Pitkään syöttötuolissa istuneet


Epäsiististi syövät ja sotkevat lapset ovat ällöjä näkyjä, samoin se kun pitseriassa pitsa syödään sormin: leikataan pala, ja syödään sormin, kyynärpää nojaa pöytään. Aikuiset, siistin näköiset ihmiset tekee tätä myös, yök :p
[/quote]
Pitsahan kuuluisi oikeasti syödä käsin!!!
 
Meillä tyttö nyt 2v ja istuu kaikki ruokailut syöttötuolissa. Osaa kyllä istua tavallisessakin, mutta syöttäristä ylettyy paremmin. Kohta joutuu syömään tavallisesta, kun pienempi tulee syöttötuoli-ikään, ei viittis toista kuitenkaan ostaa, ku tyttö kuitenkin jo tuon ikäinen!
 
Meillä poika 2v10kk istuu syöttötuolissa kotona, kiipeää itse siihen ja pois, nostetaan kyllä jos se herralle sopii. Äidin sydän kyllä aina hakkaa kun kiipeää ja pelkään että kaatuu, mutta vielä on selvitty ilman kolhuja. Ja kaukalo ruokalappuna on vielä kotioloissa käytössä. Syö kyllä ihan siististi mutta tulee se kuitenkin vielä laitettua, eikä poikakaan sitä pois ota (joskus kuitenkin). Säilyy vaatteet puhtaampana.
Ollaan kyllä suunniteltu sellaista korkeamman tuolin ostamista että yltäis paremmin. Mutta niitähän ei ole kaupoissa! Ikean reissu suunnitteilla jos sieltä löytyisi. Kun mitään triptrappia ei haluta ostaa. Ja kohta tuo kuopus tarvitsee syöttöuolin itselleen, niin Ikean reissu vissiin tiedossa.
 
Meillä käytössä TrippTrapp edelleen (lapsi 2 1/2 vee), turvakaari otettiin pois, kun alkoi keikkumaan ja kiipeilemään kesken ruokailun pois. sen jälkeen on istunut kauniisti, tunsi itsensä varmaan 'isoksi työksi'. Olen suunnitellut ostaa myös vanhemmalle ,4 1/2 vee, lapselle Tripp Trappin, koska nyt istuu tavallisella tuolilla ja syöntiasento on hieman hankala. En itsekään tykkää syödä kyynärpäät korvissa, siitähän tulee niskatkin kipeiksi. Ei tykkää syödä polvillaan ja tyynyt pyllyn alla ei kovin kauaa pysy paikoillaan.
 
Neiti 2v9kk istuu välillä syöttötuolissa ja välillä normaalissa tuolissa polvillaan. Saa itse valita kun aletaan syömään että kummassa istuu ja useimmiten valitsee syöttötuolin. Todennut itse että siinä on helpompi syödä ja ruokalappu on edelleen käytössä ja neiti itse laittaa sen kaulaansa. Syöttötuoliin muuten kipeää itse mutta ei uskalla itse kiivetä alas vaan huutaa niin että joku tulee nostamaan pois.
 

Yhteistyössä