- Pitkään esikoista yrittäneet - 2011 -

Lämmöstä ( =matkalta) tulleena hieman fiilikset alhaalla, siellä kaukana ei jaksanut koko ajan tätä lapsettomuutta vatvoa, mutta täällä kotona sitten alkaa kelata taas kaikkea..huoh. No, tässä kuussa en sitten ottanut clomeja, kun en tiennyt olisiko ehtinut inssiksi Suomeen. Ovulaatiota olen sitten ihan mielenkiinnosta testaillut, että tuleeko lainkaan ja vähän näyttää siltä, että joko testaan väärään aikaan tai en ovuloi.

Tiedossa olisi seuraavassa kierrossa kierron kartoitus ja sitä seuraavassa aukiolotutkimus. Toi aukiolotutkimus mua suoraan sanoen pelottaa :eek: Pelkään että se sattuu ja ettei särkylääkkeen tehot riitä.
A-ML Ei se aina satu. Mulla ei tuntunut missään.Tai siis se tuntui siltä, että olisi ollut kuukautiskipuja.
 
Täytyypä taas vähän pälpättää tuntoja...
Meillähän oli viimevuodenpuolella "ensikäynti" tyksissä joka sitten osoittautuikin vaan joksikin käynniksi missä kätellään ja katsotaan paperit ja sanotaan että tule sitten kun on 2 vuotta tuloksetonta yritystä täynnä. Nooooooh... Minähän siitä sitten revin pelihousut koska tätä "jotain aikaa" oli odotettu reilu puoli vuotta. Tässä välissä ollaan oltu yksityisellä ja sielläkin eteneminen oli etanavauhtia. Selvää oli kuitenkin se että syytä lapsettomuuteen ei ole, ja seuraava askel clomien jälkeen olisi inssit. (välissä käyty hysteroskopiakin)

Raivopäissäni reklamoin sitten tyksiin tästä heidän kahden vuoden säännöstä ja sainkin luvan soittaa tammikuussa kuukautisten alettua... Noh ne alko viimeviikon lopulla mutta en ole vieläkään saanut luuria nostettua. Jotenkin se järkyttävä turhautuminen ja pettymys ahdistaa. Onko se täti edelleen ihan yhtä pöhköpäinen?? Kyseessä on ilmeisimmin juuri valmistunut lääkäri joka änkyttää ja katsoo papereita tuhatta ja sataa näkemättä juuri mitään. Valmis repliikki oli kuitenkin hihassa ja se oli selvillä hänellä jo ennen meidän sisään astumista (oli keskustellut vanhemman kollegan kanssa) että ei mitään tehdä ennen kahta vuotta. Se olikin ainut lause jossa oli edes jonkunmoinen varmuus takana.

Nyt sitten pitää soittaa ja varata aika uudestaan ns. ensikäynnille. Mies otti jo vapaan siihen ensimmäiseen ensikäyntiin ja oli myös jokseenkin raivona kun ulos ovesta lähdimme.

Perjantain kohdalla mulla on kalenterissa merkintä että soitan sinne... Pidetään peukkuja...
 
Meillä näyttäisi nyt olevan ekan kerran plussa! :) En usko tähän ennen kuin näen varhaisultrassa missä se pieni kasvaa. Joka päivä rv 3+6 jälkeen ollut menkkamaista kipua ja enempi vasemmalla, joten ei kai olisi vaan kohdunulkoinen... Iloitsen vasta sitten kun tiedän kaiken olevan kunnossa :) Plussa ollut myös sieltä 3+6 viikolta saman vahvuinen eikä ole vahvistunut, muttei myöskään haalistunut :O Ihan selkeä, muttei yhtä vahva kuin kontrolliviiva.. tiedä sitten. Plussatuulia kaikille yrittäville :heart: Tulen sitten kertomaan kun tiedän lisää :) !
 
ONNEA hennulinda:flower:

mulla se aukiolotutkimus ei itsessään sattunu paljoa, vaan se katetrin sisäänlaitto, kun piti niillä kuulapihdeillä suoristaa joku mutka kohdunkaulasta ja sit sattu se, ku eka laittovat liikaa sitä nestettä siihe ballonkiin, joka pitää sitä kateria paikallaan
 
Hennulinda, onnittelut plussasta!!!! :D Toivottavasti kaikki menee hyvin!!!!
83yrittäjä, koitahan jaksaa kaikesta huolimatta soittaa se aika! Ja toivottavasti pääsette nyt vihdoin hoitoihin!!!
Mietin tässä juuri, ett kun jo kolme vuotta yritystä takana, reilukin... Voi jos ei oltas vuoden yrittämisen jälkeen päästy jo tutkimuksiin, niin missä oltas nyt. Kaikki on niin hitaasti edennyt. Nytten sentään tiedetään, että voidaan saada alkioita aikaan, mutta odotellaan, ett jospa ne ees kiinnittys. Pitkä on tie!!!! Nyt siis 1 IVF:n 1. PAS tehty 4 päivää sitten ja odottelu jatkuu!!!
Tsemppii kaikille!!!!
 
