T
tsirppana mikä tsirppana
Vieras
Hän on syntynyt keskosena ja muutenkin siro rakenteeltaan (kuten myös muut suvussani ja miehenkin suvussa). Paino on huidellut -17/-20% välimaastossa. Vähän aikaa sitten kävimme lääkärillä, jolloin paino oli -21% käyrällä. Eli pituus 101cm ja paino 12,5kg. Lääkäri ei muuta sanonut, kuin että pituutta on tullut reilusti ja painohan näyttää täällä alakantissa edelleen huitelevan. Tytöllä oli joulun aikaan ja jälkeen sairastelua yrjötaudista influenssaan (tai joku hirvee kuumetauti se oli), mikä ei ainakaan edistänyt painon kehitystä.
Tyttö syö mielestäni hyvällä halulla sen minkä syö. Ymmärrän kyllä, että hän syö melko pienesti verrattuna esim kavereihinsa, mutta kuitenkin monipuolisesti ja itselleen tyypillisesti reippaasti. Syö melko vähän mitään herkkuja, eikä juuri tunne edes vetoa niihin ( paitsi suolattomiin poppareihin
). Toki söisi jotain vanukkaita tms, mutta en ole niitä juuri ostellut ellei pyydä ja yleensä ei pyydä. Suklaamuniakin pyytää mut ei syö niitä, haluaa vain yllätyksen.
Rakastaa kalaa, salaattia/kasviksia ja puuroa. Laitetaan ruokaa perusmeiningillä rasvojen yms suhteen. Maitotuotteet on täysrasvaisia ja puurossa/leivällä syö voita. Ei oikeastaan ikinä valita nälkää, mielitekoa tms. Juo vettä tai maitoa.
Itse olen kärsinyt lapsesta saakka ylipainosta, jota on vieläkin. Olen todella perso kaikelle herkulle ja ruoalle yleensä.
Pyrin syömään terveellisesti, mutta vaikka välillä esim itselleni ostan jotain herkkua, ei tyttö niitä kärtä, enkä sitten tarjoile. Olen ihan äimänä koko asian kanssa. Yritän tarjota hänelle vahvempaa ruokaa kuin mitä itse syön, koska mun pitää olla tarkkana ettei paino pääse nousemaan.
Aiemmin ravitsemusterapeutti suositteli rasvalisää, mitä annettiin noin puoli vuotta. Tämä aiheutti oikeastaan lähinnä sen, että ruokamäärät pienenivät tai välit pitenivät. Painoon ei ollut minkäänlaista vaikutusta. Kuitenkin heräsin taas siihen uimahallissa, että hän on kyllä todella hoikka ja mietin pitäisikö mun sitten häntä koittaa lihottaa.. Mutta miten? Ja pitäisikö edes?
Tyttö syö mielestäni hyvällä halulla sen minkä syö. Ymmärrän kyllä, että hän syö melko pienesti verrattuna esim kavereihinsa, mutta kuitenkin monipuolisesti ja itselleen tyypillisesti reippaasti. Syö melko vähän mitään herkkuja, eikä juuri tunne edes vetoa niihin ( paitsi suolattomiin poppareihin
Itse olen kärsinyt lapsesta saakka ylipainosta, jota on vieläkin. Olen todella perso kaikelle herkulle ja ruoalle yleensä.
Aiemmin ravitsemusterapeutti suositteli rasvalisää, mitä annettiin noin puoli vuotta. Tämä aiheutti oikeastaan lähinnä sen, että ruokamäärät pienenivät tai välit pitenivät. Painoon ei ollut minkäänlaista vaikutusta. Kuitenkin heräsin taas siihen uimahallissa, että hän on kyllä todella hoikka ja mietin pitäisikö mun sitten häntä koittaa lihottaa.. Mutta miten? Ja pitäisikö edes?