Pitäisikö vajaa 2v lapsen nukkua omassa sängyssä?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja luovuttaja?
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
L

luovuttaja?

Vieras
Meillä lapsi nukkui vauvana pinnasängyssä, aluksi menikin hyvin, mutta kun poitsu oppi liikkumaan se nukkuminen vaikeutui ja lopulta otin pojan viereeni ja siinä nukkuu kuin tukki, ei mitään heräämisiä öisin, eikä levottomuutta, vaan jätkä nukkuu aamuun asti.
Mä saan aina kuulla muutamalta ihmiseltä että minä luovutin tuon lapsen kanssa ja annoin lapselle periksi, kun otin sen viereen nukkumaan ja se ärsyttää minua. Olenko minä nyt sitten tehnyt jotain väärää kun otin tuon lapsen viereen ja saadaan molemmat nukkua yöt ilman heräämisiä.

Nyt kun olen vielä yh, niin sängyssä on vielä tilaa meille molemmille ihan hyvin, eikä mulla oikeastaan ole mitään kiirettä siinä, että lapsi siirtyisi omaan sänkyyn nukkumaan.

Kannattais kuitenkin laittaa poitsu omaan sänkyyn...hankalampaa se on sitte kun uuden kaverin löydät, niin siinä vaiheessa ei ole oikea hetki "vierottaa" lasta äidin kainalossa nukkumisesta..

Ei missää ole sellaista sääntöä, että pakko nukkua pinnasängyssä. Unenlaatu vaikuttaa asiaan. Kun isompi niin luonnollista minusta on siirtyä omaan sänkyyn, mutta taapero minusta kyllä hyvin voi nukkua vieressä.

Meillä lapset siirtyneet omaan sänkyyn perhepedistä silloin kun ovat itse halunneet. Kaksi siirtyi noin 3,5 vuotiaana, kolmas 1,5 vuotiaana isosisarusten esimerkin myötä halusi oman sängyn lastenhuoneeseen :)

Se miten meillä nukutaan ei kuulu muille ihmisille pätkääkään :)

teet ihan miten itse parhaaksi näät,se on sun asia,ei kuulu muille.
Meil on pieni aina nukkunut omassa sängyssä kun olen itse niin huono nukkumaan ja se on kanssa joittenkin perhepeti-fanaatikkojen mielestä ihan järkyttävää.

Alkuperäinen kirjoittaja joo:
ei pidä nukkua omassa mutta pitää kyllä nukkua öisin. Tyyli on minusta vapaa. Meillä nukkuu omassa sängyssä meidän huoneessa.

Näin. Meillä siirty vierestä sänkyynsä aikanaan ja siitä huoneeseensa. Kunhan on nukuttu.

Ei tarvii, jos se sopii sulle että vieressä nukkuu.Mie en usko että lapselle on mitään haittaa että saa nukkua äidin lähellä, päinvastoin. Meillä kans 2v nukkuisi aivan varmasti vieressä, jos olisin yh.

Olen myös sitä mieltä, että voitte vallan hyvin nukkua vierekkäin, kun se kerran tuntuu olevan paras ratkaisu molempien kannalta. Jos sinusta itsestäsi tuntuu että pojan pitäisi siirtyä omaan sänkyyn, niin sitten sitä voi kokeilla, mutta ei siksi että lähipiiri painostaa!

Olen nukkunut itse vanhempien vieressä 6-vuotiaaksi asti. Esikoinen nukkui 3 v 4 kk ikäiseksi saakka. Nuoremmat laitettiin omiin sänkyihin alle 2-vuotiaina.

Tee niin kuin mikä itsestäsi tuntuu parhaalle.

Me vauvana kans yritettiin nukuttaa esikoista pinniksessä kun ajateltiin että niin "kuuluu tehdä". Sit luovutettiin kun on miljoona kertaa helpompi nukkua perhepedissä. Nyt pojalla on "sivuvaunu" meidän sängyssä kiinni ja siirtyi sinne innoissaan omasta aloitteestaan tässä pari kuukautta sitten. Voi siis helposti kömpiä kainaloon jos siltä tuntuu, mutta nauttii omasta rauhasta eikä ole tullut viereen. Ikää kohta 3 v.

Tottakai nukutte vierekkäin. Parhaat unet saa sekä äiti että lapsi kun tuhisevat lähekkäin.

Me nukutaan edelleen likan kanssa vierekkäin.. vaikka molemmilla ois omat sängyt. Tytär jo 7v.
On se vaan niin ihanaa. :heart:

Mullekin motkotettiin sillon kun laps oli ihan pieni ja nukuttiin vaan parisängyssä.. joitakin kismitti, en tiedä mitä kateutta se oli.

No minä olen kanssa ajatellut asian niin, että parempi se on, että nukutaan kunnon yöunet, kuin että olisin kuin kävelevä zombie sitten töissä, kun poitsu heräilee monta kertaa yössä huutamaan. Nyt kun on vieressä niin ei heräile ja tilaahan tuossa sängyssä nyt on ihan yllinkyllin.

Et kuuntele muitten höpinöitä:) Meillä nukkuu vajaa 2-vuotias vieressä, koska siinä nukkuu parhaiten. 3-vuotias taas ei ole koskaan meidän välissä halunnut nukkua, ainoastaan alkuillasta/aamuvarhaisella saattaa hetken meidän kanssa nukkua. Nukkuu samassa huoneessa silti.

Minä itse nukuin kouluikään asti äitin ja isin keskellä, sekin varmaan vaikuttaa etten halua häätää toista pois vierestäni ennen kuin hän itse haluaa... minut tosin isä ympäripuhui aikoinaan nukkumaan omaan sänkyyn, kun olin jo niin iso, etten oikein mahtunut viereen. Samassa huoneessa nukuin 8-vuotiaaksi kuitenkin:)

Yhteistyössä