Pitäisikö kurarukkasten pysyä hihan päällä?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja ....
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
?

....

Vieras
Pph on jatkuvasti käskenyt minua ostamaan uusia rukkasia lapselle, kun eivät kuulemma pysy päällä. Kurarukkasiin on ilmestynyt solmuja ja muita viritelmiä pph:n toimesta ja olen vain ihmetellyt. Itse laitan aina rukkaset kuin rukkaset hihan alle ja pysyvät varmasti. Kaikki lapsen takit/haalarit ovat tummia ja vedenpitäviä, joten hihojen kastuminen tai likaantuminen ei haittaa. Äsken huvikseni kokeilin hihan päälle ja eihän ne sillätavalla pysy, rullautuu alas. Miten ne oikeasti sitten laitetaan? Ihan pihalla olen kun ainoa lapsi ja en ole muiden pukeutumisia seurannut.

Kyllä meillä pk:ssa kurarukkanen puetaan hihan päälle ja jos ei pysy, niin ei sitten. Jotkut mallit on niin löperöitä sieltä rukkasen suusta, etteivät pysy ja varsinkaan vk-vaatteiden päällä, topan päällä pysyy yleensä paremmin. Itse ostan nyklyään lapselle vain Suprafillejä tai muita vedenpitäviä hankskoja, niin pysyy lapparit yms. lelut kädessä.

Ok. Meillä on kahdet suprafillit ja ne eivät kyllä pidä vettä. Nekään eivät pph:ta tyydyttäneet. En tiedä miksi pukeutumisasiat on hänelle niin ongelmallisia. Joka kerta valittaa jostain vaatekappaleesta.

Hihan päälle mä ne aina laitan, ja pysyy. Ihan jotain perushanskoja, Rukasta Bogiin meiltä löytyy. Eihän ne kuralta suojaa jos ne on hihan alla, ja oon ymmärtänyt että tarkoitus on suojata myös sen toppapuvun/vk-puvun hihoja.

Riippuu kurarukkasesta, lapsen iästä, rukkasen koosta ja mallista. Ihan pienille puen hihan alle, isoille hihan päälle. Tai no ihan pienillä on parempi pitää sopivan napakkaa vedenpitävää rukkasta.

jotkut pysyyy mutta esim jonathanin pienissä rukkasissa se hiha on niin kapea että epäilen onko sen tarkoituskaan mennä hihan päälle?
eikö lapsen ole hankala pukea päällensä jos hanskat laitetaan päälle ennen haalaria?

Yhteistyössä