Pitäisikö vain pysyä tiukkana vai antaa periksi?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja vierailija
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
Eikun ei. On vain lasten oikeus. Ei esim vittuntuneiden äitien, vaan lasten oikeuksista nyt puhutaan. Se että isä ei halua tavata lapsia niin siihen ei ole mitään lainsäädönöllisiä juttuja koska ei ole olemassa muuta kuin lapsen oikeus molempiin vanhempiin. Sekä paskaahan se on jos isä ei halua tavata lastansa, lain puolesta ei voida tehdä mitään. Itse taas haluat että rikot lakia?
Että estät jotenkin isän tapaamisen lapsen kanssa ?
Ööö, miten se lapsen oikeus toteutuu, jos isää ei kiinnosta tavata kun kerran vuodessa?

Eikun ei. On vain lasten oikeus. Ei esim vittuntuneiden äitien, vaan lasten oikeuksista nyt puhutaan. Se että isä ei halua tavata lapsia niin siihen ei ole mitään lainsäädännöllisiä juttuja koska ei ole olemassa muuta kuin lapsen oikeus molempiin vanhempiin. Sekä paskaahan se on jos isä ei halua tavata lastansa, lain puolesta ei voida tehdä mitään. Itse taas haluat että rikot lakia?
Että estät jotenkin isän tapaamisen lapsen kanssa ?
Tai miten sen lapsen oikeus toteutuu, kun joutuu joka toisen viikonlopun viettämään jonkun kännissä örveltävän öykkärin kanssa?

Ööö, miten se lapsen oikeus toteutuu, jos isää ei kiinnosta tavata kun kerran vuodessa?
Silloinhan se ei onnistu. Isää ei ole (tai äitiä) lain puolesta pakotettu tapaamaan. Mutta eri asia nyt tässä, itsekkin sen tiedät mutta haluat nyt kierrellä.

Minä koko ajan ole tuonut esiin lapsen oikeutta, eli oliko tuo nyt kömpelö anteeksipyyntö sinulta?
Ei, kun et vain tajua, mitä yritän sanoa.
Lain sanamuoto viittaa siihen, että kyse olisi lapsen oikeuksista, mutta oikeastihan se turvaa vain vanhempien oikeudet. Lapsella ei ole lain mukaan mitään oikeuksia esim vaatia etävanhempaa tapaamisiin. Tulee vain, jos huvittaa.

Ei, kun et vain tajua, mitä yritän sanoa.
Lain sanamuoto viittaa siihen, että kyse olisi lapsen oikeuksista, mutta oikeastihan se turvaa vain vanhempien oikeudet. Lapsella ei ole lain mukaan mitään oikeuksia esim vaatia etävanhempaa tapaamisiin. Tulee vain, jos huvittaa.
Lain sana turvaa vain lapsien oikeuksia.

Hei missä päin asuskelet, menään kahville ja otetaan molemmat lakikirjat mukkaan niin pullat ainakin syyvään.

En osaa neuvoa noissa huoltajuusasioissa, mutta käsittääkseni jos olet yh, niin ei ole pakko antaa lasta miehen hoitoon. Lisäksi noin pienellä ei ole vielä kuin yksi tärkeä kiintymyssuhde eli sinä. Jos tulee jotain uhkailua tms, niin säilytä mahdolliset todisteet kuten tekstarit.

Mutta onnittelut onnistuneesta elämänmuutoksesta. Olet hyvä äiti ja se mitä anoppi tai muut sinusta sanovat ei määrittele identiteettiäsi tai arvoasi ihmisenä tai lapsen vanhempana. Sellaisten ihmisten, jotka ovat nähneet sinut huonoimmillasi, voi olla vaikea uskoa muutokseesi. Se on ihan ymmärrettävää, mutta älä anna sen vaikuttaa itseesi. Saat olla monta vuotta kuivilla, ennen kuin ulkopuoliset uskovat muutokseen. Kerää ympärillesi selviä ja hyviä tyyppejä, jotka uskovat sinuun ja tuovat sinulle positiivista energiaa.
Tsemppiä! :)
onneksi asia ei kuitenkaan ole ihan näin 3.5kk ikäsellä voi olla myös kiintymys suhde isää net sen verran updattia sinne päin. kyllä jos miehes selvinpäin on ja muuten ollu lapsen kaa hyvin niin kylhän se kannattais alkaa harjottelemaan sitä ja tarkkailet miten se homma toimii osaako ruokkia pestä pyllyt tietääkö mikä on nälk itkuu ja mikä homma vaatii puklautusta ja ne muut pikku vaivat ja kuinka osaa sitä vauvaa hoitaa. jos lapsen isä haluaa ja sen osottaa pikku hiljalleen et pärjää lapsen kaa päästät ne kahestaan vaikka kahville jonnekkin pikku hiljalleen ehkä saa muuta ajateltavaa tää isä tässä geissiissä eikö? se voi olla kaikkien etu säkin saat hengähdys taukoi mut se että ei mahdollisuutta anna ees niin se on mielestäni kaikkein huonoin juttu. oikeus kirjoihin vetoominen on kuiteskin jotenkin diipaa aikuiset ihmiset.

