Pitäisikö tässä harkita neuvolaan / lääkärille soittamista

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja ***
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
?

Vieras
rv nyt 13 pahoinvointi vain pahenee. Aiemmin oli lähinnä kuvottavaa olotilaa. Nyt oksennan parikertaa päivässä. Ruoka siis pysyy kuitenkin jotenkuten sisällä.

Mutta paino ei ole noussut yhtään, jopa laskenut vähän. Aiemmissa raskauksissa on aina noussut jo tässä vaiheessa.

Lisäksi on tullut päänsärkyjä ja on koko ajan vähän vapiseva olo.

En tiedä, voiko tämä olla vielä normaalia vai voisiko tässä olla joku puutostila kyseessä?

kaksi oksua päivässä kuulostaa kyllä ihan normilta. Syö suolaa niin varmasti ei tule minkään puutos. Kuivamaan ei kyllä tuolla pahoinvoinnilla pääse. Eikä tuossa vaiheessa sen painon tarttekaan nousta. Mulla tippui alussa 6kg, mut kyllä se siitä nousuun kääntyi, kun puoliväli rupes häämöttämään. Jaksuja.

no mä sanoisin näin, että jos susta tuntuu siltä , että tarttet tukea ja neuvoa, niin soita sinne neuvolaan. Sieltä osaavat varmasti kertoa oikean vastauksen ja saat huojentavan olon itsellesi:)

Mulla alkoi pahoinvointi rv 5 ja sitä kesti sitten 5 kk. Oksensi siis 24/7. Sitten kun olo oli jo aivan kamala niin jouduin sairaalaan tiputukseen. Paino laski sellaiset 6 kg.

Ainoa mikä auttoi niin aika.

Jos olo menee kovin huonoksi niin tietenkin voit ja kannattaa soittaa neuvolaan.
Pidä vain huoli siitä että saat tarpeeksi nesteitä jos oksennat paljon. Mulla elimistö kuivui niin pahasti että pissakin oli tummempaa kuin olut joka oli merkki liiallisesta kuivumisesta.
Tiedän todellakin mitä on rankka pahoinvointi.
Toivon sinulle kovasti voimia selvitä pahasta olosta ja toivottavasti jaksat kaikesta huolimatta nauttia raskaudesta

terkuin äippä x 2

Mulla oli koko raskauden ajan pahoinvointia siis ihan silleen et jouduin oksentamaan jopa useita kertoja päivässä ja vasta 18 rv eteenpäin alooin lihomaan, siihen asti paino hieman putosi joten mun mielestä ei mitään syytä huoleen.

Mä oon oksentanut 2 ensimmäistä raskautta alusta loppuun ja nyt sitten kolmannessa olen rv 27 ja en ole oksentanut kertaakaan. Mutta se päänsärky onkin sitten tän raskauden vitsaus, nytkin särkee koko ajan... :( Eli siis raskausoire sekin.

Mulla putos esikoisessa paino alussa vaikken edes voinut pahoin, eli ei kannata sitä murehtia tässä vaiheessa. Toivottavasti olo paranee! Neuvolaan kannattaa soittaa aina kun mieltä painaa jokin, sitä vartenhan ne on olemassa.