Hennulinda: Onnea :)

Meille tuli tänään ultrasta hyviä uutisia. Femaria napsin siis kp 3-7, nyt kp 12. Ultrassa näkyi 14mm folli ja toinen 11-12mm kokoinen. Limakalvo vain 7.7mm :( Ovista odotellaan su-ma..

Ja kaikista parasta. Mulla diagnosoitiin 03/07 PCO ja nyt munasarjat olivat terveet. 11kg painonpudotus tehnyt tehtävänsä ja jopa luomumahdollisuus on, hassua ajatella näin 4.5v lapsettouuden jälkeen. Niin kovasti toivoisi nyt onnistumista itselleni (ja tietty muille) ja pääsisi lokavauvaa odottelemaan... :heart:
 
ESIKOISTA YRITTÄVÄT:

nimimerkki............yritys aloitettu........hoitomuoto

onlyer......................11/05................IVF-jonossa
HalleB......................03/08................2.IVF/ICSI vko14
Milli81......................05/07................2.ICSI 1-2/11
Peppi1981................09/05................2.IVF,2.PAS 1/11
Smirg......................11/07................1.IVF,1.PAS 1/11
Terhi-76..................01/04................2.IVF/ICSI 3-4/11
Inkku83...................11/06................3.IVF
yöperhonen..............2v2kk.......... ......tutkimukset
Katjuska-79..............1/07................1.IVF vko 7
EtanaLilli...................6/07...................inssi
äidiksikkö............................ .............5.ICSI
83yrittäjä................04/09.................tutkimukset
kultahippunen...........04/09....................
vesimies75..................-97..................inssi
Hempu86la...............04/09....................
timotei78.................07/04..................IVF
mira84...................7 vuotta................inssi
Mequ......................04/09...................clomit
linnuton puu.............01/08...................clomit
Opaali78..................04/09...................inssi
kisskiss84................07/08...................clomit
Lacrima...................01/09...................OI
iloksi.......................05/06 ..................ICSI vko 6
Guess82..................05/09......................
Susirouva................10/07...................IVF
Hunajabubu..................01.......... .........IVF
Mizze77.......................07........ ...........IVF
Anazu.....................6?/09...................OI
elisabethe....................06........ ...........jonossa
kaz.........................07/08................1.IVF,1.PAS
Jonsku88.................12/08.................Terot+Clomit
Muru1981................01/07.................2.IVF,1.PAS
Sartsa00.................10/08.................1.ICSI
jag78......................01/09.................1.inssi vko 4
Raksalainen.............10?/08................clomit
sookie....................07?/09.................2.ICSI
DronttiEdvard...........11/08................tutkimukset
Lindu......................06/08................tutkimukset
Popcorn78................??/??.............inssi,IVF-jonossa
Pinax......................09/07.............clomit IVF-jonossa
EeyoreX..................11/06...................??
EtelänHetelmä..........08/07.................clomit+inssi
Manuliina.................09/09.................clomit
isla79......................??/08...................IVF
A-ML......................03/08................tutkimukset
kn071......................??/??...................IVF
thunderbird.............12/07...................IVF 1/11


:heart:pLUSSANNEET: :heart:



Päivitin oman kohtani,toivottavasti tein sen oikein =)
En oikeastaan muista onko tuo meidän yrityksen alkaminen ihan oikein, mutta sinne päin ainakin. Nyt olen aloittanut sumuttelut uudelleen ja toivotaan,että uusi lääkekoktail toimisi ja nyt päästäisiin punktioon ja siirtoon asti.
 
Hennulinda onnea :heart:

EeyoreXille ja Katjuskalle tsemppiä :)

Huomenna on kp 10 ja tehdään ultra ja jos kaikki ok niin pääsee tikuttelemaan ovista, joka toivottavasti on sitten viikonlopun jälkeen niin olisi tosi toimet edessä. Tänään meinaa vähän hermoja kiristellä, etenkin kun miehelle ilmoitettiin että pitäisi lähteä reissuhommiin ensi viikoksi :(

Jurputankin, mulla meni eilen ihan kunnolla hermot anopin kanssa. Se oli miehelle tuumannut että kyllä meidän kannattaisi vielä yrittää kun hänen joku siskonpojan kohdalla kävi niin että 10 vuoden yrityksen ja vaimon vaihdon jälkeen tärppäsikin. Mies oli ihan allapäin koko illan ja todettiin ettei anoppi vissiin vieläkään hyväksy sitä että hänen ihanneminiänsä meni menojaan (miehellä on 11 vuoden suhde takana). Muahan on jaksanut ennen joka käänteessä tähän exään verrata, vaikka miehen ja hänen exän erosta oli vuosia ennen kuin minä ja mieheni tavattiin. Minustahan se nyt johtuu ettei miehellä siittiöitä ole ...
 
