Pitkään esikoista yrittäneiden löpinät jatkuvat täällä. Uudet tervetuloa mukaan!

.. joka tunkee nokkansa tänne(kin) :D Meillä yritystä takana nyt 1,5vuotta. Terto ja clomit kokeiltu, yksi plussa tullut, mutta se meni kesken. Tyhjennyksen jälkeen ei ovista ole lääkkeilläkään saatu aikaiseksi (clomit) ja nyt yritellään piikitysten kautta. Tänään ultrassa gyne totesi, että nykyinen lääkemäärä ei ole edelleenkään kasvattanut muniksia, joten annosta tuplattiin. Maanantaina taas uusi ultra, jossa tarkistetaan tilanne.. Kovin tuntuu epätoivoiselta saada edes ovista aikaan. :ashamed: Kotikonstein olisi tarkoitus vauva saada alulle näiden lääkeapujen jälkeen.

Alisa84.............2/08.............clomit+menopur+terolut

Kaz :hug: :'(
 
Terrrve tyttöset!

muskotti, tervetuloa, lisään sut listaan. Kivaa saada "uutta verta" joukkoon :D

kaz, voi ei! :hug: sinne. Älkää luovuttako! Sanoppas sille miehellesi, että minun ukolta ei löytynyt yhen yhtä siittiötä näytteestä ja eteenpäin tässä silti mennään. Teidän kohdallahan kannattaa ehdottomasti kokeilla clomifen-kuuria. Sillä joskus saatu laatua parannettua. Tuossa tapauksessa icsi ei varmastikkaan ole mahdoton ajatus, koska sieltä joukosta varmasti löytyy jokunen normaalikin siittiö. Voimia sinne!

Alisa, tervetuloa :) Lisään sutki listalle. Eikös me olla kumpikin oltu apuja tarvitsevien listoilla? Muistelisin näin.

Nyt siis 2 iltana oon pistäny piikkiä ja hyvinhän se alkaa sujua. Aamulla tuntu tuikkimista muniksissa, eli jokohan siellä on alkanu munasolujen alut kasvaa! Toissayönä näin unta tästä hoidosta ja eniten nyt pelottaa, että mitä jos kaikesta huolimatta mieheltä ei löydy siittiöitä :/ Siitäpä tulikin gallup mieleen:
Olisitteko valmiita lahjasiittiöillä tehtävään hoitoon, jos meheltä ei löytyisi tarpeeksi tavaraa?
 
kaz
Tervetuloa Alisa84 :) Toivottavasti löytävät sulle oviksen pian, että pääsette jännäilemään :D

Kiitos Duffy Olen seurannut koko ajan teidänkin tilannetta. Miten teillä kävi sen biopsian (vai miten se kirjoitetaan)kanssa?
 
kaz, pikasesti vastaan sulle, ennen ku lähetään reissuun (yks yö toisessa kaupungissa :D) meillähän kävi biopsian kanssa niin ,että sieltä löytyi siittiöitä. Ei kovinkaan paljoa, mutta jonkun verran kuitenki ja biologi joka niitä oli tutkiskellu, sano että hänen mielestään niitä voi käyttää icsissä. Ne siittiöt on nyt pakastimessa ja niitä käytetään vasta jos ei siemennesteestä ja uudesta biopsiasta löydy kättökelposia siittiöitä. Pakastetuissa on tietty se riski, että eivät selviä siitä pakastuksesta/sulatuksesta välttämättä. Että 3 tapaa on kaivaa niitä, mutta eipä se vielä tarkota, että niitä löytys.
 
Ibu
kp 30 piti mennä testaamaan nega.. kyllä nyt tuntuu ettei meille ikinä lasta tule (onneksi on ne hoidot alkamassa). Mietin muuten kiertopäivien laskua kun jos esim tänään alkaisi menkat niin eikös tämä päivä muuttuisi kp 1 ja kierto ois ollut 29 pv?
 
:wave: Täällähän meitä on jo aika hyvä määrä!! Heippa vaan kaikille!

Ibu sillai se joo menee, että jos tänään alkais menkat,niin se olis sit kp1 ja eilinen kp kierron pituus, eli just niinkun pähkäilet! :hug: negasta

Voi Alisa, onpas se nyt kumma kun ei munikset reagoi :( Toivottavasti annoksen nosto nyt tepsis!!

