Pitäisikö isyystestin olla automaatio?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja mitä mieltä?
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
Haittaisiko sinua jos saisit synnytyssairaalasta mukaasi jonkun toisen naisen vauvan? Jos biologia ei määrää vanhemmuutta, niin silloinhan sen pitäisi olla aivan sama, olisit äitinä lapselle ihan samoin kuin "omallesi".

Ei, äidille tämä varmaan olisi hirveä trauma, jos saisi kuulla myöhemmin kasvattaneensa toisen naisen lasta omanaan….

Miksei sitten miehelle?

Trauma ehkä joo, mutta minun on todella vaikeaa ymmärtää äitiä, joka haluaa luopua kasvattamastaan lapsesta, kun tulee ilmi, että hän ei olekaan hänen biologinen lapsensa. Tätä käsiteltiin tuolla muutama sivu sitten.

Alkuperäinen kirjoittaja säpäle harmaana;30706168:
Siksi, että sinäkin hoksaisit, ettei asia ole 0 tai 100, jolloin dna-testi ei ratkaise ongelmaa. (Sanon sen nyt ehkä sadannen kerran.)

oonki vähin epäillyt että nää sun kysymykset ei liity sun omaan tiedonjanoon vaan niissä on rivien välissä aina joku sanoma

oonki vähin epäillyt että nää sun kysymykset ei liity sun omaan tiedonjanoon vaan niissä on rivien välissä aina joku sanoma

Niin riippuu tilanteesta. Jos puhutaan esimerkiksi biologian faktoista ja kysymykset ovat melko suoraan esitettyjä, niin silloin on kyse tietämättömyydestä. Jos taas pohditaan kuvitteellisen henkilön tunnontuskia, niin silloin ne todennäköisesti ovat sellaista pohdintaa, jota toivoo vastapuolen myös miettivän.

Ja tiedätkö mitä? Niihin kysymyksiin voi myös vastata.

Alkuperäinen kirjoittaja säpäle harmaana;30706205:
Trauma ehkä joo, mutta minun on todella vaikeaa ymmärtää äitiä, joka haluaa luopua kasvattamastaan lapsesta, kun tulee ilmi, että hän ei olekaan hänen biologinen lapsensa. Tätä käsiteltiin tuolla muutama sivu sitten.

Mä en olisi myöskään luopumassa äitiydestä tällaisessa tilanteessa. Kyllä se edelleen olisi se sama lapsi. En voisi tehdä sitä lapsenkaan takia, koska hänelle se olisi vielä suurempi isku menettää vanhempi.

En tosin myöskään voisi salata isyyttä keltään, tai väittää toisen lasta miehen omaksi.

Alkuperäinen kirjoittaja säpäle harmanaa;30706250:
Ja mitä tulee tuohon 0 tai 100-kysymykseen, niin sinä et ilmeisesti krut ymmärtänyt mitä minä sillä tarkoitin.

ymmärsin oikein hyvin mitä tarkoitit mutta olen vaan eri mieltä

sää kyselyt niin paljon että tämmönen laiskansitko ei millään jaksa kaikkiin vastata

ymmärsin oikein hyvin mitä tarkoitit mutta olen vaan eri mieltä

sää kyselyt niin paljon että tämmönen laiskansitko ei millään jaksa kaikkiin vastata

Käsitit, että sinä olet samaa mieltä siitä, että se ei ole 0 tai 100. Ja se oli minunkin pointtini.

Niin, et jaksa vastata, mutta silti jaksat piikitellä koko ajan kun minä jaksan keskustella. Suoraan sanottuna ärsyttää tuo sinun ikuinen virtesi. Tuleeko koskaan mieleen, että en minä sinulle pelkästään niitä kysymyksiä esitä?

Alkuperäinen kirjoittaja säpäle harmaana;30706327:
Käsitit, että sinä olet samaa mieltä siitä, että se ei ole 0 tai 100. Ja se oli minunkin pointtini.

Niin, et jaksa vastata, mutta silti jaksat piikitellä koko ajan kun minä jaksan keskustella. Suoraan sanottuna ärsyttää tuo sinun ikuinen virtesi. Tuleeko koskaan mieleen, että en minä sinulle pelkästään niitä kysymyksiä esitä?

Siis käsitin

Alkuperäinen kirjoittaja säpäle harmaana;30706327:

kyllä mua nyppii myös kanssapalstailijoiden puolesta tuommonen tyyli, jossa "keskustellaan" kysymyspatteristoilla

siinä saa ikäänkuin vieritettyä todistustaakan toisille ilman että antaa mitään panosta omasta päästä itse aiheeseen

• Tykkää
Reactions: Lispetti
kyllä mua nyppii myös kanssapalstailijoiden puolesta tuommonen tyyli, jossa "keskustellaan" kysymyspatteristoilla

siinä saa ikäänkuin vieritettyä todistustaakan toisille ilman että antaa mitään panosta omasta päästä itse aiheeseen

Niin, eli pitää vain paukuttaa sitä omaa näkemystä eikä saa kysyä toiselta, miten hän asian näkee ja miksi näin on?

Joskus asiaa auttaa myös se, että oikeasti lukee ne viestit ja ajattelee, mitä siinä oikeasti sanotaan, eikä tee omia oletuksia vain nimimerkin perusteella.

Vielä tuohon 0 tai 100 kysymykseen. Kysyin, miten dna-testin antama tieto biologisesta isyydestä poistaa totaalisesti sen mieltä kalvavan pettämisajatuksen? Siis oletetaan tilanne, että vaimosi on käynyt vieraissa. Testi kuitenkin osoittaa, että sinä olet isä. Voiko kuitenkaan täysin sanoa, että koskaan sitä lasta katsoessa ei tulisi mieleen ajatus "mitä jos tämä lapsi olisikin ollut sen toisen"? Minusta näin ei voi varmuudella sanoa (=ei 0 tai 100, vaan jossain siellä välissä). Joten se kaihertava ajatus on silti olemassa testistä huolimatta.

Oletin, että olimme tästä samaa mieltä, mutta nyt sanoit, että olitkin eri mieltä.

Alkuperäinen kirjoittaja asdfghjklöä;30706102:
Niin eli sun mielestä elarit = isyys?

No siltä osin, mikä on se minimivaatimus. Sehän tässä nyt oli pointti, että miehiltä vaaditaan jotain, mihin he eivät ole halukkaita. Muuhunhan heitä ei velvoiteta, kuin elareihin. Jos taas itse haluaa isyydeltä muutakin, sehän on asia erikseen.

Yhteistyössä