onneksi asia ei kuitenkaan ole ihan näin 3.5kk ikäsellä voi olla myös kiintymys suhde isää net sen verran updattia sinne päin. kyllä jos miehes selvinpäin on ja muuten ollu lapsen kaa hyvin niin kylhän se kannattais alkaa harjottelemaan sitä ja tarkkailet miten se homma toimii osaako ruokkia pestä pyllyt tietääkö mikä on nälk itkuu ja mikä homma vaatii puklautusta ja ne muut pikku vaivat ja kuinka osaa sitä vauvaa hoitaa. jos lapsen isä haluaa ja sen osottaa pikku hiljalleen et pärjää lapsen kaa päästät ne kahestaan vaikka kahville jonnekkin pikku hiljalleen ehkä saa muuta ajateltavaa tää isä tässä geissiissä eikö? se voi olla kaikkien etu säkin saat hengähdys taukoi mut se että ei mahdollisuutta anna ees niin se on mielestäni kaikkein huonoin juttu. oikeus kirjoihin vetoominen on kuiteskin jotenkin diipaa aikuiset ihmiset.
Ei jumaliste, nyt tekee pahaa. Oikeasti, onko tämä tekstimuotoinen verbaalioksennus jonkun aikuisen äänioikeutetun ihmisen hengentuote?

Niin, ja vielä kuvottavampaa on, että viina- ja huumeongelmaiset isät vaativat lasta itselleen, ihan vain, koska heillä lain mukaan siihen on oikeus.
Ja tuollaista ihan pientä vauvaa jota äiti monesti vielä imettää. Pitää alkaa antaa korviketta vain siksi, että isovanhemmat haluavat sen vauvan välillä ties miten pitkiksi ajoiksi, eivätkä anna vauvan äidin olla paikalla ollenkaan?

Ei. Kyllä se kiintymyssuhdeteoria menee niin, että noin pienellä lapsella voi olla vain yksi tärkeä kiintymyssuhde. Se ei ole mikään tasa-arvokysymys. Kiintymyssuhde muodostuu lapsen ensisijaiseen hoitajaan, joka voi olla myös isä, mutta tässä tapauksessa se on melko varmasti äiti.

Ap on toiminut mallikkaasti ja ajanut myös lapsen oikeuksia isään ja isovanhempiin, vaikka ei itse heistä niin perusta. Kunnioitettavaa. Tässä nyt nähdään, miten isä ja isovanhemmat itse sössivät asian.

Ei. Kyllä se kiintymyssuhdeteoria menee niin, että noin pienellä lapsella voi olla vain yksi tärkeä kiintymyssuhde. Se ei ole mikään tasa-arvokysymys. Kiintymyssuhde muodostuu lapsen ensisijaiseen hoitajaan, joka voi olla myös isä, mutta tässä tapauksessa se on melko varmasti äiti.

Ap on toiminut mallikkaasti ja ajanut myös lapsen oikeuksia isään ja isovanhempiin, vaikka ei itse heistä niin perusta. Kunnioitettavaa. Tässä nyt nähdään, miten isä ja isovanhemmat itse sössivät asian.
päivastoin katoppas kun se voi olla kumpaankin esim isä ottaa vauvan vastaan ku se sieltä alapäästä tulee sitten istuu siinä kiikkustuolissa ja lapsen ekan ikävuoden kumamtkin vanhemmat kotona joten näin kumamtkin hoitaa sitä ja kiintymys on taattu kumpaankin kumamtkin osaa hoitaa ja kumpaankin kasvaa luottamus näin se täällä sillon toimi. kannattaa kokeilla niillä jolla mahollista et kumamtkin vanhemmat kotona ekan vuoden. nooh kyllä sitä ennakkoluulosuutta isääkin kohtaan on tässä geississä havaittavaittavissa ja menneessä elämistä tietty jos isällä on juoppo ajat päällä asia eri mut sano et enemmänkin tuurijuoppo niin tuurijuoppo nyt yleensä skarppaa lasten edessä. mut sen takii ehdotinkin tollasta pikkuhiljalleen rakentamista ja äiti voisi osottaa kypsyytensä auttamalla lastaan ja isää samaan sitä kuuluisaa aikaa yhdessä. toki mies mokas tolla liialla säntäilyllä .

