Pitäskö viedä tuo lapsi tutkimuksiin? Se on TAAS kuumeessa... :(

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja kesämami
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
K

kesämami

Vieras
Se tuo on ihan "jatkuvasti" kuumeessa ja usein ilman mitään yskää nuhaa tms. Kestää korkeintaan muutaman päivän ja sitten häipyy yhtä äkkiä kuin tulikin... Mä en voi käsittää, mikä tollasta pitää... :/

Alkuperäinen kirjoittaja kesämami:
Se tuo on ihan "jatkuvasti" kuumeessa ja usein ilman mitään yskää nuhaa tms. Kestää korkeintaan muutaman päivän ja sitten häipyy yhtä äkkiä kuin tulikin... Mä en voi käsittää, mikä tollasta pitää... :/

meilläkin oli poika kuumeessa,ilman yskää ja nuhaa,lääkäri sanoi että se on vaan viirus

Mitä tehdä pitkittyneelle kuumeilulle?

Toisinaan ongelmana on ns. pitkittynyt kuumeilu, jolloin lapsi on paranemassa hengitystieinfektiosta hyvin, mutta lämpölukemat ovat jääneet roikkumaan 37-38 °C:een välille. Erityisesti iltaisin arvot ovat selvästi yli 37,0 °C, vaikka lapsen peruslämpö on normaalisti alle 37,0 °C. Pitkittynyt lievä lämpöily voi olla merkki piilevästä infektiosta, kuten poskiontelontulehduksesta tai korvatulehduksesta, ja lääkärissäkäynti on paikallaan. Toisinaan käy kuitenkin niin, että "hoidettavaa" ei lääkärikäynnillä löydy ja tilannetta jäädään seuraamaan. Usein tällaisessa tilanteessa luovutaan lämmön mittaamisesta ja potilas palaa päivähoitoon tai kouluun - ilman ongelmia.

No, en mä kyllä sanoisi, että tämä on pitkittynyt kuumeilu, kun se nousee korkealle ja on sen muutaman päivän ja menee ohi ja tulee sitten taas joskus. Eli se mua tässä häiritsseki, että mikä tuollasta ihme "pritkuttelua" voi pitää... :/ Ja kun tuota kuumeilua taitaa olla jo melkein joka toinen kuukausi vähintään... :( On kyllä aloittanut päivähoidon ( päiväkodissa ) tammikuussa, joten oiskohan sillä jotain yhteyttä, että eri bakteerikannat "hakee vielä paikkaansa"??

Meillä 2-v. pojalla oli kanssa tuossa syksyllä ja alkutalvesta tuollaista. Välillä oli ihan vaan päivän kuumeessa, välillä pari. Kuume 38,5-39,5 paikkeilla, laski aina nopsaa supoilla. Ei mitään nuhaa, yskää yms. Me kanssa pähkäiltiin, pitäiskö käyttää lääkärillä, mutta kuumeilu loppui, ennen kuin osattiin päättää... Nyt on ollut jo monta kk terveenä (KOP,KOP). Hoitopaikassa kellään muulla ei ollut vastaavaa, eikä siellä muutenkaan juuri taudit liiku, eli ihan mysteeriksi jäi kuumeilu meillä.

Yhteistyössä