83yrittäjä:käsittämättömän huono tuuri teillä on ollut, me ollaan päästy TYKSiin aikoinaan kohtuullisen nopeasti ja hoidot on rullannu mukavalla tahdilla, ei valittamista. Kahden vuoden yrittäminen ei ole kriteeri, yksi vuosi riittää kyllä. Me oltais päästy jo vuoden jälkeen, mutta haluttiin itse odottaa vielä vuosi, kun ei uskottu että meissä vikaa olisi =) Alkukäynnillä siellä on aina vastaanottamassa joku erikoistuva lääkärinplanttu, se on normaali käytäntö, kun siellä käydään vaan taustoja läpi ja kerrotaan perusasioita. Vasta ns. hoidon suunnittelukäynnillä saatte erikoislääkärin TYKSissä. Mut soita sinne ihmeessä ja varaa aika, ettei veny yhtään pidemmälle. Jatkoajat saa sit aina käynnin yhteydessä jopa viikon päähän, jos sopiva rako löytyy. Tsemppiä!
 
Jos joku nyt tulis ja kysyis, että mitä kuuluu, niin varmasti räjähtäisin, sen verran paljon ahdistaa, vit**taa, itkettää, raivostuttaa yms. Tyhmähän mä olin, ku ajattelin, että luomuilu tuottais tulosta!! Niin ei oo käyny yli kolmeen vuoteen, niin miten se muka nyt yhtäkkiä onnistuis... Menkat alkoi tänä aamuna... Hajottaa kuitenkin niin paljon nyt, että en tiedä jaksanko soittaa edes sairaalaan tänään ja yrittää vielä kerran inssillä, rahan haaskausta on mun tämän hetkinen mielipide!! Nyt vaan pitäis pystyä kokoamaan itsensä ja lähteä illaksi töihin...
 
ESIKOISTA YRITTÄVÄT:

nimimerkki............yritys aloitettu........hoitomuoto

onlyer......................11/05................IVF-jonossa
HalleB......................03/08................2.IVF/ICSI vko14
Milli81......................05/07................2.ICSI 1-2/11
Peppi1981................09/05................2.IVF,2.PAS 1/11
Smirg......................11/07................1.IVF,1.PAS 1/11
Terhi-76..................01/04................2.IVF/ICSI 3-4/11
Inkku83...................11/06................3.IVF
yöperhonen..............2v2kk.......... ......tutkimukset
Katjuska-79..............1/07................1.IVF vko 7
EtanaLilli...................6/07...................inssi
äidiksikkö............................ .............5.ICSI
83yrittäjä................04/09.................tutkimukset
kultahippunen...........04/09....................
vesimies75..................-97..................inssi
Hempu86la...............04/09....................
timotei78.................07/04..................IVF
mira84...................7 vuotta................inssi
Mequ......................04/09...................clomit
linnuton puu.............01/08...................clomit
Opaali78..................04/09...................inssi
kisskiss84................07/08...................clomit
Lacrima...................01/09...................OI
iloksi.......................05/06 ..................ICSI vko 6
Guess82..................05/09...................FSH-pistokset
Susirouva................10/07...................IVF
Hunajabubu..................01..................IVF
Mizze77.......................07...................IVF
Anazu.....................6?/09...................OI
elisabethe....................06..................1.ICSI
kaz.........................07/08................1.IVF,1.PAS
Jonsku88.................12/08.................Terot+Clomit
Muru1981................01/07.................2.IVF,1.PAS
Sartsa00.................10/08.................1.ICSI
jag78......................01/09.................1.inssi vko 4
Raksalainen.............10?/08................clomit
sookie....................07?/09.................2.ICSI
DronttiEdvard...........11/08................tutkimukset
Lindu......................06/08................tutkimukset
Popcorn78................??/??.............inssi,IVF-jonossa
Pinax......................09/07.............clomit IVF-jonossa
EeyoreX..................11/06...................??
EtelänHetelmä..........08/07.................clomit+inssi
Manuliina.................09/09.................clomit
isla79......................??/08...................IVF
A-ML......................03/08................tutkimukset
kn071......................??/??...................IVF
thunderbird.............12/07...................IVF 1/11


:heart:pLUSSANNEET: :heart:



hennulinda ya 5/09, inssi luovutetuilla siittiöillä, +19.1.11

 
Viimeksi muokattu:
Smirg tsemppiä piinailuun! Toivotaan, että kiinnittyy:heart:

EeyoreX hienoa, että painonpudotuksesta on ollut apua:)

Katjuska ja elisabethe onnea hoitoon!:)

jag78 ihme anoppi:hug: harmi, että miehesi ei ole kotona tukemassa.. Tsemppiä!

