Pitkän lapsettomuuden jälkeen luomusti raskaana?

Kaipaisin vertaistukea tai kokemuksia pitkän lapsettomuuden jälkeen luomusti raskautuneilta.

Itselläni siis seuraavanlainen. 2007-2017 lapsettomuus, ekoina vuosina useita keskenmenoja ja kohdunulkoisia. 2017 ivfillä poika. Siitä asti ilman ehkäisyä ja nyt vahva plussa reilun viikon. Olen tietysti kauhuissani. En voi uskoa että tämä olisi normaali raskaus, pelottaa että kohdunulkoinen tms. Alkuraskauden ultra tietty varattu, ensi viikolla.
 
vierailija
Riippuu vähän mikä on "pitkä" aika. Mun mielestä me yritettiin esikoista pitkään, 2,5 vuotta ennen kuin tärppäsi. Kyllä se oli henkisesti rankkaa, mutta tuskin mitään verrattuna 10v lapsettomuuteen. Toka raskaus tulikin sitten hupskeikkaa ilman mitään yritystä kun esikoinen 1,5 v
 
Riippuu vähän mikä on "pitkä" aika. Mun mielestä me yritettiin esikoista pitkään, 2,5 vuotta ennen kuin tärppäsi. Kyllä se oli henkisesti rankkaa, mutta tuskin mitään verrattuna 10v lapsettomuuteen. Toka raskaus tulikin sitten hupskeikkaa ilman mitään yritystä kun esikoinen 1,5 v
Periaatteessa sama aika kuin meillä lapsen jälkeen :) Selviskö teillä ikinä syytä miksi antoi odottaa noin pitkään?
 
vierailija
Periaatteessa sama aika kuin meillä lapsen jälkeen Selviskö teillä ikinä syytä miksi antoi odottaa noin pitkään?
Endometrioosi todennäköisin syypää. Kärsin myös vuosia suolisto-oireista, löysä maha, turvotus ym. Kävin tähystyksessä ja todettiin tulehdusta, mutta diagnoosi jäi auki. Tein myös ruokavalioon muutoksia, olin ollut pitkään vegaani mutta siitä luovuin, ja kun tähystyksen jälkeen suositeltiin fodmap ruokavalioon siirtymistä, se helpotti ja jo parin kierron jälkeen raskauduin. Voi toki olla sattumaakin. Uskon kuitenkin että raskaus hoiti endometrioosia niin että toinen tuli helposti.
 
Tässä meidän tarina
Vuodesta 2008-2014 lapsettomuutta hoitoja tehtiin inseminaatiosta IVffään tuloksetta ja sain myös hyperstimulaation.
Sitten elokuussa -14 alkoi hoitotauko ja lomailtiin ja nollattiin päätä no sittenhän syyskuussa 6.9 tein ensimmäisen postiivisen testin ikinä ja siitä syntyi meidän esikoinen joka on nyt 5v.❤
Sitten meni reilu 4v heinäkuussa -18 kunnes tulin seuraavan kerran raskaaksi mutta se päättyi alussa keskenmenoon.
Sitten Joulukuun 23. Pv -19 tein positiivisen testin josta syntyi nyt syyskuussa pikku kakkonen ❤
Kyllä on monet itkut itketty ja rekka kuorma turhia testejä tehty mutta nyt on nämä kaksi ihmettä ja esikoinen rakastaa pientä todella paljon ❤
 

Yhteistyössä