat 1v ottaa päästään hatut ja muut..

Niin...mutta sitä tukkaa kun on paljosti ja paksusti...eli mä en ainakaan saa mun nakkisormilla sitä pompulaa niin tiukalle, että se siinä pysyis..ilman että olen joka välissä tytön päässä kiinni korjaamassa ja kohentamassa...kun ei pysy niin ei pysy.

Juu, varsin taitamaton kyllä olen moisessa asiassa, kun aikaisemmat ovat poikia...ei ole tarvinnut moista asiaa miettiä...Peikkopehkoja hekin ovat ko. iässä olleet mutta nyt olis niin kiva saada tytöstä tyttömäinen kuva...

Jep, siis varustaudun suurella pompula-arsenaalilla ja pinniarmeijalla, jos vauhdikkaan tytön matkassa jotenkin...pysyis... Ja sitä ennen sitten ährään ja väkerrän ja vetreytän sormiani saparoiden ja ponnareiden teossa....

Kiitos kovasti! :wave:

Ja juu, hiukset menevät sujuvasti puoleen selkään, edestä peittyy leukalinja...Ja vaikka ovatkin paksut, niin ovat myös liukkaat, ja kun on varsin meneväisestä tyypistä kyse, niin...Veljet noukkivat kanssani pitkin päivää pompuloita lattioilta ja sänkyjen ja sohvien päältä, joten....

Pompulat vielä tosin pysyvät sen ajan minkä pysyvät tytön päässä eli ei itse niitä riivi pois. Eri asia on sitten nämä pinnit ja pannat...

Mä laitoin kolmoselle saparat, ne oli ainoa keino millä tukan sai edes suurinpiirtein kondikseen. Nelosella oli muistaakseni vapaana mut hällä oliki paljon suostuvaisempi tuo tukka ja sitä oli vähemmän. Vitosen tukkalookin näkee sit 11kk päästä :)

Kirsikka - taidan todellakin kallistua kans saparoiden puoleen, jos vaikka saisin ne jollain ilveellä sitten pysymään... Toisaalta olis ihana antaa vain lieputtaa vapaanakin mutta sitten se tunnistettavuus vois olla toista luokkaa... :D ...ja tytön hermot myös... :kieh: ..Tiiä sitten jos vaikka laittas perinteisten kahden saparon sijasta useamman, jos ne vaikka sillain pysyisivät?!

Ja onnittelut viidennen tulokkaan johdosta :flower: !

Yhteistyössä