Guess toivottavasti OI:t tuottavat toivotun tuloksen!

Pinax :hug: kyllä se aina kirpasee..
 
Heissuli... Eipä mennyt taas hyvin se soitto ei.... Anteeksi jo valmiiksi raivoni... Se on TYKS kun sen saa aina aikaan...

Miten minä hölmö voinkaan olla niin tonttu että soitan papereiden mukana olleeseen AJANVARAUS numeroon jonne on soitettava klo 13-15 välisenä aikana ma-pe... Olin koko alkuviikon töissä niin että en voinut soittaa vaan siirsin soittoni perjantaille joka oli vapaapäivä. Päätin että en ihan siihen kärkeen yritä vaan soitin 5min yli 14.... Siellä sitten ihmeteltiin että miksi minä siihen numeroon soitan ja että pitää soittaa uudestaan MAANANTAINA ja silloin kuuluu soittaa sairaanhoitajalle kuka on kuulemma valtuutettu antamaan näitä aikoja... Tämä sairaanhoitajan aika olisi ollut myös perjantaina mutta voi voi voi kun se loppui 5min sitten.... Kihhhh murrrrrr räyh!

Kuinkas suuresta rahasummasta lyödään vetoa että maanantaina kun soitan siihen numeroon jonka vielä pyysin tämän ajanvarauksen minulle antamaan (ja varmistin kellonajankin vielä) niin siellä sanotaan että ehei me sairaanhoitajat mitään aikaa anneta vaan sinun pitää soittaa ajanvaraukseen. Saattaa olla että taas ratkee hermostot meikeläisellä.

Todella toivon että saan jonkun toisen lääkärin, enkä joudu sen keltanokan kanssa olemaan enää tekemisissä. Otan vaikka tyksin kärttysimmän ja hankalimman lääkärin ilomielin vastaan, mutta ei sitä tätiä enää.... Ja joku tuossa sanoi että ei ole kahden vuoden sääntöä, niin kyllä on... Se on varmistettu erillisesti kysymällä vielä... Jos ei ole syytä lapsettomuuteen ja perus tutkimukset on tehty niin julkisella ei aloiteta hoitoja ennen kahta vuotta (paitsi me EHKÄ nyt päästään koska ehdin jo sen verran tulistua)

Yleensä mulla on hirmuisen pitkät hermot, mutta tämän asian suhteen olen todella herkkänahkainen ja tietysti vaikuttaa myös se että tyksi on ryssinyt niin monessa asiassa minun kanssani viimeisen parin vuoden aikana että on suoranainen ihme että sieltä joku yleensäkin saa itsensä hengissä ulos.
 
ESIKOISTA YRITTÄVÄT:

nimimerkki............yritys aloitettu........hoitomuoto

onlyer......................11/05................IVF-jonossa
HalleB......................03/08................2.IVF/ICSI 2-3/11
Milli81......................05/07................2.ICSI 1-2/11
Peppi1981................09/05................2.IVF,2.PAS 1/11
Smirg......................11/07................1.IVF,1.PAS 1/11
Terhi-76..................01/04................2.IVF/ICSI 3-4/11
Inkku83...................11/06................3.IVF
yöperhonen..............2v2kk.......... ......tutkimukset
Katjuska-79..............1/07................1.IVF vko 7
EtanaLilli...................6/07...................inssi
äidiksikkö............................ .............5.ICSI
83yrittäjä................04/09.................tutkimukset
kultahippunen...........04/09....................
vesimies75..................-97..................inssi
Hempu86la...............04/09....................
timotei78.................07/04..................IVF
mira84...................7 vuotta................inssi
Mequ......................04/09...................clomit
linnuton puu.............01/08...................clomit
Opaali78..................04/09...................inssi
kisskiss84................07/08...................clomit
Lacrima...................01/09...................OI
iloksi.......................05/06 ..................ICSI vko 6
Guess82..................05/09...................FSH-pistokset
Susirouva................10/07...................IVF
Hunajabubu..................01..................IVF
Mizze77.......................07...................IVF
Anazu.....................6?/09...................OI
elisabethe....................06..................1.ICSI
kaz.........................07/08................1.IVF,1.PAS
Jonsku88.................12/08.................Terot+Clomit
Muru1981................01/07.................2.IVF,1.PAS
Sartsa00.................10/08.................1.ICSI
jag78......................01/09.................1.inssi vko 4
Raksalainen.............10?/08................clomit
sookie....................07?/09.................2.ICSI
DronttiEdvard...........11/08................tutkimukset
Lindu......................06/08................tutkimukset
Popcorn78................??/??.............inssi,IVF-jonossa
Pinax......................09/07.............clomit IVF-jonossa
EeyoreX..................11/06...................??
EtelänHetelmä..........08/07.................clomit+inssi
Manuliina.................09/09.................clomit
isla79......................??/08...................IVF
A-ML......................03/08................tutkimukset
kn071......................??/??...................IVF
thunderbird.............12/07...................IVF 1/11



