Pitäisikö vielä 40v tehdä toinen lapsi?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja "vauvakuume"
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
Olen raskaana 42-vuotiaana. Yhtään kertaa en ole kuullut neuvolassa tai lääkärissä olevani keskellä riskiraskautta.

Jos ap vielä oikeasti lapsen haluat, hommiin kannattaa ryhtyä heti. Itselläni meni lähes kaksi vuotta tulla raskaaksi, lääkkeiden avustamana.

oli senverran rankka homma 41veenä, etten tosiaan olisi suostunut yrittämään enää toista. olin ihan raatona ennen, aikana ja jälkeen. sain kaikki mahdolliset vaivat, raskausdiabeteksen, jälkitulehdukset ja lopuksi vielä keuhkokuumeen. ja kun häpyliitos itki kuukausia jälkikäteen ja olin keuhkokuumeen jälkeen tosi huonokuntoinen, niin tunsin itteni seittemänkymppiseksi vähintään.

ja seuraavat pari kolme vuotta olin räkätaudissa melkein koko ajan, vaikka lapsi on kotihoidossa. Nyt kun lapsi on 3, on alkanut helpottaa.

minä olen 32v eikä olen ensimmäistäkään joten jos onni käy ja suosii niin joskus vielä miehen löydän ja teen sen lapsen,olen varmaan sitten jo vähintään 40v joten tasan varmasti sitten annan sen lapsen tulla jos on tullakseen. Eli kyllä,jos haluat niin anna mennä muuten voi vaikka kaduttaa myöhemmin.

Miksi täällä kyselet?
Raskaudet on kaikki niin erilaisia, kuten naisetkin...
Itse juuri synnytin 37v esikoisen (7v lapsettomuuden jälkeen) ja odotan kun kuuta nousevaa että pääsen uudelleen yrittämään. Toivottavasti tämä toinen tulisi helpommalla.

Päätettiin miehen kanssa vuosi sitten että yksi riittää. Itse olen siis 40, kesäkuussa 41. Ehkä ajateltaisiin toisin, jos poikamme vauva-ja taaperoaika olisi ollut helpompaa. Mutta hän vauvana huusi yöt läpeensä, syyksi paljastui monen, monen kuukauden päästä suolioireinen maito-ja vilja-allergia. Lisäksi uhmaikä oli todella vaikea. Nyt on todella paljon helpottanut kun poika on 4 v., mutta melko haastava lapsi on vieläkin toisinaan, vilkas ja voimakastahtoinen.

Jos olisi toisenlainen lapsi, ehkä olisi vielä toista yritetty. :)

Joo, jokaisella raskaudet on niin yksilöllisiä. Riippuu myös äisin kunnosta ja elintavoista sekä perimästä. Itse sain esikkoni 41-v:eenä ja hädin tuskin huomasin koko raskausaikaa. Olin töissä koko ajan enkä kertaakaan sairaslomalla. Kävin hiihtämässä vielä kaksi viikkoa ennen synnytystä. Meillä oli suunniteltu sektio ja toivuin todella hyvin. Lapsi oli varmaan aika normaali, välillä itkeskeli ja sitten 4:n kuukauden iässä helpotti. En tuntenut itseäni uupuneeksi kertaakaan. Itse asiassa iän myötä unen tarve vähenee eikä pätkänukkuminen ole enää ongelma. Toiseen olisi kova vauvakuume, mutta mies ei ole enää innokas. Ehkäisyä ei käytetetä, mutta eipä ole mitään tapahtunut. Kysyin kerran lääkäriltä naisen iästä ja raskauden onnistumisesta. Hänen mukaansa raskaudet sujuvat 47-vuotiaaksi hyvin, jos vain tulee raskaaksi. Luovutetulla munasolulla hyvinkin mahdollista. Mahdolliset kromosomipoikkeavuudet pystyy löytämään. Onnea matkaan!!!