Soseet ja nukkuminen

Tästä on varmaan tehny miljoona aloitusta, mutta aloitampa uudestaan taas..

Eli meillä on aloiteltu soseiden, suolaisten ja makeiden syöminen n. kk sitten. Vauva on nyt kohta 5kk ja syö soseita kaksi kertaa päivässä.
Aamupäivällä suolaista ja iltapäivällä makeaa. Soseita ei syö vielä (tai en ole antanut vielä) kuin n. puoli desiä ja maito päälle. Aamulla herää klo 5-6 ja ottaa maitoa, sen jälkeen nukkuu vielä n. 8-9 asti ja sitten taas maitoa ja myöh. sitten suolasta sosetta. Sen jälkeen torkut (ottaa torkkuja n. 2 tunnin välein 30min-2 h) maitoa kun herää ja sitten myöh makeaa sosetta ja maitoa. Kerran vielä maitoa ja sitten vielä velli sänkyyn ja nukkumaan n. 20.00.

Olen yrittänyt vähentää soseita, etten ihan ähkyksi syötä ja sitten olen myös yrittänyt antaa vähän enemmän mutta silti herää syömään yöllä pari kertaa. Huutaa kunnes saa maidon ja nukahtaa uusiksi. Ei siinä muuten mitään, mutta päivä nukkumiset ja yöunet ovat menneet todella takapakkia täytettyään 3 kk. Ennen nukkui öitä heräämättä tai söi kerran ja nukkui levollisesti. Vaan ei enää.
Mies ja minä erittäin väsyneitä..Kestän kyllä vielä, mutta jos tätä jatkuu kuukausi tolkulla en tiedä kuinka jaksan.
Eikö soseiden antamisen jälkeen yleensä nukuta hyvin eikä yöllä nälätä?
 
Moi! Mun poika on tänään täyttänyt 5kk ja on syönyt soseita n. 3,5kk lähtien ja heränny koko ajan vaikka on syönyt soseita 4krt päivässä niin kaks kertaa yössä syömään maitoa, mä siis täysimetän edelleen ja meillä kun ei pulloa käytetä kun ei poika osaa eikä tajua mitä sille pullolle pitäis tehdä niin en oo ottanu paineita opettaa siihen...oppii sit jos oppii joten velliä meillä ei mene illalla vaan puuro ja silti herätään yöllä 2 krt syömään tissiä!!! Ja oon vielä yksinhuoltaja niin rankkaa mutta en valita... väsyny olen vaikka nukun todella sikeästi sen välin mitä poikakin nukkuu ja sit meen tosiaan aikasin (19.30) nukkuun ku oon saanu pojan nukkuun... se alottaa yöunet joskus 18.30-20 välillä...riippuu vähän!!!
 
Hei!

Eihän ne soseet sitä yötissittelyä lopeta eikä piekään lopettaa, jos meinaat jatkaa imetystä ylipäätään. Koska jos et imetä yöllä, ei sitä maitoo tule päivällä. Vauva ylläpitää sen maidontuotannon sillä yöimemisellä. Ja aika vähänhän tuo on, jos syö vaan 2 kertaa yössä. Minun pikkunen nukku n. 2,5kk-4kk 8 tunnin unia ja söi sitten kerran yössä, jonka jälkeen nukku vielä lisää. Sitten se loppu ilmeisesti tiheenimunkauteen ja n. 5 kk:n kohalla aloteltiin soseita ja edelleen syö tissiä n. 2-5 kertaa/yö, yleensä 4 kertaa. Väsyttäähän se toki välillä, muta aion jatkaa tällä mallilla, koska aion imettää myös päivisin edelleen ainakin sinne vuoden vanhaks, jos vaan maitoo tulee niin pitkään. Nyt poika on siis 6kk1vko. Erona entisiin öihin on nyt se, ettei hän syö enää läheskään niin pitkään. Ennen oli siis usein semmosia n. puolentunnin syöntejä, mutta nykysin 10-15min. Eli ei hällä varmaan varsinaisesti nälkä ookkaan, mut pitää vaan tuotannon yllä.
 

Yhteistyössä