Rupattelin tossa sen meidän perhetyöntekijän kanssa ja kuulema lastensuojelun kanta on se, että jos isä haluaa tapaamiset välttämättä ilman mua, niin ne tulee olemaan valvotut. Ja ennenku tästä nyt vetää joku niitä kuivattuja rypäleitä tai erinäisiä palkokasveja erinäisiin aukkoihinsa, niin se ei johdu minusta tai sanomisistani, vaan ihan lapsen isän omasta aiemmasta ja viime aikasesta käyttäytymisestä, eli se oli esim. viime perjantaina ollu jo pari tuntia mun lähdön jälkeen siellä kännissä bisse kädessä, kun se pt kävi viemässä avaimia ja hakemassa mun tavaroita. Mä toivosin että asiat selviäis muuten ja jatkettais niinku ennenkin, eli isä sais nähdä vauvaa täällä meillä tai käytäis siellä aina kun se haluaa, kuhan se tietysti on selvinpäin. Saa nyt sit nähdä miten se ex-anoppi tähän suhtautuu. Mun mielestä se kyllä vois olla sen verran aikuinen, että kunnioittaa mun toivetta ja käy täällä kattomassa tyttöä. Lähetin sille kuitenkin sellasia terveisiä sen pt:n kautta, että mä voin pyytää anteeksi sitä kun soitin vihasena, jos se pyytää anteeks turhia uhkailujaan...

Rupattelin tossa sen meidän perhetyöntekijän kanssa ja kuulema lastensuojelun kanta on se, että jos isä haluaa tapaamiset välttämättä ilman mua, niin ne tulee olemaan valvotut. Ja ennenku tästä nyt vetää joku niitä kuivattuja rypäleitä tai erinäisiä palkokasveja erinäisiin aukkoihinsa, niin se ei johdu minusta tai sanomisistani, vaan ihan lapsen isän omasta aiemmasta ja viime aikasesta käyttäytymisestä, eli se oli esim. viime perjantaina ollu jo pari tuntia mun lähdön jälkeen siellä kännissä bisse kädessä, kun se pt kävi viemässä avaimia ja hakemassa mun tavaroita. Mä toivosin että asiat selviäis muuten ja jatkettais niinku ennenkin, eli isä sais nähdä vauvaa täällä meillä tai käytäis siellä aina kun se haluaa, kuhan se tietysti on selvinpäin. Saa nyt sit nähdä miten se ex-anoppi tähän suhtautuu. Mun mielestä se kyllä vois olla sen verran aikuinen, että kunnioittaa mun toivetta ja käy täällä kattomassa tyttöä. Lähetin sille kuitenkin sellasia terveisiä sen pt:n kautta, että mä voin pyytää anteeksi sitä kun soitin vihasena, jos se pyytää anteeks turhia uhkailujaan...
Nyt vaan pysyt itse rauhallisena ja huolehdit vauvasta ja omasta jaksamisestasi :). Hyvä että sulla on pt tukenasi! Toivotaan että isä ja isovanhemmatkin rauhottuvat ja ymmärtävät miten kannattaa toimia kaikkien ja etenkin lapsen edun mukaisesti. Voimia sulle!

Jos ei ole erityistä huolta siitä, miten lasta hoidetaan kun olet poissa, niin voihan sitä tietysti vielä ehdottaa, että sovitaan näistä tarkemmin. Voihan olla, että teidän kireiden välienne vuoksi (joka voi siis johtua ihan toisen osapuolen asenteesta) olisi luontevampaa lillutella lapselle, kun kukaan ei katsele alta kulmain. Lapsikin varmaan vaistoaa vielä jossain vaiheessa kireän tunnelman ja alkaa kenties itkeskellä. No, ei mulla muuta. Kuuntelet tietysti äidinvaistoasi, kuten kuuluukin.

Yhteistyössä