Pitkäaikaissaireiden lasten vanhemmat! Ja muutkin...

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja miltski
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti

miltski

Aktiivinen jäsen
16.04.2006
3 413
0
36
Kun mä en nyt oikein tiiä kuinka tuo kelan maksama korvaus menee. Kun lääkäri sanoi, ettei meidän poika saa mennä kouluun jos sielä on paljon flunssaa, ja jos hän on kovin väsynyt. Niin onko se sitten mulle normaali sairaan lapsen hoito vai haenko nekin kelasta? Ja pitääkö lääkärin sitten mulle erikseen kirjottaa siitä ajasta todistus?

Kuinkas sitten tuo 3 viikkoa minkä olin pojan kanssa ensin viikon teholla ja sitten tavallisella osastolla, tuosta ajasta mulla on se D-todistus, vaikeasti sairaan lapsen hoito, niin maksaakohan työnantaja joltain osuudelta palkan ja loput kelasta vai vaan kelasta? Ihan pihalla oon näistä! Eikä millään jaksais tälläsiä edes ajatella!! :(

Jos saat lääkäriltä todistuksen, että sun pitää hoitaa lasta kotona, niin minun mielestäni silloin sinun kuuluu saada erityishoitorahaa kotona tapahtuvasta hoidosta. En valitettavasti ole ihan varma, koska minulla on aina tullut ne erityishoitorahatpäivät täyteen jo osastolla. Mutta todistus tarvitsee siis olla, jos hakee erityishoitorahaa.

En tiedä maksaako työnantaja, mutta Kelasta saat ainakin tulojen mukaista päivärahaa.

Mikä teidän pojalla on?

Alkuperäinen kirjoittaja metsänpeitto:
Jos saat lääkäriltä todistuksen, että sun pitää hoitaa lasta kotona, niin minun mielestäni silloin sinun kuuluu saada erityishoitorahaa kotona tapahtuvasta hoidosta. En valitettavasti ole ihan varma, koska minulla on aina tullut ne erityishoitorahatpäivät täyteen jo osastolla. Mutta todistus tarvitsee siis olla, jos hakee erityishoitorahaa.

En tiedä maksaako työnantaja, mutta Kelasta saat ainakin tulojen mukaista päivärahaa.

Mikä teidän pojalla on?

Montako päivää tuota erityishoitorahaa sitten maksetaan?

Alkuperäinen kirjoittaja huhu:
Alkuperäinen kirjoittaja miltski:
http://kaksplus.fi/keskustelu/t970859,50#m9906264

Onnistuikohan... Sielä ekalla sivulla se tarina on.

Juu nyt muistankin, voimia kovasti. mitä pojalle nyt kuuluu?

Pojalle kuuluu ihan hyvää, noi verenohennuslääkkeet kuitenkin on aika tehokkaita saamaan sen veren aivoihin, vaikka valtimo edelleen osittain tukossa. Masentunut hän toki on, kun ei pääse ulos peuhaamaan kavereitten kanssa.

:(