Pitkään supistelleiden synnytysajat

  • Viestiketjun aloittaja mammammaa
  • Ensimmäinen viesti
mammammaa
Jospas tästäkin jotain hyötyä olisi, että on supistellut pitkään, vai onko? B) Milloinka teillä on alkaneet ennakoivat supistukset ja kauanko synnytys sitten kesti? Mulla alkanut ennakoivat / päivittäiset jo kolmatta viikkoa sitten, sunnuntaista lähtien jo säännöllisiäkin ja osa kipeitä... Saas nähdä miten käy :whistle:
 
rv 20 alkoi supisteleen kahdesta viimesestä. edellinen synnytys kesti 5h ja nyt vielä odotellaan että synnytys alkaisi....
ekasta ei yhtään supistusta ja synnytyksen kesto 3h...
niin ja nää kaksi viimeistä mennyt yli ja eka ennen laskettua aikaa...
 
Ensimmäisestä ja toisesta ennenaikaiset supistukset alkoivat n. 25 viikon tienoilla. Syntyivät 37 ja 38 viikoilla ja molemmat synnytykset kestivät vähän vajaa 4 tuntia. Nyt tästä kolmannesta supistukset alkoivat 17 viikolla, joten saa nähdä kuinka pitkälle mennään ja kauanko synnytys kestää nyt.
 
mp70
Supistelllut rv 18 ja toka lasi syntyi 1.45 min . Kolmannessa kohdunsuu aukesi ilman suppareita, kalvojen puhkasusta n. puoli tuntia ja tyttö syntyi . Neljäs 1.16 min. Seuraava taitaa syntyä kotiin.
 
koiraharrastaja
Kahdessa viimeisessä raskaudessa supisteli viikolta 28 lähtien, viimeiset kaksi viikkoa jo tosi kipeästi. Kohdunsuukin aukesi 3 cm viikolla 36.
Toinen pojista synyti viikolla 39+4, synnytys kesti kaikkiaan vain 2 h ekasta supistuksesta. Nuorimmainen syntyi viikolla 39+1, kesto 3 h ekasta supistuksesta. Eli mulla ovat aikaisessa vaiheessa alkaneet supistukset selvästi nopeuttaneet ja helpottaneet synnytystä! Esikoisen synnytys kesti aikanaan 24 h... :kieh:
 
Viikolta 31 supisteli kipeesti ja paljon. Poika syntyi 38+6 ja oli 8h sessio. Olis ollu - näin uskon - lyhyempi ilman epiduraalia, joka pysäytti etenemisen ihan täysin kolmeks tunniks, eli eipä siitä ollu sitten mitään apuakaan.
 
77mm harmaana
Supistuksia oli viikon 20 tienoilta asti ja kohdunsuu oli sormelle auki jo pari viikkoa ennen synnytystä. Synnytys kesti kuitenkin 11,5 h ja kipeitä supistuksia oli jo ennen kuin synnytys laskettiin alkaneeksi (eli alkoivat silloin tulla 5 min välein, sitä ennen 10 min välein) 5 tuntia. Ensisynnyttäjä olin.
 
myy- harmaana
Mulla eka aloitti supistelut josku viikon 20 tienoilla. Viimeisillä viikoilla supisteli suht napakastikin, synnytys kesti 6h10min. Toka aloitti supistelut joskus vkon 17 aikana, ja synnytys kesti 4h10min. Tää kolmas aloitti jo viikolla 15, joten saa nähdä puolittuuko aika taas...
 
\
Alkuperäinen kirjoittaja 10.02.2006 klo 21:40 myy- harmaana kirjoitti:
Mulla eka aloitti supistelut josku viikon 20 tienoilla. Viimeisillä viikoilla supisteli suht napakastikin, synnytys kesti 6h10min. Toka aloitti supistelut joskus vkon 17 aikana, ja synnytys kesti 4h10min. Tää kolmas aloitti jo viikolla 15, joten saa nähdä puolittuuko aika taas...
Onko sulla tapahtunut kohdunkaulalle mitään supistusten myötä? Mulla kun kohdunkaula on lyhentynyt puolella noiden ennenaikaisten supistusten takia. Sormella koittaen on vajaa sentti ja ultralla oli viikko sitten 18mm, kun normaalisti on yli 30mm. Paikat on kyllä onneks vielä kiinni, koska olen 28 viikolla.
 

Yhteistyössä