:heart:pLUSSANNEET: :heart:

hennulinda ya 5/09, inssi luovutetuilla siittiöillä, +19.1.11

 
Tulin "ilmoittautumaan", että mukana ollaan vieläkin, vaikka vähemmän olen nyt kirjoitellut. Olen pitänyt pari kuukautta taukoa kun seuraavaa hoitoa joudun odottamaan toukokuuhun asti.
Kiva HalleB kun aloitit tämän pitkään esikoista yrittäneet pinon 2011 puolelle=).

Hennulinda, ooonnneaaa!!!:flower:
 
Saanko liittyä joukkoon. Pitkään en ole palstalla pyörinyt, mutta katsoisin itseni pitkään esikoista yrittäneeksi. Noin. 2,5 vuotta yritystä, viimeiset puoli vuotta tutkimuksia (verikokeita toistaiseksi vain) ja homroneilla lääkityshoidossa.
 
mites tolle listalle pääsis..meillä tälläinen tilanne:
lasta ollaan yritetty vuodesta 2001, vuonna 2004-2005 oltiin hoidoissa, joista tuloksena raskaus ja keskenmeno. Pieni ero tuli, ja nyt kun elämäntilanne on taas hyvä aloitettiin hoidot joulukuussa 2010 ja nyt TÄNÄÄN solujen ruiskutus (= inseminaatio??) Noi hoitojen nimet ei mulla pysy päässä mutta siis IVF hoidoilla mennään. Kahden viikon päästä saa sitten tehdä raskaustestin..:x
 
ja vielä..löysin lyhennetaulukon. Meillä siis ICSI-hoidot meneillään . Se täytyy viel sanoa, että kun olen lukenut näitä keskusteluja niin sanon kyllä että meillä on käynyt hyvä onni lääkärin , klinikan ja hoitoonpääsyn suhteen. Päästiin hoitoihin heti,, kun soitettiin sinne ( turun väesöklinikka) ja koko henkilökunta on ollut aivan ihanan kannustavia ja myötätuntoisia ja kaikkea.. On tosi tärkeetä että jo lääkärissä käydessä voi kertoa tuntojaan, eikä tarvi varata sitä varten aikaa mihinkään keskusteluun.
 
Pitäähän sitä tännekin ketjuun kirjoitella, vaikka tuonne toiseen jo laitoin.. Eilen sain kaikesta epätoivoisuudesta huolimatta kuulla, että raskaustesti oli positiivinen. Eli mei pallero on kiinnittynyt näillänäkymin!!!!! Ajattelin vielä ensi viikolla pissii tikkuun, että saan elämäni ensimmäisen plussan siihen, jos kaikki vielä on hyvin. Mä en voi uskoo tätä!! Ollaan vieläkin molemmat ihan shokissa!
 
^onnea :heart:

Ensimmäinen hoito on takana (inseminaatio) ja siinähän ei nokka kauaa tuhissut. Inssiä edeltävänä yönä ei meinannut uni tulla. Mun jännittäminen loppui siihen kun sain ajan inssiin ovistestin plussan jälkeen (testasin plussan illasta). Onneksi on töissä niin kauhee kiire, ettei jää aikaa paljon mietiskellä, on vain väsynyt kun on niin paljon jännittänyt. Mulla on kierto 27 päivää ja plussa pärähti vasta KP15 illasta, kun oli jo varalta varattu aika ultraan tarkistamaan tilannetta uudestaan. Siinä sai jo jännitellä ettei tästäkään mitään tule.

Mitään ei kuulemma inssin jälkeen tarvitse varoa ?
 

Yhteistyössä