Galluppiin: Mä olisin kyllä valmis lahjasiittiöitten käyttöön, mutta en tiedä mikä olis miehen mielipide asiasta.. meillä kun ei oo tuota ukkoo vielä edes tutkittu,kun näyttäis tosiaan vika olevan mussa..niin ei oo tullu puheeks.

).( Oli sitte kierron pittus piitkästä aikaa 37päivää... 4negatiivista raskaustestiä.. hittovie.. no, nyt saa sitten sunnuntaina alottaa clomit. Mitään seuranta-ultraa ei oo, mutta aattelin nyt koittaa tikuttaa kp 10--> joka aamu, ja jos en löydä ovista soitan gynelle ja vaadin jo heti lähetettä jonnekin, mä en jaksa enää turhaan niitä vedellä.. aina on ollu ultrissa munarakkuloita hyvin kesvamassa, mutta jos ne ei pääse vaan jostain syystä irtoon, tai sitte jos mulla onkin putket tukossa..mistä sitäkään voi tietää... Ei oo helppoo ei
:(
 
Ibu
Murmelin onko sulle määrätty clomeja ilman muita tutkimuksia? Meillä hoidot ainakin alkoi labroilla, simppanäytteellä ja sit pariskunta aika, jossa samalla tehdään mulle aukiolotutkimus / jos tukossa, niin ne aukaistaan samalla. Vaikka minulla onkin jo diagnooseja, niin näin edetään.

Hupsu kysymys tuo kp juttu, mutta hokasin just yks päivä että olen tainnut aina välillä laskea kp 1 päivän myös kiertopäivien pituuden viimeiseksi päiväksi eli kaksi kertaa :headwall:

 
Ibu Mä kävin ihan tavallisessa vuositarkastuksessa yksityisellä gynellä,kun oli vuosi kulunu pillereitten lopetuksesta ja se ultras ja totes,että ei mitään aktiivista toimintaa oo, jo vauhditetaan clomeilla.. niitä sitte aloin syömään viime syksynä. Toisesta clomikierrosta tärppäs sitte, se todettiin np-ultrassa kuolleen jo muutama viikko sitten.. Alotin sitte alkukesästä clomit uudelleen, samainen yksityinen gyne meinas sillo, että voidaan vielä näin kokeilla clomeilla ilman tarkempia tutkimuksia tää vuosi loppuun, kun kerran kerran on onnistuttu,niin piti sitä sitte hyvänä asiana ja luultavasti miehen simpatkin aika kunnossa... Loppuvuonna sitte jos ei mitään tulosta synny se lupas laittaa lähetettä tarkempiin tutkimuksiin.
 
GalluppiinMinäkin olisin valmis lahjasiittiöiden käyttöön, miehestä en tiedä.
Minua hieman jännittää tuo maanantain ultra. Se on ivf:n toka seuranta ultra, olen sitten piikittänyt puregonia 4 päivää ja kun munikset ei ollu aivan lepotilassa kun aloitin niin lääkäri sano että ne kasvaa aika äkkiä...

Mukavaa viikonloppua kaikille!!
 
Heip kaikille. Päätinpä minäkin tulla tänne vihdosta viimein.

Willow.................01/08

Luomuna ollaan menty viime vuoden loppuun asti ja sen jälkeen tutkittu missä on vika. Vika löytyi liian vähäisestä siittiömäärästä 5/09 ja olemme siitä lähtien olleet jonossa IVF-hoitoon. Muuta hoitokeinoa ei ole. Kuukauden päästä on aika hormoniklinikalle.
 
Kirjoitellaampa tännekin kuulumisia pitkästä aikaa. Tähän uuteen ketjuun en ole tainnut ilmoittautuakaan. Nyt kp5 menossa ja kp 21 alkaa synarelan sumutus. Meillä on siis eka IVF/ICSI pitkällä kaavalla alkamassa. Osa munasoluista hedelmöitetään IVF:llä ja osa ICSI:llä.
Punktio ja alkion siirto on viikolla 41, jos kaikki menee suunnitelmien mukaan. Ihan innoissani täällä jo odottelen että pääsen ekat lääkkeet aloittamaan . =)
 
