pitäiskö mun kirjoittaa jotain lääkereseptiin??

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja "hmm"
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
H

"hmm"

Vieras
Mulle määrättiin e-pillerit 4kk sitten. En ole ihan tyytyväinen näihin ja haluan vaihtaa merkkiä. Sovittiin sillon gynekologin kanssa ettei tarvitse varata erikseen aikaa mikäli haluan reseptin sitten uusia tai vaihtaa valmistetta, vaan voin jättää reseptin ilmoittautumis luukulle niin voin noutaa sen sitten sieltä muutaman pvän kuluttua. Tuli vaan sitten mieleen että pitäiskö mun kirjata siihen reseptiin että mitä haittavaikutuksia mulle on näistä pillereistä tullut? Jotta on sitten ehkä helpompi lääkärin tietää mitä kannattaa seuraavaksi kokeilla? Voinko ehkä jopa ehdottaa jotain tiettyä merkkiä?

Mä sanoisin tuon siinä vastaanottotiskillä. Niin itekin oon laittanu sanaa lääkärille reseptin ohessa. Tai sit tosiaan ite kirjottaa jonku post-it-lapun messiin ja sanoo siinä vastaanotolla et pistää vaikka nitojalla sen messiin.

Niin missä sä olet ollut gynellä ja mihin sä olet sitä viemässä uusittavaksi? Tk-lääkäri ei ehkä vaihda tuosta vaan esim. yksityisen gynen kirjottamia pillereitä. Mikis et voi mennä vaikka kaupunkisi e-neovolaan tai terveydenhoitajalle puhumaan asiasta? Se vois saada sen pillrivaihdon hoidettua helpommalla ja osaa ehkä heittää heti jonkun toisen merkin joka ehkä saattaa sopia sulle paremmin nykyisten haittavaikutusten perusteella.

[QUOTE="vieras";28717169]Niin missä sä olet ollut gynellä ja mihin sä olet sitä viemässä uusittavaksi? Tk-lääkäri ei ehkä vaihda tuosta vaan esim. yksityisen gynen kirjottamia pillereitä. Mikis et voi mennä vaikka kaupunkisi e-neovolaan tai terveydenhoitajalle puhumaan asiasta? Se vois saada sen pillrivaihdon hoidettua helpommalla ja osaa ehkä heittää heti jonkun toisen merkin joka ehkä saattaa sopia sulle paremmin nykyisten haittavaikutusten perusteella.[/QUOTE]

Terveystalolla eli yksityisellä gynekologilla olin ja samaan paikkaan olen viemässä sitä reseptiä nytkin. Meillä päin tk ei hoida mitään ehkäisyyn liittyviä asioita. Perhesuunnitteluneuvola hoitaa tän kunnan ehkäisy asiat, huonoja kokemuksia ko paikasta en asioi sielä ollenkaan. Suosin yksityistä ihan kaikissa asioissa nykyään jos vaan on mahdollista.

Laitan siihen lappusen mukaan missä kerron oireet ja pyydän vaihtoa toiseen merkkiin. Päättäkööt gynekologi sitten mihinkä vaihtaa. Ja eiköhän se sitte soittele jos on jotai epäselvyyksiä.

Yhteistyössä