pitkä syöntiväli

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja aamupäivä
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
A

aamupäivä

Vieras
Hei,
onko muiden vauvoilla vastaavaa oiretta..aamupäivällä ei ruoka maistu ei sitten millään! Ei maito eikä sose? varsinkaan maito ei mene alas.

Esim. viime yönä tyttö söi klo 21.30 (meni nukkumaan), siten klo 2 ja aamulla klo 6 (5.45). Nyt sitten tytölle ei maistu mikään ennen klo 12.....sitten menee ehkä tilkka maitoa ja sosetta purkillinen. Jos en anna sosetta kuin vähän, ei se auta maidon menekkiin, ei vaan halua maitoa. Laskin että päivittäinen maitomäärä on kuitenkin n. 4-6 dl, osa tissistä, osa rinnasta.
Sosetta sitten menee kylläkin 2,5 - 3,5 purkkia päivässä. Tyttö painaa n. 6,5 kg eli lienee riittävä määrä sosetta ja maitoa.

Jotenkin hassua tuo aamupäivän syömättömyys (6h), ei se nyt sinällään huoleta mutta kiinnostaisi että onko muillakin vauvoilla samaa?

Olen juuri vieroittamassa tyttöä, pullon on oppinut aika mukavasti, mutta yöt varsinkin syödään vielä tisusta. Tosin luulen että hän olisi valmis jättämään yösyötön pois...siitä on tainnut tulla tapa sekä vauvalle että ÄIDILLE .;-)

t.Sinna

Meillä ihan samaa touhua!! Tuntui kuin olisin itse kirjoittanut sinun kirjoituksesi, tosin meillä ei tissitellä enää ollenkaan. Muutenkin poju on älyttömän tarkka milloin huolii maitoa, jos tarjoan ennen unia sylkee vaan pois/itkee, mutta herää vartin päästä NÄLKÄISENÄ ja syö ku hevonen...

Sosetta menisi meillä kans ihan kuinka paljon tahansa, olen pitänyt neuvolan ohjeen mukaan desin kerta-annosta rajana niin seuraava maitoannoskin ehkä näin maistuu paremmin... ongelmia on ollut tuon maidonjuonnin kanssa muutenkin, ei meinaa välillä upota ei sitten millään!

Siihen saattaa vaikuttaa tuo kun hän syö 2 kertaa yön aikana, eli klo 2 ja 6. Luulen, että kun nuo yösyömiset jää pois niin alkaa ruoka maistua aamupäivällä.

Muistaisin että oma tyttö meni nukkumaan samoihin aikoihin kuin sinun, mutta hän ei syönyt yöllä enää. Aamulla joi vellin ja söi 11 aikoihin. Eli samoissa määrin mentiin kuin teilläkin, meillä oli tauko yöllä ja teillä aamupäivällä:) Maidon sai ruuan perään vasta n. tunnin päästä syömisestä, ei hänkään jaksanut heti sitä juoda.

Muutenhan hän tuntuu hyvin syövän ja juovan maitoa, että ei sinun ainakaan huolissasi kannata olla:)

kiitos vastauksista, eli muillakin samaa :-)

piti siis kirjoittamani tuolla että ....""osa pullosta, osa tissistä"" eikä osa tissistä ja osa rinnasta, hih hih

PItänee kokeilla jättää tuo yösyöttö pois...eihän tuo edes itke yöllä, kunhan on rauhaton niin annan tisua...oma vikani...ensi yönä ei syödä....

Maidonjuonti on kuitenkin aika tervaa meillä, yöllä sujuu parhaiten ja iltapäivällä unien jälkeen, muuten työntää pulloa pois ja rinnalla olo on rodeoratsastusta...kikattaa vaan ja katselee milloin minnekin...

Meillä oli sama homma, silloin kun vielä yöllä syötiin. Poika söi aamuyöstä siinä 5 kieppeillä ja kun herättiin ei maistunu maito ei puuro.
Poika oli 5kk kun lopetin yösyötöt. No nyt 8kk ja ei maistu aamulla sen paremmin. Saa tisua heti herättyään sitten tehdään aamupesut ja mennään syömään aamupalaa. Sen takia näin, että ei heti maidon perään silloin ei varmasti syö. No kun teemme näin hän syö vähän jugurttia (Muksu) tai jotain hedelmäpuuroa ja vähän on puolet sellaisesta tetrasta.
No sitten reilun tunnin päästä jo maistuukin kunnon ruoka ja oikein kunnon annos ja maitoa päälle.

Toiset vaan ei ole aamulla nälkäisiä. Olin ihan sydän syrjällään silloin alkuun, kun illalla syö puuroa (iso lautasellinen) ja siitä n. 12h pitäis olla jo nälkä, mutta meillä näin. Enhän voi toista pakottaa syömään ja kyllä ne itse tietää milloin on nälkä.

samaa täällä, mut mäkin luulin että johtuu klo 5 syönnistä yöllä, nyt vaan jäämässä sekin pois mutta ei auta. Söi illalla 21.30 meni nukkuun, heräs 8.00, yhdeksältä koitin puuroa, söi muutaman tl ja sitten hirveä raivo päälle. meillä tosi tuohon paikkaan menee kyllä sitten tissiä päälle jos antaa. perunaa syö vasta klo 13!!Maitoa en saa menemään mistään muusta ku tissistä . Alkaa vähän jo tuskastuttamamaan tämä ruuan kanssa takkuaminen

Yhteistyössä