Duffy mä täältä taustalta seuraan teitä.. Voi, että mul on sormet ja varpaat ristissä teidän puolesta, et onnistutte!! :hug:

kysyn nyt teiltä, ku tuolta ei saa mitää vastauksia tuolta hoidot kysillä-pinosta.. Ku mies on esimies tehtävissä ja se ei saa mitenkään sumplittua vapaaksi tota viikonpäästä olevaa pariskunta-aikaa, ku kaikki työntekijät on lomalla ja aika on klo14, ni pitäs olla koko päivä vapaa, ku ilta ja aamuvuoro menee just päällekkäin..ni voinkohan mä mennä sinne yksin vai pitääkö se perua? kyllä meitä harmittaa niin vietävästi.. varmaan nauravat mut pihalle sieltä sairaalasta.. :ashamed:
 
Ibu
Halle tottakai sun mies saa olla töistä poissa, lähtipä sitten aamuvuorosta aijemmin tai tulee iltavuoroon myöhemmin. Kaikki ajat on kuitenkin päiväaikaan, ni kyl ne kirjottaa KYSiltä käyntitodistuksen (ei sairaslomaa tietenkään) ja taas TESsin mukaisesti pakolliset lääkärissä käynnit kuuluu tähän - ei takaisin korvattavaan työaikaan, eli hänen ei tarvitse tehdä tunteja takaisin. Nimenomaan pariskunta-ajalla on molempien oltava, onhan se ainut laspettomuushoitojen aika jolloin miehen on maksettava käyntinsä. Muutenhan he eivät saa sun miehen suostumusta hoitoihin jne. Mut parhaiten saat tietoa, ku soitat hoitajille!

Meistä sen verran.. et nyt ois simppatesti annettu ja odottellaan varattua pariskunta-aikaa, toivottavasti kp.t sattuu oikein (8.-10) lääkäriajalle, niin ei tarvii aikaa vaihtaa. Hoitajat oli tosi tyytyväisiä ku kaikki testit on nyt otettu, niin pääsevät suoraan asiaan sit suunnitteluajalla.


 
Duffy Onnea punktioon :) Ja kerro sit mulle miltä tuntui.. Minulla se varmaan edessä ensi viikolla.
Kävin tänään ultrassa ja molemmilla puolilla näkyi n. 10 keskikokoista follikkelia. vielä piikitystä jonkin aikaa.. Lääkäri sanoi että täytyy olla tosi tarkkana ettei tule hyperstimulaatiota..kiva.. =)
 
Halle, ihana nähdä!! Mun pitiki laittaa yv:tä ja kysellä että mitä kuuluu :) Paska jos teidän pitää perua se aika :( Pitäskö sun soittaa sinne kysille, että voitko tulla yksin. Mulla kans kyllä se käsitys, että eka kerralla pitäs mennä kahdestaan, mut voisko se mies mennä joku toinen kerta käymään siellä? Onko mies antanu sen sperma-näytteen, vai oliko tarkotus antaa sillä yhteiskäynnillä? Onpa paska työnantajaki toisaalta, jos ei päästä käymään siellä ku eihän se nyt kestä niin kauan se eka käynti.

kaz, kyllä näissä hoidoissa sillä yhdellä siittiöllä on suuri merkitys ja se tosiaanki riittää!

Rosetta, tervetuloa tännekki :) Minä laitan sut kans tuonne listalle.

Ibu, toivotaan että niitä siimahäntiä löytyis :)

muskotti, joo pitää tulla sit kertomaan miten se meni, mä oon jo nyt ihan paniikissa :D Onneksi tulee aika hyvät lääkkeet niin ei tarvi pelätä niin hirveesti.
 
kaz
Halle Toivottavasti pääsette yhdessä sinne tapaamiseen.

Minä varasin ajan siihen aukiolotutkimukseen ja tänään vien osastolle ne spermatulokset. Eilen aikaa varatessani hoitaja kysyi, että mikä oli sen testin tulos ja kerroin sen. Sen jälkeen hoitaja sanoi, että juttelee vielä lääkärin kanssa, että onko parempi, että olisi suoraan se yhteistapaaminen, että mies olisi mukana. Itse vain sitten ajattelin, että kun periaatteessa jos ainoa tapa onnistua on ICSI, niin ihan turhaan minulle tehdään sitä aukiolotutkimusta. Ne aikoi sitten soittaa sieltä, jos pitää perua se aukiolotutkimus ja mennä miehen kanssa yhdessä suoraan lääkärin juttusille.

Duffy Kuulostaa hyvältä, että on noin monta follia kasvamassa =)
 
Nii tos miehen työhommassa vaan on se, että hän itse on se joka laatii työvuorot ja antaa vapaaks yms..on sen luontoinen työ, jossa noi vapaat ei oo ihan helppo nakki..vaikee selittää, enkä voi paljastaa mitä työtä hän tekee..

