Pitäisikö kaikki tuet lopettaa?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja HippuTAR
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
[QUOTE="vieras";29076098]Outo kysymys sinulta joka kuppaat yhteiskunnalta. Itse kun et selviäisi päivääkään ellet saa ilmaista rahaa. Vaivaan sen verran aikaani vaikka muutakin tekemistä oikeasti olisi että kyllä - tuet olisi nimenomaan poistettava.[/QUOTE]

Vai kuppaan :rolleyes:.

Mutta siksihän mä tätä kysyin että haluaisin tietää että kuinka moni oikeesti selviäisi ilman minkäänlaista yhteiskunnan tukea ja maksaen kaikesta vähintään todelliset kustannukset (tod.näk. enemmän koska aina on myös muita kuluja esim. poliisi, hallinto yms. ja nekin pitää jollain rahoittaa).

Saisko jokainen opintonsa suorittanut kansalaispalkkaa vai olisko siinä jokin ikäraja? Entä eläkeläiset?
Entä saisiko kaikki työtätekevätkin kansalaispalkan?

No varmaan just näitä asioita kannattaisi pohtia, ei mulla mitään valmiita vastauksia ole.

Perusajatuksena kansalaispalkassa on, että sen saa ihan kaikki. Työssäkäyvän osalta se varmaan korvaisi sitten ainakin lapsilisät, ehkä osan päivähoidon subventioista... opiskelijoiden osalta sen voisi kytkeä opintoihin, eli se korvaisi nykyistä opintotuki/lainasysteemiä.

Ei pitäisi, sivistysvaltio huolhetii myös heikoimmistaan. Järkevöittää tukijärjestelmiä kyllä saisi ja paljon.

Näkökulmaani ei vaikuta oma maksukykyni, tosin todellisia kustannuksia voisi olla vaikea tässä vaiheessa arvioida

• Tykkää
Reactions: Data

Yhteistyössä