Pitäisikö nuo Sirdaludit ottaa kuurina vai silloin tällöin?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja -
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
Kuurina mulle ainakaan just tohon määrättiin. Kun otat ekan, ni kato että on peti lähellä :D Toisilla ei niin vaikuta, mut mä ihan oikeesti meinasin nukahtaa seisaalleen sillon ku piti niitä syödä.

Alkuperäinen kirjoittaja Ninniliina:
Kuurina mulle ainakaan just tohon määrättiin. Kun otat ekan, ni kato että on peti lähellä :D Toisilla ei niin vaikuta, mut mä ihan oikeesti meinasin nukahtaa seisaalleen sillon ku piti niitä syödä.

Minkä vahvuisia sulla oli?

kuurina ehdottomasti. Noin vko kerrallaan ja lisäksi myös tulehduskipulääkettä (ts. normaalia ibuprofeiinia 2 krt/vrk). Pää niistä sirdaludeista menee kyllä sekaisin, joten ota just ennen nukkumaanmenoa, mutta noin kerran vuodessa mulla menee niskat niin jumiin, ettei pää käänny ja tää todella auttaa.

Mä käski ottaan kuurin hierojalla, mutta urheilijana käyn säännöllisesti hierojalla, liikun yltiömäisen paljon ja silti niskajumi iskee joskus --- onneksi on tämä lääke.

Alkuperäinen kirjoittaja Ninniliina:

Eilen jo otin puolikkaan (4mg vahvuisia eli 2mg otin) ja en oikein huomannut mitään eroa. Tosiaan, uni maittoi aika hyvin sen jälkeen :)

Niin, ammatiltani olen liikuntafysiologi ja aika paljon puuhaan näiden niskajumien kanssa. Todellakaan hieronta ei kaikkeen tehoa, joten kuuriluontoisesti sitten sirdaludia. Ei se lääkäri sitä turhaan määrää --- ensin yritetään itsehoitoa (liikunta, lihashuolto ym.), mutta joskus lääkkeet ovat oikeasti tarpeen.

Alkuperäinen kirjoittaja abcde:
Tää on taas tooooooooosi järkevä kysymys kysyä kaksplus-palstalta. Ehkä kantsisi lääkäriltä tiedustella asiaa ennemmin.

Lääkäri ne on määrännyt ja ohjeena on että 1/2-1 tabletti 1-3kertaa päivässä. En vain huomannut kysyä että otanko kuinka pitkään vai kannattaako ottaa silloin tällöin.

Mulla parhaillaan myös niska-hartiaseudun lihakset jumissa ja jonkinlaisessa tulehdustilassa. Sirdaludia otan yöksi, päivällä tulehduskipulääkettä. Kylmäpakkaukset lievittää tulehdusta. Hieromaan ei akuuttivaiheessa kannata edes tosiaan ruveta. Itse käsittelen kipupisteitä varovasti kipukoukulla. Sillä jos jaksaisi käsitellä joka ilta vähän, nämä jumit jäisivät tulematta.

Alkuperäinen kirjoittaja :
Niin, ammatiltani olen liikuntafysiologi ja aika paljon puuhaan näiden niskajumien kanssa. Todellakaan hieronta ei kaikkeen tehoa, joten kuuriluontoisesti sitten sirdaludia. Ei se lääkäri sitä turhaan määrää --- ensin yritetään itsehoitoa (liikunta, lihashuolto ym.), mutta joskus lääkkeet ovat oikeasti tarpeen.

turhaan määrää?Sitä saa joka henvetin vaivaan

Yhteistyössä