Pitäisikö kertoa aikanaan lapselle että hänellä on veli?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja ap
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
Alkuperäinen kirjoittaja ap:
No mä olen jo luopunut ekan lapsen äitinä olosta eikä mieheni häntä huoli täällä oleilemaan sitten kun 18v täyttää.

no jos haluat lapsesi sitten myöhemmin kotiin niin ei sun mies voi sitä kieltää kotiin tulemasta. omista lapsista taistellaan kynsin hampain jos on tarvis!

Alkuperäinen kirjoittaja Vilinäiti:
Miehen mamman siskon poika sai aikuisena tietää että hänen adoptioisänsä olikin hänen biologinen isänsä.
Kiva luulla 40 vuotta että hänet on adoptoitu jostain, biologinen isä ollutkin elämässä koko ajan :/

Miks oli sitten adoptoitu???? Jos kerran oli omat vanhemmat???

Alkuperäinen kirjoittaja ööö:
Miehen mamman siskon poika sai aikuisena tietää että hänen adoptioisänsä olikin hänen biologinen isänsä.
Kiva luulla 40 vuotta että hänet on adoptoitu jostain, biologinen isä ollutkin elämässä koko ajan :/

Miks oli sitten adoptoitu???? Jos kerran oli omat vanhemmat???

Lapselle ei koskaan kerrottu että adoptioisä olikin hänen oikea isänsä.
Oli kerrottu että hänet on adoptoitu.
Äiti ei ole biologinen.
Isä oli käyny vieraissa ja tuosta tuloksena syntyi poika.
Adoptiovanhemmat eivät saaneet omaa lasta niin adoptoivat vauvan.

No mä olen jo luopunut ekan lapsen äitinä olosta eikä mieheni häntä huoli täällä oleilemaan sitten kun 18v täyttää.

Mä en tajua edes että miksi adoptoitu lapsesi tulisi teille asumaan. Tietääkö lapsi edes keitä te olette? Ja tietääkö ettei ole adoptiovanhempien biologinen lapsi? Pidättekö yhteyttä jotenkin? Kun ei kai yleensä äiti saa tietää kenelle lapsi adoptoidaan eikä saa pitää yhteyttä vaan adoptiolapsi on siis ihan täysin adoptioperheen oma lapsi.

Alkuperäinen kirjoittaja n:

Mä en tajua edes että miksi adoptoitu lapsesi tulisi teille asumaan. Tietääkö lapsi edes keitä te olette? Ja tietääkö ettei ole adoptiovanhempien biologinen lapsi? Pidättekö yhteyttä jotenkin? Kun ei kai yleensä äiti saa tietää kenelle lapsi adoptoidaan eikä saa pitää yhteyttä vaan adoptiolapsi on siis ihan täysin adoptioperheen oma lapsi.

Niinpa! On minustakin hyvin epatodennakoista etta adoptiolapsi koskaan haluaisi ap:n perheeseen asumaan. Korkeintaan mielenkiinnosta taysi-ikaisena saattaa ottaa yhteytta. Mielestani ap:n lapselle ei tarvitse kertoa mitaan ellei asia sitten tule ajankohtaiseksi.

mä olen joskus pohtinut tätä samaa ongelmaa.
Esikoiseni biologisella isällä on toinenkin lapsi joka annettin adoptioon heti synnyttyään. Mullehan tuo lapsi ei ole mitään sukua, mutta monesti on käynyt mielessä, pitäisikö tytölle kertoa tästä sisarpuolesta, jonka tämän äiti antoi adoptioon.

Kannatan myös että kerrotaan niinkuin asiat on. Mulle on kerrottu jo lapsena että mut on adoptoitu ja mistä jne. Kävin parikymppisenä äidin haudallakin. Eikä koskaan, edes murrosiässä, asiata mitään kriisiä.

Yhteistyössä