Duffy ja kaz mies on vieny jo sen simppanäytteen..mä soitin sinne ja saatiin joku peruutuksen, peruutuksen peruutus opiskelija-aika jo 9.9! se sattuu molemmille meille aivan mainiosti, ku miehel on loma ja mul vapaa!! Mä olen aivan riemuissani täällä :D kerkesin pillittää eilisillan, ku tuntu et turhaa koko kesän oottanu tota ekaa käyntiä, ku nousevaa kuuta.. IHANAA :heart:

okei..mä poistun nyt taka-alalle ja tuun takas varmaan sit 09.09.09
Hirmuisen paljon tsemppiä teille kaikille tulevaan! :)
 
Ibu
Halle eivät taida tehdä samalla sinulle aukiolotutkimusta vai sattuuko kp:t just 8.-10 tuohon 9.9 käynnille? Itsekkin laadin työvuorolistoja myös omani siinä mukana.. kyllä jos minun tarvitsee lääkäriin mennä niin sanon vain esimihelleni että on lääkäriaika (eihän se kenellekkään kuulu mikä lääkäri tai missä on) ja ei esimieheni voi sanoa että peru aika tai ettei aika käy. Siinä vaiheessa vaan joku tekee ne työt.. Ja sit tuon käyntitodistuksen ja se käynti menee palkkalliseen pikkiin tai sit korvaan tunnit (pakko ei ois mut ite ajattelen et jos ei oo niin kiireellinen lääkärissä käynti niin korvaan kyllä tai otan ylitöistä pois). Mutta hyvä kun saitte tuon syyskuun ajan! <3

Itsellä ei oo viel täti tullut kylään vaikka on kp 33 menossa.. jos aikoo tulla niin vois jo, koska en haluis ylipitkää kiertoa (tosin en bongannut selvää ovista, niin voi johtua siitä tää kierron pituus..).. eniten toivois että ois tärpännyt, mut kp 30 tein testin joka oli nega..
 
kaz
Aika koomista. Kävin eilen viemässä sen simppatestin tulokset sinne polille ja hoitaja tuli katsomaan niitä. Sanoi, että voihan se olla että voidaan kokeilla inssiä ensin :heart: Olikohan tuo taas jotain mielen parantamista, että kuulette sitten totuuden lääkärin suusta, että ei tod. ole mahdollisuuksia inssiin. Meillä siis ei noita nopeasti eteenpäin liikkuvia ollut yhtään, niin mitenköhän kuvittelevat inssin onnistuvan :whistle:
 
kazkiitos ja teille myös :heart: oispa hyvä, jos inssillä saisitte tuloksen!

Ibu :hug: negasta! mul on sillo joku dpo9 eli voivat vaan ultrata ja vois mitata limiksen

nii sitä tulin tänne, et Duffy sulle on postia :wave:
 
jns
Mäkin päätin liittyä, kun lähipiirissä ei ole ketään jolla olisi ongelmia raskautumisessa. Tuntuu että ystävät tulevat raskaaksi sormia napauttamalla..

Minä ja mies ollaan 28 v. Meillä alkoi yritys 07/08 ja aluks jännäsin koska tärppää ja monta kertaa olin ihan varma että raskaana ollaan. Luin vauvalehtiä ja ajattelin että kohta meilläkin.
Kun yritystä oli lähes vuosi takana aloin pelkään että mussa on jotain vialla. Meillä on suvussa ollu endoa ja ajattelin että siitä johtuen ei tärppää vaikka ovis on ollut yhtä kiertoa lukuunottamatta. Lopetin vauvalehtien lukemisen.

Sain nyt kesällä miehen ylipuhuttua, että ihan rutiinina veisi simppanäytteen tutkittavaksi. Järkytys oli suuri kun selvisi että miehellä vähän siittiöitä ja vain 1% eteenpäin liikkuvia. Itse en ole tuloksia nähnyt kun mies näyttää ne vasta kontrollinäytteen valmistumisen jälkeen.
Olen jo varannut syyskuun lopulle ajan yksityiseltä klinikalta, sillä päätimme aloittaa hoidot heti. Jännittää mitä tuleman pitää..

Mukava jakaa kokemuksia ja ajatuksia :)
 

Yhteistyössä